کد خبر: ۳۳۸۴۳۷
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۹ شهريور ۱۳۹۴
عضو اتحادیه پوشاک:
جهان پاک عنوان کرد: از ترک‌ها یاد بگیریم که چگونه از تولیدکننده پوشاک‌شان حمایت می‌کنند؛ من به عنوان تولیدکننده ایرانی هیچ دلخوشی برای ادامه کار در بازار داخلی خود را ندارم.

به گزارش پایگاه 598، جعفر جهان‌پاک، عضو اتحادیه پوشاک در گفتگو با «نسیم» در رابطه با حضور برندهای ترکیه‌ای در بازار داخلی بیان داشت: صرفا حضور برندها در بازار پوشاک ایران، اگر با یک روند کارشناسانه صورت بگیرد به منزله یک تهدید نخواهد بود اما این در شرایطی است که ما نیز مانند آن‌ها بتوانیم از ابزارهای موجود بهره‌مند باشیم.

وی ادامه داد: آن‌‌ها در بسیاری از موارد از جمله تأمین مواد اولیه و فراهم کردن تسهیلات مورد نیاز از حمایت‌های دولت خود برخوردار هستند، اگر چنین حمایتی از تولیدکنندگان داخلی از سوی دولت ما نیز صورت می‌گرفت، ما هرگز از رقابت با کالاهای کشورهای دیگر از جمله ترکیه هراسی نداشتیم.

وی با بیان اینکه درصد تسهیلات دولتی برای یک تولیدکننده داخلی با شخصی که جنس قاچاق از خارج از کشور وارد می‌کند یکسان است گفت: دولت رسما از قاچاق پوشاک به کشور حمایت می‌کند.

وی اظهار داشت: حضور برندهای ترکیه و یا سایر کشورهای دیگر می‌تواند فرصتی برای بالا بردن سطح کیفیت محصولات داخلی باشد، اما بازهم تأکید می‌کنم که این رقابت باید در شرایطی برابر صورت بگیرد نه این که تولیدکننده ایرانی مجبور باشد که با دستی خالی به مبارزه با محصولاتی برود که پشت سر آن کوهی از حمایت و تجربه و استفاده از تکنولوژی روز خوابیده باشد.

وی با بیان این مطلب که اگر رقابت ناعادلانه باشد، بدون شک صنعت پوشاک به سمت شکست خواهد رفت، به نسیم گفت: دولت باید در چنین وضعیتی از تولیدکنندگان حمایت کند، اما متأسفانه ما هیچ وقت و از هیچ یک از دولت‌ها حمایتی را مشاهده نکردیم بلکه هر چه بوده تنها در حد شعار بوده است.

این تولیدکننده پوشاک تأکید کرد: الان در کشوری مانند ترکیه بسیاری از محصولاتشان صنعتی نیست و حتی در شهری مانند استانبول کارخانجات و کارگاه‌های تولید پوشاک زیادی وجود دارد که مشغول تولید و فعالیت هستند اما در کشور ما به من تولیدکننده فشار وارد می‌کنند که باید صنعتی شوی تا از تسهیلات برخودار شوی.

جهان پاک اضافه کرد: صنعتی هم که می‌شویم باز هم هزار نوع مشکل دیگر وجود دارد، نماینده‌ای که از اداره مالیات می‌آید، مالیات را بر حسب تعداد اشتغالی که ایجاد کرده‌ام تعیین می‌کند. مالیات حق دولت است اما در صورتی که او نیز به من تولیدکننده تسهیلاتی را بدهد اما متأسفانه وقتی که درصد تسهیلات برای یک تولیدکننده با یک شخصی که جنس قاچاق از خارج از کشور وارد می‌کند یکسان است چه توقعی می‌توان برای پیروزی در رقابت را می‌توان داشت.

وی بیان داشت: دولت ترکیه برای دائر کردن فروشگاه لباس در ایران تسهیلات در اختیار تولیدکننده خود می‌گذارد و بعد در این میان من تولیدکننده ایرانی هیچ دلخوشی برای ادامه کار در بازار داخلی خود را ندارم.

وی با بیان این مطلب که ما در کشوری زندگی می‌کنیم که هر سال در حال تجربه کردن تورم هستیم، به «نسیم» گفت: این تورم آسیب می‌زند، یک تولیدکننده اگر بخواهد کالای خود را در جایی عرضه کند، با هزینه‌های سرسام آور مکان مواجه می‌شود و بالا رفتن این هزینه نیز به معنای تضعیف من تولیدکننده است. به نظر من کسی که در چنین شرایطی تولید را رها نمی‌کند یک قهرمان است.

وی تصریح کرد: ما دلمان می‌سوزد وقتی می بینیم  که کشوری مانند ترکیه به تمام معنا از تولیدکننده خود در جهت حضور در ایران حمایت می‌کند و به او می‌گوید که بازار ایران بازار خوبی است برو و با حمایت من سهم خود را در این بازار به دست آور، اما از آن طرف دولت خود را می بینیم که هیچ حمایتی از ما انجام نمی‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده سالیان سال است که دیگر از حمایت نکردن دولت خسته شده و آن را از ذهن خود پاک کرده‌ام و تنها انتظاری که از آن‌ها دارم این است که در بحث تولید مشکلی ایجاد نکرده و سنگ اندازی نکنند، حمایت پیشکش!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها