يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۸۳۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از ۳۰۰ ظرفیت خالی در دانشگاه‌های کشور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر همه موارد سیستماتیک انجام می‌شود و تمامی موارد را برای داوطلبان توضیح می‌دهیم، پیش‌بینی میکنم امسال تجمعی صورت نگیرد.
به گزارش پایگاه 598، حسین توکلی در گفت‌و‌گو با میزان، درباره مهلت اعتراض داوطلبان پذیرفته شده و افرادی که قبول نشده‌اند، اظهار کرد: با توجه به اینکه ۴۲۸ هزار و ۴۷۸ نفر در آزمون سراسری سال ۹۴ قبول شده‌اند، در بین این افراد در صورتی که داوطلبی درخواست تجدید نظر و اعتراض دارند، می‌توانند از امروز تا ۱۸ مهر اقدام به درخواست تجدیدنظر کنند.

وی با بیان اینکه کارنامه متقاضیان کنکور سراسری سال ۹۴ در روز پنج‌شنبه هفته آینده ۲۶ شهریور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار داده می‌شود، اعلام کرد: افرادی که معترض هستند باید نمره کل در همان کدرشته محل و همچنین آخرین نفر پذیرفته شده در کد رشته محل‌های انتخابی را مد نظر داشته باشند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: با توجه به کنترل‌های متعدد و بررسی‌های انجام شده، از صحت نتایج اعلام شده اطمینان حاصل شده است و در این صورت داوطلبان پس از دریافت کارنامه نتایج نهایی آزمون و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان در صورتی که در مورد مندرجات کارنامه مذکور سوالی داشته و یا در انتخاب رشته خود مرتکب اشتباه شده باشند، می‌توانند حداکثر تا ۱۸ مهرماه منحصرا از طریق سیستم پاسخگویی اینترنتی در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

توکلی با تاکید بر اینکه بدیهی است به تمامی مواردی که از طریق دیگر و یا بعد از تاریخ ۱۸مهرماه دریافت شود به هیچ وجه ترتیب اثر داده نخواهد شد، تصریح کرد: تمامی درخواست‌های مربوط به اشتباه در انتخاب رشته صرفا برای پذیرش در نیمسال دوم دانشگاه‌ها و موسسات عالی بررسی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که قبول نشده‌اند می‌تواند از امروز درخواست اعتراض خود را وارد کنند، مطرح کرد: این افراد از امروز می‌توانند از طریق سایت سازمان با سازمان مکاتبه کنند. بهتر است داوطلبان اعتراض خود را بعد از رویت کارنامه اعلام کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: داوطلبانی که رشته مورد نظر قبول نشده‌اند و به اشتباه انتخاب رشته خود را وارد کردند با درخواست تجدید نظر بعد از ثبت نام در دانشگاه، در نیمسال دوم در کمیسیون موارد خاص درخواستشان بررسی می‌شود و اگر تشخیص داده شود که داوطلب اشتباه کرده است، تجدید نظر صورت می‌گیرد.

توکلی درباره تجمعی داوطلبان و خانواده‌ها که در سال‌های گذشته در مقابل این سازمان صورت گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر همه موارد سیستماتیک انجام می‌شود و تمامی موارد را برای داوطلبان توضیح می‌دهیم، پیش‌بینی می‌کنیم امسال این اتفاق صورت نگیرد.

وی در خاتمه با بیان اینکه ظرفیت کافی برای پذیرش تمام داوطلبان وجود داشت، اذعان کرد: در صورتی که داوطلبان هنگام انتخاب رشته، انتخاب‌های خود را محدود به شهرهای بزرگ و دانشگاه‌های مطرح نمی‌کردند اکنون شاهد بیش از ۳۰۰ ظرفیت خالی در دانشگاه‌های کشور نبودیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها