أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۱۸
زمان انتشار: ۱۸:۱۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: پیش بینی می کنیم براساس گزارش بانک مرکزی منابع آزادشده دوران پساتحریم 89.6 میلیارد دلار بشود که البته برخی گزارش های نظیر گزارش دیوان محاسبات این عدد را بیشتر می داند.
به گزارش پایگاه 598، محمد باقر نوبخت صبح امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه درباره دوران پساتحریم گفت : در زمان تحریم ها سه نوع برنامه بدبینانه، خوش بینانه و عادی برای زمان پساتحریم در نظر گرفته بودیم که با توجه به شرایط برنامه ششم را متناسب با شرایط پساتحریم تنظیم می کنیم، البته در هر مرحله ای که طرف مقابل برنامه خود را عوض کند ما نیز آماده ایم برنامه خود را عوض کنیم و اگر انها عدول کنند ما هم عدول خواهیم کرد.

تناظر یک به یک در مذاکرات با طرف های خارجی
 
وی گفت: در واقع برنامه ما تناظر یک به یک است یعنی هر اقدام آنها در برابر یک اقدام ما.

معاون رئیس جمهور افزود: طرف های خارجی در مذاکرات با اهداف خودشان به ایران می آیند و این ما هستیم که باید به فکر منافع ملی خود باشیم و نتیجه مذاکرات را به جای برد و باخت به سمت برد - برد ببریم.
 
نوبخت گفت: به دنبال ‌آن هستیم که از سرمایه گذاری خارجی مانند فاینانس ، یوزانس یا سرمایه گذاری مستقیم خارجی بهره ببریم تا بتوانیم زمینه دستیابی به فناوری و دانش روز را داشته باشیم.

وی گفت: مطمئن باشید که مردان اقتصادی دولت مانند مردان تیم مذاکره کننده برای مذاکره با طرف مقابل و در جهت احیای منافع ملی حساسیت ویژه به خرج می دهد.
 
حساسیت بیشتر در مراقبت از نفوذ خارجی در کشور
 
نوبخت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مراقبت از نفوذ خارجی در کشور گفت: باید در هر لحظه حساسیت بیشتری در این باره داشته باشیم تا بتوانیم منافع ملی را تامین کنیم.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با بیان اینکه با اجرای توافق انتظار از میان رفتن محدودیت هایی نظیر فروش نفت و افزایش مبادلات پولی و تجاری و آزادشدن برخی از منابع ارزی خارج از کشور را داریم ، گفت: با تجربه دو سال گذشته پیش بینی می کنیم نوسان ارزی تقریبا تخلیه شده است و می توانیم با آزاد شدن منابع ارزی جلوی شوک های وارده به اقتصاد را بگیریم و ثبات فعلی را ادامه دهیم.

وی گفت: پیش بینی می کنیم براساس گزارش بانک مرکزی منابع آزادشده دوران پساتحریم 89.6 میلیارد دلار بشود که البته برخی گزارش های نظیر گزارش دیوان محاسبات این عدد را بیشتر می داند.
 
نوبخت گفت: بر اساس پیش بینی ما که قیمت نفت را برای سال 95 به طور متوسط 50 دلار برای هر بشکه در نظر گرفته ایم ارزش صادرات نفت خام از حدود 30 میلیارد دلار در سال 94 به 42 میلیارد و 796 میلیون دلار در سال 95 افزایش یابد.
 
معاون رئیس جمهور گفت: همچنین ارزش صادرات کالاهای غیر نفتی و خدمات کشور از بیش از 44 میلیارد دلار سال جاری  به 51 و نیم میلیارد دلار در سال 95 افزایش خواهد یافت.
 
مهمترین راهبردهای دوران پساتحریم در سازمان مدیریت
 
وی از برنامه ریزی برای راهبردهای اصلی دوران پسا تحریم در سازمان مدیریت خبرداد و گفت: بر این اساس ثبات اقتصاد کلان، بهبود فضای کسب و کار، افزایش تولید، اتمام طرح های نیمه تمام، عادی سازی روابط با خارج ، تکرار نشدن تجربه های قبلی از جمله بیماری هلندی و وابستگی اقتصادی به نفت ، کاهش دخالت دولت در اقتصاد ، افزایش سهم بخش خصوصی در اقتصاد، جذب سرمایه خارجی با اولویت کشورهای صاحب فناوری و نوآوری و توسعه صادرات غیرنفتی مهمترین راهبردهای دوران پساتحریم خواهد بود.
 
نوبخت با بیان اینکه باید براساس برنامه ششم توسعه سالانه 8 درصد رشد داشته باشیم، گفت: برای رسیدن به این رشد 1063 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که قرار است 60 درصد آن معادل 638 هزار میلیارد تومان از منابع داخلی و 40 درصد یعنی 425 هزار میلیارد تومان آن از منابع خارجی تامین شود.
 
تدابیری برای بحران های احتمالی آینده در برنامه ششم توسعه
 
وی گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه بحران های آحتمالی آینده شامل آب، محیط زیست و صندوق های بازنشستگی هستند که به عنوان مثال صندوق های بازنشستگی نمی تواند به بازنشستگان حقوق بدهد و این حقوق را ما می دهیم که این روند می تواند در آینده بحران آفرین باشد و باید برای آن فکری کرد.
 
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور افزود: براساس برنامه ششم توسعه سواحل مکران در دریای عمان جزء اولویت های دولت در پنج سال آینده خواهد بود.
 
در این نشست که سردبیران اقتصادی رسانه های مختلف مکتوب و تصویری و شنیداری حضور داشتند دعوت شدگان 90 دقیقه به ارائه راهکارها ، برنامه ها و نقدهای خود در باره تدوین برنامه ششم توسعه و شرایط پساتحریم پرداختند.
 
نوبخت هم ضمن استقبال از نظر فنی این افراد  اعلام کرد: به خاطر لحاظ کردن اندیشه ها و افکار و ایده های صاحبنظران رسانه ای این جلسات ادامه خواهد داشت و دومین نشست آن روز شنبه هفته آینده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۳ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
باب خوش به غیرت امریکایی ها که می گویند150 میلیارد دلار البته قبلا یکی از همین ها می گفت اگر از ان همه چیزش جدا شود از25 میلیارد دلار کمتر می شود یک بار شیشه از در دروازه امد تو یک دروازبان به یک طرف زد یک مقدار شکست گفت داخل این چیست گفت اگر به ان بر هم بزنی دیگر هیچ حالا حکایت این پولهای زبان بسته شده که هر روز یک رقم را اعلام می کنند بنشینید با اربابان تان هماهنگ کنید این قدر دری وری نگویید بدهی چند مقدار که نمی شود اگر این حرفها را به مرغ پخته هم بزنید خندش میگیره
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها