يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۷۹۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۰۵     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
اين روزها هر جا که مي روي، صحبت از خندوانه است. مدت ها بود که هيچ برنامه تلويزيوني تا اين حد نتوانسته بود ، نظر مردم را به خود جلب کند اما حالا "خندوانه" در ميان برنامه هاي تلويزيوني يکه تاز است .
به گزارش پایگاه 598، اين روزها هر جا که مي روي، صحبت از خندوانه است. مدت ها بود که هيچ برنامه تلويزيوني تا اين حد نتوانسته بود ، نظر مردم را به خود جلب کند اما حالا "خندوانه" در ميان برنامه هاي تلويزيوني يکه تاز است. اين برنامه  توانسته خيلي ها را که تلويزيون نگاه نمي کردند  پاي اين جعبه جادويي بکشاند.

اين برنامه تنها يک هدف دارد ، خنديدن و شاد بودن و اين شاد بودن را با مخاطبانش به اشتراک مي گذارد. در اين برنامه از بازيگر و کمدين و آشپز گرفته تا فوتباليست و واليباليست و ترانه سرا و سياستمدار حضور پيدا کرده اند. گستره ميهمانان اين برنامه روز به روز همانند مخاطبانش در حال گسترش است . دراين ميان به سراغ تعدادي از ميهمانان برنامه رفتيم و نظرشان را در مورد برنامه و اين که به چه دليل اين برنامه پر مخاطب شده ، جوياشديم و البته از کم و کاستي هاي برنامه پرسيديم.

براي داشتن نظرات بيشتر با ساير ميهمانان اين برنامه تماس گرفتيم که هريک به نوعي از صحبت کردن و ارائه نظر طفره رفتند . محمد رضا حياتي ما را به اداره کل اخبار پاس دادو گفت که گفت و گوي من بايد با هماهنگي اين اداره باشد و براي گفت و گو ممنوعيت دارم. پوران درخشنده هم نيم ساعت ديگر قرار گذاشت و بعداز آن به تماس ما پاسخي نداد. سالار عقيلي هم يکي ديگر از ميهمانان اين برنامه بوده و مي گويد به هيچ وجه مصاحبه نمي کند، تنها پاسخي که به سوال ما در مورد حضورش در اين برنامه مي دهد اين است که چون   فضاي برنامه حس خوبي داشت و از برنامه شان خوشم آمد ، در خندوانه حضور پيدا کردم.

عليرضا خمسه هم گفت که دو هفته ديگر صحبت مي کند.افشين علا نويسنده و شاعر هم گفت به  دليل اين که در حوزه تلويزيون صاحب نظر نيستم ،صحبت نمي کنم.برخي هم پشت فرمان و در حال رانندگي بودند و تعداد زيادي ديگر از ميهمانان اين برنامه هم به تلفن هايشان جواب نمي دادند و اين شد گزارش ما از خندوانه ...

اسماعيل آذر هم دليل  موفقيت اين برنامه را هيجان "خندوانه مي داندو مي گويد:برنامه هايي که داراي هيجان باشد و بتواند لبخندي را بر لب ها بنشاند ، مي تواند  يک فرصت باشد و برنامه خندوانه هم اين فرصت را براي خود ايجاد کرد.کارشناسان و ميهمانان مشهور، جمعيت حاضر در استوديوو موضوعات متنوع،  سبب شد تا اين برنامه، کار موفقي باشد.اگر چه برنامه ازهر نظر قابل قبول است اما اگر مقدور بود تا سطح اطلاعات مخاطب هم به هر شکل بتواند ارتقا پيدا کند ،آن وقت از درخشندگي بيشتري برخوردار بود.

براي مثال کاربرد طنز ، تاريخ طنز ،طنز هاي سينمايي ، طنزهايي که از نظر معنايي عميق باشند و مواردي از اين قبيل که به گونه اي بتواند ذهن خواننده را فربه تر کند ،سطح برنامه راهم ارتقا خواهد داد.

اسماعيل اميني نويسنده و شاعر نيز از ميهمانان اين برنامه بوده ، او اين برنامه را فرادستي مي داند و مي گويد:يکي از دلايل جذب مخاطب اين برنامه اين است که طراحي حرفه اي دارد  و کار فرادستي است و قسمت هاي متنوعي داردو اين قسمت ها به هم مرتبط است . نکته ديگر اين که کساني که خندوانه را تهيه مي کنند ، با هوشمندي مراقبند که برنامه دروغ نگويد. اين برنامه بدون نقاب و بي واسطه با مردم صحبت مي کند و کسي که اين برنامه را نگاه مي کند ، احساس نمي کند  که برنامه سرش کلاه مي گذارد يا مي خواهد چيزي را به زور به خوردش بدهد.

دليل ديگر جذابيت برنامه اين است که آدم ها و ميهمانان  را متنوع دعوت مي کنند . چون در بسياري از برنامه هاي  تلويزيون  ميهمانان منحصر به تعداد محدودي  هستند ولي دراين برنامه ميهمانان متنوع هستند از ورزشکار و هنرمند و کمدين گرفته تابازيگر ، استاد دانشگاه ومقام سياسي دعوت مي کنند و اين تنوعي که در طيف ميهمان ها دارد ، باعث شده تا برنامه يکنواخت نشود.

هادي عامل که همين دوشب پيش ميهمان برنامه بود ، در مورد موفقيت "خندوانه" مي گويد:مهمترين عامل موفقيت "خندوانه"در شاد بودن برنامه  است ،مردم هم به دنبال شادي هستند. مردم سريال هايي که غمناک باشد و آنان را  به سمت غم ببرد ، نمي پسندند. اين برنامه از اين نظر که شادي را هديه مي دهد  و لبخند را به روي لب مردم مي نشاند ، با اقبال مواجه شد.دليل ديگر اين است که همه افرادي که در اين برنامه همکاري دارند ، از راننده اي که بااين گروه همکاري مي کند تا تهيه کننده و تصوير بردار ، با عشق کار مي کردند .همه يکدل بودند و بر اين باور بودند که در حال انجام يک کار  مقدس هستند و البته به آن عشق مي ورزيدند.

از تهيه کننده ، تصويربردار و صدا بردار و دستياران گرفته تا مجري برنامه ،همه و همه با عشق کار مي کردند.يکي ديگر از نقاط قوت اين کار ، اجراي رامبد جوان است .او يکي از بهترين هاست . خيلي راحت و خوب صحبت مي کند و موضوعات را بجا مطرح مي کند و توانمند بودن مجري درچنين  برنامه هايي  بسيار موثر است.همان طور که عادل فردوسي پور در 90،اجراي موفقي دارد ، در اين برنامه هم رامبد جوان ،مجري قوي ،کاربلد و با احساسي ديده مي شود.

منبع: خراسان

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها