يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۳۹۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
عضو هیأت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه روز پرداخت یارانه روز «فرح و شادی» است نه روز «عذاب الیم»، گفت: پرداخت پول خود مردم به صورت یارانه نقدی به آنان منّت گذاشتن ندارد.
به گزارش پایگاه 598، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اخیراً رئیس‌جمهور در اظهاراتی پرداخت یارانه نقدی به مردم را یکی از مشکلات اساسی کشور یاد کرد و وزیر اقتصاد هم پرداخت یارانه را مصیبت عظما و هدفمندی یارانه‌ها را هدرمندی یاد کرده بود، آقای وزیر نفت هم روز پرداخت یارانه را روز عذاب الیم نامید.

وی افزود: این حرف‌ها که از سوی مسئولان ارشد دولت مطرح می‌شود را باید جدی گرفته شود، چرا که نشان از یک نگرش متفاوت نسبت به رابطه دولت و ملت دارد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه با بیان اینکه اینگونه سخنان دولتی‌ها در شأن ملت ایران نیست، تصریح کرد: اولاً منابع پرداختی یارانه‌ها نقدی به مردم از محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین، گازوئیل و سایر حامل‌ها به دست آمده است، یعنی از خود مردم پول گرفته و به خود مردم برمی‌گردانند، یعنی پول خود مردم در قالب عادلانه‌تری به خود مردم پرداخت می‌شود، آیا این امر منت گذاشتن دارد؟!

وی تأکید کرد: با کاهش قیمت نفت و به تبع آن کاهش قیمت سایر حامل‌های انرژی در دنیا و به تبع آن کاهش قیمت‌ها در ایران، عملاً مابه‌التفادت قیمت حامل‌های انرژی در بازار جهانی یا داخل یا از بین رفته یا به حداقل رسیده است.

بذرپاش ادامه داد: ثالثاً‌ افزایش چند باره قیمت حامل‌های انرژی در 2 سال اخیر و عدم افزایش مبلغ پرداختی یارانه نقدی به مردم در کنار تورم سنواتی موجود نشان می‌دهد که عملاً مبلغ پرداختی یارانه نقدی (45500 تومان) ارزش روزهای اول را نه تنها ندارد بلکه به حدود نصف آن تقلیل یافته است.

وی همچنین یادآور شد: در کشور که همه هم‌قسم به خدمت‌گذاری به مردم شده‌ایم، آیا منت نهادن بر مردم بابت تنها 45500 تومان امری رواست؟ آیا خود مسئولان امر که این سخن را به زبان می‌آورند، می‌دانند که چه میزان قدرت خرید برای یارانه 45500 تومان متصور است؟ البته نمی‌دانیم چند نفر در دولت یازدهم از دریافت یارانه انصراف دادند اما مسئولان باید بدانند این مبلغ کم حتماً دردی از مردم دوا نخواهد کرد، ولی همین میزان اندک در بسیاری از نقاط محروم کشور بسیار گره‌گشای کار مردم بوده است.

نماینده تهران در مجلس همچنین متذکر شد: آیا اگر پول مردم را به خود مردم بدهیم نامش «هدرمندی» است؟ چطور اگر پول خود مردم را به خود مردم بدهیم نامش «هدرمندی» است اما اگر به گردن‌کلفت‌ها بدهیم «هدفمندی» می‌شود؟!

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید روز پرداخت یارانه نقدی به مردم را نه تنها روز «عذاب الیم» ندانست و روز «مصیبت عظما» یاد نکرد، بلکه روز «فرح و شادی» است، چرا که همین رقم کم در بسیاری از خانه‌ها باعث فرح و شادی می‌شود در حالی واقعاً شأن ملت ایران بالاتر از این رقم‌هاست.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
این افراد که اینقدر بخیل هستند واز کمک به ملت ناراحت می شوند باید از کارهای اجرایی گورشان را گم کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
این مبلغ برای ان بنزین 400 تومانی بود نه این بنزین 1000 تومانی برای این بنزین باید لاقل 150 هزار تومان بدهند که فعلا عزا گرفتند که همین مبلغ ناچیز را هم قطع کنند باید از نظر اینها ریشه همه مردم مستضعف را کند حال تا بحال چقدر موفق شدند الله العلم البته اینها همین ناچیز را هم چند وقت دیگر قطع می کنند اینها برای انتقام فتنه 88 امدند .ماموریتی جز این ندارند که همه طرفدارن انقلاب را نابود کنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها