أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۰۳
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
قیمت نفت در بازارهای جهانی بی اعتنا به کاهش تعداد دکل‌های حفاری آمریکا 1.07 دلار کاهش یافت و هر بشکه نفت 49.61 دلار فروخته شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از رویترز، قیمت نفت حدود 2 درصد در روز جمعه کاهش یافت، چرا که تاجران کاهش تعداد دکل‌های حفاری نفتی آمریکا را نادیده گرفتند و در عوض بر اشباع بازار و کاهش ارزش بازارهای بورس وال استریت تمرکز کردند.

بر اساس این گزارش، حجم معاملات نفت خام در روز جمعه بیش از روز پنج شنبه بود و به نظر می رسید، با نزدیک شدن به تعطیلات روز کارگر آمریکا، تجار از اینکه معاملات بزرگی انجام دهند مردد بودند.

طارق زهیر تاجر نفت در نیویورک در این‌باره گفت: «من حس می‌کنم پیش‌خریدکنندگان نمی‌خواهند 3 روز تعطیلات را منتظر بمانند.»

علی‌رغم کاهش قیمت در روز جمعه، قیمت نفت دومین هفته متوالی افزایشی را به مدد افزایش‌های دو جلسه گذشته ثبت کرد.

قیمت نفت خام آمریکا 70 سنت یا 1.5 درصد کاهش یافت و 46.05 دلار در هر بشکه فروخته شد.

این نوع نفت هفته گذشته 2 درصد افزایش یافت. نفت خام آمریکا دو هفته پیش 12 درصد افزایش ارزش داشت که بیشترین افزایش از سال 2011 بود.

نفت برنت دریای شمال نیز 1.07 دلار یا 2.1 درصد کاهش یافت و 49.61 دلار فروخته شد.

از تعداد دکل‌های نفتی فعال آمریکا هفته گذشته 13 دکل کاهش یافت. این کاهش پس از 6 هفته متوالی افزایشی صورت گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها