أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۴۲۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۱۴ شهريور ۱۳۹۴
مدیر مرکز نوین علوم اسلامی معنا با بیان این‌که جبهه بندی‌های سیاسی در کشور بدون پشتوانه فکری لازم، جامعه را به آشفتگی و مشکل دچار می‌کند، عمیق‌ترین لایه تهاجم فرهنگی دشمن را اختلال در دستگاه محاسباتی مدیران خواند.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام علی محمدی، مدیر مرکز نوین علوم اسلامی معنا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نگاه فرهنگی به مقوله سیاست را راهکار حل معضلات سیاسی خواند و اظهار داشت: جبهه بندی‌های سیاسی در کشور بدون پشتوانه فکری لازم و در بلند مدت، جامعه را به آشفتگی و مشکل دچار می‌کند.

حجت الاسلام محمدی، عمیق‌ترین لایه تهاجم فرهنگی دشمن را اختلال در دستگاه محاسباتی مدیران خواند و تأکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که دشمن به دنبال اختلال در دستگاه محاسباتی مدیران است؛ از این رو باید دستگاه فکری و پایگاه عقلانیت هر مدیری در عرصه سیاست مشخص باشد.

وی پشتوانه عقلی و فکری را در سیاست مهم برشمرد و گفت: مشخص شدن تئوری و پشتوانه فکری هر جناح و مدیر سیاسی موجب می‌شود تا مردم در تشخیصبه اشتباه دچار نشوند و بدانند افراد و جریان‌ها بر چه پایه فکری برای کشور برنامه‌ریزی می‌کنند؛ بنابراین به نظر می‌رسد شناسنامه‌دار بودن در عرصه سیاست در این زمینه لازم و ضروری است.

مدیر مرکز نوین علوم اسلامی معنا، تدبیر در موضوع علوم انسانی را ضروی دانست و افزود: اگر دغدغه‌های اصولی اسلام و نظام دینی را به نشانه‌های کم‌ارزش و جناح‌بندی‌های سیاسی تقلیل دهیم به چالش فکری و گسل فکری دچار خواهیم شد.

وی به فتنه 88 اشاره و تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب بعد از این جریان به علوم انسانی مدرن اشاره کردند که مبتنی بر علوم سکولار و الحادی است و بر ضرورت علوم انسانی مبتنی بر مبانی اسلامی تأکید فرمودند.

حجت الاسلام محمدی افزود: برخی قصد دارند فتنه 88 را در حد یک اختلاف سیاسی تقلیل داده و دغدغه درباره آن را کم‌اهمیت جلوه دهند؛ در صورتی که این جریان دارای پشتوانه‌های فکری است و باید به صورت شفاف در این زمینه جبهه بندی‌های فکری و پژوهشی صورت بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها