يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۸۱۴۰
زمان انتشار: ۱۶:۱۸     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
مشاور پادشاه عربستان مدعی شد ایران می‌خواهد امپراطوری فارس را احیا کند و مرزهای خود را تا مصر و اروپا گسترش دهد.

به گزارش پایگاه 598، «انور عشقی» از مشاوران نزدیک به «سلمان» پادشاه عربستان در گفت‌وگو با پایگاه خبری اسرائیلی «i24» مدعی شد، ایران می‌خواهد امپراطوری فارس را احیا کند.

وی مدعی شد، ایران می‌خواهد امپراطوری خود را تا عراق و سوریه گسترش دهد تا به مدیترانه برسد و از آنجا عزم خود را برای رسیدن به مصر و اروپا جزم کند.

انور عشقی با بیان مطالب فوق، آن را «فقط یک رویا» خواند و مدعی شد: «روش ایرانی‌ها برای رسیدن به هدفشان بی‌ثبات کردن منطقه است و آن‌ها نمی‌توانند تمام ویرانی‌هایی که در عراق، سوریه و لبنان به وجود آورده‌اند را تحت کنترل خود در‌آورند».

او که مدیر مرکز خاورمیانه برای مطالعات استراتژیک است، در این گفت‌وگو درباره به بن‌بست رسیدن تلاش‌ها برای دست یافتن به راه‌حل مسالمت‌آمیز برای مناقشه اسرائیل-فلسطینی‌ها از جمله ابتکارعمل صلحی که عربستان در سال 2002 ارائه کرده بود، گفت: «پیشنهاد صلح ناکام ماند زیرا آن‌ها هیچ طرحی برای اجرا کردن آن نداشتند».

وی افزود: «ما به آقای (بنیامین)‌نتانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) نیاز داریم زیرا او مرد قدرتمند و منطقی است و ما برای پذیرش و اعلام پیشنهاد صلح به او نیاز داریم».

ملک عبدالله پیشنهاد صلح مذکور را که «ابتکار صلح اعراب» نام داشت، به اسرائیل پیشنهاد داد که طبق آن 22 کشور عربی در ازای تشکیل دولت مستقل فلسطینی، اسرائیل را به رسمیت بشناسند.

بر اساس این گزارش، در حالی که اسرائیل و عربستان سعودی در بسیاری مسائل با یکدیگر اختلاف نظر دارند، هر دو ایران را دشمن مشترک قلمداد می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
UNITED STATES
۱۸:۳۷ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
تا چشم تو بزرگ الاغ وهابي الاغستان سعودي كور شود بد تركيب الاغ سوسمار نژاد
پاسخ
تنها 55
UNITED STATES
۰۰:۳۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
دهنت رو ببند عوضی خوبه تمام تروریستها عربستانی و پیرو وهابیتند
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
گفتید(مرکز خاورمیانه برای مطالعات استراتژیک) حالا مورچه چی داره که کله پاپه را بخوایم عربستان حکومت صحرایی را چه بداشتن مرکزی برای اداره استراتژیک
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها