أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۷۹۹۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۳     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
آیت‌الله مکارم‌شیرازی گفت: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی‌ کردن دانشگاه‌ها بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.
به گزارش پایگاه 598، این مرجع تقلید در دیدار با رئیس و اعضای هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه حضرت معصومه (س)قم که در مدرسه امام سجاد(ع) برگزار شد، به بیان چند نکته مهم در مورد تک جنسیتی کردن دانشگاها اشاره و اظهار کرد: بعضی از غرب‌زدگان فکر می‌کنند آنچه را که غربی‌ها می‌گویند درست است و باید به آن افکار عمل کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی ادامه داد: آنها خیال می‌کنند هر فرهنگی که از غرب و آمریکا می‌آید درست است و باید به آن عمل کرد؛ ولی حقیقت این است که نباید به این حرف‌ها توجه کرد؛ بلکه باید به محصول کار خود فکر کنید.

وی اظهار کرد: وقتی محصول کار شما از هر لحاظ مانند ابعاد اخلاقی و اجتماعی خوب باشد، قطعا خوب بودن دلیل بر مشروعیت فعالیت شما خواهد بود.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «در انتخاب دانشگاه باید مردم را آزاد گذاشت» اظهار کرد: باید محکم روی اعتقاد، طرح و قانون خود مبنی بر تک جنسی کردن دانشگاه بایستید تا بتوانید این طرح را گسترش دهید.

وی خطاب به مسئولان دانشگاه حضرت معصومه(س) گفت: امروز رسانه از ابزارهای مهم در اطلاع رسانی است و خیلی از فرهنگ‌ها برای انتقال افکار خود از این طریق بهره می‌برند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شما حتی می‌توانید از طریق پیامک نیز طرح و نتایج مثبت عملکرد این دانشگاه را به گوش همه مسئولین و مردم متدین برسانید و یا حداقل مواردی چون امنیت اخلاقی و نکات قابل توجه را آمار دهید؛ قطعا متدینین استقبال و حمایت خواهند کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با بیان این‌که «در این مرکز لازم است روابط عمومی قوی وجود داشته باشد تا بتواند خبرها را به جامعه انتقال دهد» تصریح کرد: از نکاتی که باید مسئولین دانشگاه در نظر بگیرند تائید گرفتن اقدامات خود از والدین و خود دانشجویان است؛ با این نوع آمار می‌توانید افکار غرب زدگی را شکسته و سخنان خود را به اثبات رسانید.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «نباید به این مرحله قناعت و در این حرکت توقف کرد» اظهار کرد: توقف موجب عقب ماندگی است؛ مهم این است که بتوانید برای آینده بهتر، برنامه‌ای قوی‌تری تولید کنید تا موجب ترقی و پیشرفت علمی و اخلاقی در جامعه شوید.
منبع: ایسنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها