أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۳۷۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مربی سابق تیم ملی گفت: اینکه کی‌روش می‌گوید تجار به فوتبال ایران کمک کنند برای مملکت ما یک توهین است و این هم مثل پرسپولیس است که می‌خواهد با کمک‌های مردم پول جمع کند و همه به آن اعتراض می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، تیم ملی فوتبال ایران پنجشنبه شب موفق شد تیم ملی گوآم را در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018، شکست دهد. تیم ملی ایران در این مسابقه در راستای جوانگرایی که کادر فنی انجام داد، موفق شد با حضور جوانانش در این رقابت پیروز شود. با این حال کی‌روش همچنان به امکاناتی در اختیار تیم ملی قرار دارد، انتقاد می‌کند و اوضاع را برای ادامه کار مناسب نمی‌داند.

بر همین اساس و در خصوص دیدار ایران و گوآم، شرایط فنی این دیدار و البته مسائل مربوط به سپاهان گفت و گویی را با حسین فرکی، مربی سابق تیم ملی و سرمربی فعلی سپاهان انجام دادیم که متن آن را در زیر می‌خوانید.

فارس: مسابقه با گوآم را چطور ارزیابی می‌کنید. تیم ملی در این مسابقه امیدوارکننده نشان داد؟

به هر حال اتفاق خوبی بود و نتیجه خوب و قابل قبولی نیز به‌دست آمد. زدن 6 گل و کسب 3 امتیاز در آینده می‌تواند یک امتیاز مثبت برای ما باشد. بحث دوم بازیکنانی بودند که در این مسابقه بازی کردند و نمایش خوبی نیز داشتند، البته پیروزی ایران در این مرحله نسبتا قابل پیش‌بینی است، اما حضور در چنین سطحی می‌تواند هم یک فرصت باشد برای استفاده از بازیکنان جوان و هم فرصتی باشد برای خود بازیکنان جوان که به خوبی خود را نشان دهند. البته در مرحله اول تیم‌ها سطح‌شان پایین‌تر است تا اینکه در مرحله نهایی بخواهیم مقابل تیم هایی مثل ژاپن و کره جنوبی قرار بگیریم، بنابراین فرصت خوبی برای بازیکنان جوان است تا از چنین بازی‌هایی استفاده کرده و خود را به کادر فنی نشان داده و حضورشان را در ترکیب تثبیت کنند. بازی‌هایی مثل دیدار با گوآم و حتی دیدار با عمان که یکی از تیم‌های مدعی صعود است و تیم خطرناکی به‌شمار می‌رود، می‌تواند فرصتی برای بازیکنان جوان باشد تا حتی با درخشش خود عمان را هم شکست داده و به مرور از این مسابقات تجربه کسب کنند.

فارس: این تیم ملی پتانسیل صعود به جام جهانی را دارد؟

در مرحله اول کار سختی نداریم. کار اصلی در مرحله دوم است. ما تیم اول آسیا هستیم و واقعیت هم همین است. درست است که به سمت جوان‌گرایی می‌رویم، اما همین جوانان می‌توانند با کسب تجربه، حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشند.با این حال در مرحله دوم شرایط حساس‌تر می‌شود و فشار و استرس نیز به همراه حساسیت به رقابت‌ها اضافه شده و همین جوانان می‌توانند محک خوبی بخورند. معتقدم که صعود به جام جهانی نشدنی نیست، چون سهمیه آسیا برای این مسابقات بالاست و ما هم تیم اول آسیا هستیم، اما به شرط آنکه برای تیم ملی برنامه‌ریزی خوبی انجام شود.

فارس:‌ کی‌روش بعد از مسابقه دوباره انتقاداتی را مطرح کرد. به نظر می‌رسد تمرکز سرمربی تیم ملی این روزها بیش‌تر روی مسائل حاشیه‌ای است تا مسائل فنی. او حتی در مصاحبه بعد از بازی گفته بود تجار و ثروتمندان به بازیکنان کمک کنند.

صحبت‌هایی که این روزها در تیم ملی مطرح می‌شود در فوتبال ما سابقه نداشته است. این صحبت‌ها از طرف هر فردی که سرمربی تیم ملی بوده، بی‌سابقه بوده و هیچ‌گاه مشکلات این‌گونه مطرح نشده است. در گذشته هم این مشکلات به شکل‌های مختلف وجود داشته است.

فارس: در این انتقاداتی که انجام می‌شود حق با کی‌روش است یا مسئله دیگری وجود دارد؟

اینکه کی‌روش می‌گوید تجار به فوتبال ایران کمک کند برای مملکت ما یک توهین است و این هم مثل پرسپولیس است که می‌خواهد با کمک‌های مردم پول جمع کند و همه به آن اعتراض می‌کنند. اول که می‌گویند مردم به پرسپولیس کمک کنند و سپس هم می‌گویند تجار به تیم ملی باید کمک کنند! این صحبت‌ها هیچ وقت سابقه نداشته و نمی‌دانم چرا این اتفاقات می‌افتد. کی‌روش را به  عنوان یک فرد حرفه‌ای می‌شناسم که می‌تواند از نظر فنی به تیم ما کمک کند، اما می‌بینیم این مسائل که مطرح می‌شود غیرفنی است و این حرفه‌ای نیست که مطرح کنیم تا یک گروه تجار و پولدار به تیم ملی کمک کند.

فارس: کی‌روش حتی گفته بود که آمادگی ندارم تا اعتبارم را برای هیچ هزینه کنم. آیا او واقعاً درحال انجام این کار است؟

همیشه موافق کی‌روش بوده و هستم. اتفاقاً الان نسبت به گذشته که بحث‌هایی درمورد من برای تیم ملی بود می‌توانم راحت‌تر صحبت کنم. کی‌روش سال اول نیست که به فوتبال ما آمده و اگر شرایط مساعد نبود، می‌توانست به کار ادامه ندهد. آدم وقتی می‌بیند جایی ناراحت است و شرایط برای ادامه کارش فراهم نیست، دیگر آن را قبول نمی‌کند، اما او مشکلات را می‌دانسته و ادامه فعالیت در تیم ملی را قبول کرده است. مشکلات زمین، امکانات و مدیریت برای امروز و امسال نیست و از 7 سال پیش وجود داشته است. کی‌روش از روزی که آمده بارها انتقاداتی را به این موارد و مشکلات داشته است، اما این مشکلات در دوره ما هم بود و با وجود همه مشکلات تیم ملی را به جام جهانی بردیم. آن زمان هم تحریم بودیم و هیچ تیمی با ما بازی نمی‌کرد. وقتی این مشکلات را می‌دانیم، یک سال یا دو سال کار می‌کنیم و دیگر برای سال سوم، چهارم و پنجم و تا جام جهانی 2018، ادامه کار را قبول نمی‌کنیم. اگر کی‌روش مشکلات را می‌دانسته، پس باید با آن کنار بیاید و باید بداند که این مشکلات باقی می‌ماند و شاید هرگز حل هم نشود. هر کسی این مسئولیت را قبول می‌کند باید این شرایط را هم بداند.

فارس: به نظر می‌رسد کی‌روش حتی به خود کنایه‌ای هم زده است. به این ترتیب که او 2 بار مطرح کرده است فردی که با گرما مشکل دارد، هیچ‌گاه در آشپزخانه کار نخواهد کرد.

این واقعیت است و اتفاقاً این مثالی که می‌گوید، می‌تواند کنایه به خودش باشد. کسی که از کار کردنش در جایی ناراحت است، می‌تواند زودتر از اینها تصمیم بگیرد، اما باید بداند این مشکلات پابرجاست و این آدم‌ها، همان آدم‌های قبلی هستند که از گذشته هم با هم دست نمی‌دادند و الان هم دست نمی‌دهند. پس چطور می‌شود که کی‌روش دوباره کار را قبول می‌کند، شاید هم از خودگذشتگی کرده و به خاطر مردم این کار را قبول کرده است. در هر صورت فکر می‌کنم آبرو و اعتبارش بالاتر از این صحبت‌ها باشد.

فارس: کمی هم راجع به سپاهان صحبت کنیم. برای دوران تعطیلات بازی تدارکاتی را در برنامه ندارید؟

قرار بود فردا به مصاف تیم پدیده برویم که مشکلات پروازی این بازی را لغو و به مصاف امیدهای خودمان خواهیم رفت.

فارس: شرایط سپاهان برای ادامه لیگ برتر چطور است؟

شرایط‌مان خوب است و تمرینات را منظم دنبال می‌کنیم، البته تنها نگرانی ما 2 بازیکن خارجی هستند و منتظر حل مشکل آن‌ها هستیم.

فارس: باقریان مدیرعامل سپاهان 3 هفته پیش اعلام کرده بود تا پایان هفته مشکل این 2 بازیکن حل می‌شود. واقعاً تا پایان کدام هفته منظور باقریان بوده است؟

به هر صورت ما منتظر جواب هستیم و مطمئن هستیم در این خصوص پاسخی را خواهیم گرفت، البته من آن‌ها را از لیست خارج نکردم، چون به‌صورت مستقیم با وکیل‌مان در ارتباط هستم و امیدوارم این مشکل حل شود.

فارس: عادل فردوسی‌پور 2 هفته پیاپی در برنامه‌اش در این مورد اعلام کرد که گویی پولشویی صورت گرفته است. آیا واقعاً چنین بحثی وجود دارد؟

با این موضوع موافق نیستم. این مشکلی که به‌وجود آمده، مطمئناً بحث پولشویی در آن مطرح نیست.

فارس: از محرم نویدکیا خبری نشد؟

هیچ خبری از او ندارم، هرچند که من هم بحث بازگشت او به تمرینات را شنیده‌ام.

فارس: علی احمدی مدافع فصل گذشته سپاهان در گفتگویی که با فارس داشت، اعلام کرده بود، حاضرم با تمام قدرت به این تیم بازگردم.

روی این موضوع بحثی نداریم. البته من هم صحبت‌های علی را خواندم و او را بسیار دوست دارم. تصمیمی که گرفتم بیشتر برای تیم بود و به خاطر جذب 3 بازیکن چاره‌ای نداشتیم تا احمدی را به همراه سوکای و پسوس از لیست کنار بگذاریم و واقعاً چاره‌ای جز این کار نداشتیم.

فارس: مشکل مصدومان سپاهان به کجا رسید؟

خدا را شکر با برطرف شدن مصدومیت عقیلی از این لحاظ دیگر مشکلی نداریم. پس فعلاً مصدومی در اردوی سپاهان وجود ندارد.

فارس: به‌عنوان آخرین سؤال با خروج حاج صفی از لیست تیم‌تان، با مشکل مواجه نخواهید شد؟

بودن یا نبودن حاج صفی خیلی فرق می‌کند. همان طور که او در این 5 هفته خیلی تأثیرگذار بود و حتی در بازی با سایپا و پرسپولیس بازی‌های خوبی را برای ما انجام داد، اما باید با این موضوع کنار بیاییم و جایگزین او را هر چه سریع‌تر از بین بازیکنان دیگر پیدا کنیم. نمی دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد، اما نبودن حاج صفی به ما خیلی ضربه می‌زند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها