يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۴۰۷
زمان انتشار: ۱۶:۵۶     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
دو دموکرات دیگر کنگره علیرغم اعلام حمایت از برجام اعلام کردند قصد دارند به ۵۴ نماینده جمهوری‌خواهاهن بپیوندند و مانع از پیشروی حربه «به تأخیر اندازی» شوند.

به گزارش پایگاه 598، علاوه بر مخالفت کنونی سه دموکرات کنگره با توافق هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان)، دستکم دو دموکرات دیگر اشاره کرده‌اند گرچه از برجام حمایت می‌کنند اما به همراه 54 جمهوری‌خواه کنگره رأی می‌دهند تا مانع پیشرفت هرگونه فرایند «به تأخیر اندازی» (filibuster) شوند.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، حمایت این دو دموکرات، موجب می‌شود که جمهوری‌خواهان در یک قدمی غلبه بر فرایند به تأخیر اندازی قرار گیرند و هنوز پنج دموکرات نگفته‌اند که چگونه رأی خواهند داد.

اگر جمهوری‌خواهان بتوانند 60 رأی لازم برای غلبه بر فرانید به تأخیر اندازی را به دست آورند، آن هنگام، دموکرات‌ها نمی‌توانند رأی‌گیری درباره برجام را به تعویق بیاندازند.

اگر دستکم 41 سناتور، از توافق هسته‌ای حمایت کنند، در آن صورت دموکرات‌ها قادر خواهند بود با استفاده از حربه‌ای موسوم به «به‌ تأخیراندازی» (filibuster)، بحث در مورد طرح «عدم حمایت از توافق» را آنقدر طولانی کنند که از ضرب‌الاجل 17 سپتامبر عبور کرده و دیگر نیازی به وتوی اوباما هم نباشد. بر اساس قوانین سنا، اگر طرحی مورد حمایت سه پنجم نمایندگان نباشد، یک سناتور می‌تواند تا هر زمان که خواست در مورد آن یا هر موضوع دیگری در صحن صحبت کند و مدام رأی‌گیری در مورد طرح را به تأخیر بیاندازد.

سنای آمریکا 44 عضو دموکرات و 2 عضو مستقل دارد و باقی نمایندگان آن جمهوری‌خواه هستند.

سناتور «بنجامین کاردین» دموکرات ارشد کمیته روابط خارجی سنا و یکی از صداهای برجسته یهودیان در کنگره روز جمعه (دیروز) اعلام کرد که مخالف توافق هسته‌ای ایران است و شانس اینکه «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا مجبور شود برای حفظ برجام، از حق وتو خود استفاده کند را افزایش داد.

کاردین از ایالت مریلند، سومین دموکرات سنا است که می‌گوید مخالف برجام است و در مخالفت با توافق هسته‌ای ایران به «چاک شومر» از ایالت نیویورک و مرد شماره 3 سنا و «رابرت منندز» از ایالت نیوجرسی پیوست.

طبق این گزارش، جمهوری‌خواهان ترجیح می‌دهند اوباما از حق وتو خود استفاده کند تا اینکه دموکرات‌ها با استفاده از حربه به تأخیر اندازی، مانع از تصویب قطعنامه عدم حمایت و رضایت کنگره از برجام شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها