أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۸۱۴۴
زمان انتشار: ۱۷:۴۸     ۱۷ شهريور ۱۳۹۴
امروزه وب سایت های اینترنتی تبدیل به یکی از ملزومات کسب و کار های مختلف شده اند، از این رو طراحی سایت تبدیل به یکی از مشاغل پر مخاطب شده است، که افراد با دانش و سلیقه های مختلف می توانند به صورت شخصی و یا در قالب شرکت های طراحی سایت بزرگ و کوچک اقدام به طراحی سایت کنند.
به گزارش پایگاه 598، امروزه وب سایت های اینترنتی تبدیل به یکی از ملزومات کسب و کار های مختلف شده اند، از این رو طراحی سایت تبدیل به یکی از مشاغل پر مخاطب شده است، که افراد با دانش و سلیقه های مختلف می توانند به صورت شخصی و یا در قالب شرکت های طراحی سایت بزرگ و کوچک اقدام به طراحی سایت کنند. ولی طراحی سایت را از کجا باید شروع کرد؟

شروع آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی وب سایت می تواند مراحل متنوع و مختلفی داشته باشد ، از آنجایی که زمینه های فعالیتی در طراحی سایت مختلف و متنوع می باشد ، افراد با توجه به سلایق ، علاقه مندی ها و تخصص هایی که در این زمینه دارند ، می توانند آن را شروع کنند.

آموزش گرافیک سایت

گرافیک یا همان ظاهر سایت شاید اولین چیزی است که افراد علاقه مند به طراحی سایت باید یاد گیری خود را از آن شروع کنند ، طراحی ظاهر وب سایت می تواند با نرم افزار های گرافیکی مانند فتوشاپ انجام گیرد. این طرح ها با توجه به هدف سایت ساخته می شوند. پس از ایجاد طرح های اولیه ، از میان آن ها یکی انتخاب شده و مرحله اول از طراحی سایت به پایان می رسد. داشتن خلاقیت و مهارت استفاده از ابزار های گرافیکی در این مرحله امری اجتناب ناپذیر به حساب می آید.

کدینگ یا تبدیل طرح گرافیکی به وب سایت

در مرحله کدینگ ساخت سایت وظیفه دارد طرح های انتخاب شه در مرحله اول را به کد های سایت تبدیل کند، کدینگ سایت نیز می تواند بر اساس تخصص کد نویس و نیاز مشتری بر روی زبان های رایج برنامه نویسی تحت وب مانند PHP یا ASP صورت گیرد. که هر کدام از این زبان ها ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارند، برای مثال زبان PHP کد های آماده رایگان فراوانی داشته و پشتیبانی خوبی نسبت به ASP دارد و کار با آن راحت تر است ، در عوض وب سایت های طراحی شده با زبان ASP بیشتر برای کار ها و وب سایت های تخصصی به کار برده می شود ، ولی مهمترین عامل در انتخاب زبان برنامه نویسی برای طراحی سایت ، نیاز و خواست مشتریان می باشد.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوای آماده در آموزش طراحی سایت

سیستم های مدیریت محتوای زیادی در بازار وجود دارد که برای تازه کار ها می تواند شروع خوبی باشد، سیستم های مدیریت محتوا کار را برای طراحان سایت و کاربران راحت کرده و افراد می توانند با داشتن دانش و اطلاعات کم برنامه نویسی یک وب سایت ایده آل را راه اندازی کنند.

CMS ها یا همان سیستم های مدیریت محتوا در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام از آن ها می توانند خدمات متمایزی را در اختیار صاحبان وب سایت ها قرار دهند، سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا ، وردپرس ، دروپال ، اوپن کارت و..

برای مثال جهت طراحی سایت فروشگاهی می توان از سیستم مدیریت محتوای اپن کارت و برای وب سایت های خبری از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و یا جوملا استفاده کرد.

طراحی قالب سایت تقریبا نهایی ترین مرحله در طراحی سایت می باشد، که ظاهر و گرافیک سایت طراحی شده در مرحله یک را بر روی آن پیاده سازی خواهیم کرد، در این مرحله اگر از سیستم های مدیریت محتوا استفاده می کنید هر کدام از آن ها روش های خاص خود را برای ساخت قالب سایت دنبال می کنند.

یکی از روش های کم هزینه و سریع در طراحی سایت نیز استفاده از قالب های آماده و بسته های نسبی می باشد ، این روش وب سایت موررد نظرتان را در کم ترین زمان ممکن و با صرف کمترین زمان ممکن در اختیارتان قرار می دهد ، ولی این روش نیز مشکلات خاص خود را دارد ، برای مثال ممکن است وب سایت های مشابه زیادی در فضای اینترنت وجود داشته باشد، و یا ممکن است این قالب ها و بسته های نسبی دارای تاریخ مصرف باشند و پس از گذشت مدت زمان خاصی ، وب سایت کارایی خود را از دست داده یا امکانات خاصی از آن از کار بیافتاد و برای دستیابی به امکانات کامل سایت نیاز به پرداخت هزینه های زیادی شوید.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد ، برای آموزش طراحی سایت روش های مختلفی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کرده و وب سایت خود را با سلیقه خودتان طراحی کنید.

منبع:اینتن

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۶ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۵
۰
۰
مطلب خیلی خوبی بود موفق باشید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها