أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۳۶۴
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
عضو کمیسیون ویژه برجام در گفتگو با«نسیم» گفت: باید پاسخ عربده ‎کشی‌های آمریکائی‎ها داده شود/ گزینه نظامی تلاش برای ایجاد رعب و وحشت است/ آمریکا در اقدام نظامی علیه ایران امکان محاسبه ضربه دوم را ندارد

به گزارش پایگاه 598، منصور حقیقت پور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص وظیفه علمای دینی و مسئولان٬نسبت به طراحی دشمن و شناخت آن است اظهار داشت: دشمن در تمای ابعاد از جمله ابعاد اقتصادی، سیاسی و اجتماعی برای نفوذ به داخل کشور و برای تهی کردن انقلاب از درون طراحی‌هایی خواهد کرد؛ بنابراین مسئولین امر باید در این رابطه‌ها تلاش و کوشش کنند که چهره معقول و مناسبی را در رفتارهایشان نشان دهند که ان شاء الله رفتارشان باعث حفظ و تداوم انقلاب اسلامی شود و در واقع بتوانند جلوی اقدام دشمنان را سد کنند.

وی در لزوم تعیین تکلیف درباره در حرف هایی که آمریکایی‌ها می زنند متذکر شد: به نظرم مراد از بیانات رهبری در این خصوص تاکید بر مقاومت جمهوری اسلامی و ایستادگی ما بر روی مواضع انقلابی‌مان است، براین اساس ما باید محکم روی مواضع انقلابی‌مان بایستیم و از آنها دفاع کنیم و اجازه هیچگونه تعدی نسبت به ارزشهایمان را به آنها ندهیم.

حقیقت پور در واکنش به تداوم تهدیدات نظامی غرب علیه ایران بعد از "برجام" ، تصریح کرد: در واقع اینها تلاششان برای ایجاد یک فضای رعب و وحشت است.

وی همچنین گفت: اینکه غربی‌ها قبل از توافق، حین توافق و بعد ازتوافق اظهار می‌کنند که گزینه نظامی روی میز است باید به آنها بگوئیم که " آن سبو بشکست و آن پیمانه ریخت" یا به تعبیری اگر قرار بود تا شما به واسطه توانمندی نظامی خودتان غلطی کنید تا الآن آن غلط را کرده بودید پس اگر آن غلط را نکردید دلیل بر آن است که نمی‌توانستید چنین کنید و این هم به دلیل این است که شما امکان محاسبه ضربه دوم را ندارید؛ ضربه اول را ممکن است بزنید ولی ضربه دوم مال ما است و آن موقع حجم و اندازه و عمق و زمان را ما تعیین خواهیم کرد و شما امکان ندارد بتوانید محاسبه کنید.

عضو کمیسیون ویژه برجام مجلس در خصوص اینکه گفته می شود آمریکاییها سخنان را برای قانع کردن رقبای داخلی خود می زنند بیان داشت: برخی در داخل می‌گویند که این قلدرمآب بودن آمریکایی‌ها مصرف داخلی دارد و می‌گویند که شما در داخل جمهوری اسلامی نگران این صحبت‌ها نباشید که اینها دارند می‌زنند و آقا هم در فرمایشات شان جواب همین‌ها را دادند و گفتند که شما باید جواب همین‌ها (قلدرمآبی‌ها) را بدهید.

وی در ادامه تاکید کرد: درست است که آنها دعوای داخلی دارند ولی وقتی عربده کشی می‌کنند و بد مستی می‌کنند جواب بدمستی‌شان را ما باید بدهیم و باید بفهمیم که چکاره هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان با اشاره به اینکه در خصوص برجام قبلا گفته‌ایم که قراردادی تعهد آور است ، افزود: دولت در قبال آن می‌گوید که ما چیزی را امضاء نکردیم اما ما بحثمان این است که شما (دولت) این تعهد را قبول کردید پس چه امضاء کنید و چه امضاء نکنید دنیا این را از شما پذیرفته است در عین حال بر پایه قانون اساسی باید توافقات تعهدآور به مجلس بیاید و به تصویب مجلس برسد لذا دولت محترم این فرصت را مغتنم بشمارد و برای ایجاد وحدت و ایجاد فضای مناسب این برجام را در قالب لایحه به مجلس بدهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها