کد خبر: ۳۳۸۶۹۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی:
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با بیان اینکه زیر سوال بردن‌ شورای نگهبان قبل از انتخابات هدفمند است، گفت: در دوران دوم خرداد برخی‌ها هجمه‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و دروغگویی‌هایی را در قبال شورای نگهبان انجام دادند و در سال 88 نیز عده‌ای سعی کردند شورای نگهبان را نابود کنند.

به گزارش پایگاه 598، حسین زینلیان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با فارس در خصوص هجمه‌های اخیر به شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان به عنوان پاسدار قانون اساسی و اسلام در نظام اسلامی تعبیه شده و جایگاهی است که خبره‌ترین اسلام‌شناسان و حقوقدانان در آن حضور دارند.

وی افزود: اعضای شورای نگهبان افرادی هستند که حداقل دین خود را به دنیای خود نمی‌فروشند و از اولین نظارت در انتخابات تاکنون بر اساس تقوا و نظر جمعی موضع‌گیری کرده‌اند.

زینلیان ادامه داد: متأسفانه با مطرح شدن بحث نظارت استصوابی آنانی که نظارت‌گریز هستند، سعی کردند به جایگاه شورای نگهبان ضربات سنگینی را وارد کنند. در دوران دوم خرداد برخی‌ها هجمه‌ها، سیاه‌نمایی‌ها و دروغگویی‌هایی را در قبال این نهاد ارزشمند و تأثیرگذار آغاز کرده و در سال 88 و فتنه آن سال نیز عده‌ای سعی کردند شورای نگهبان را نابود کنند.

دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اضافه کرد: متأسفانه امروز هم شنیده می‌شود مسئولانی که با حق‌الناس بودن رأی مردم به سر کار آمدند نیز شورای نگهبان را هدفمند زیر سؤال می‌برند که این بسیار عجیب است.

وی افزود: حال چگونه می‌شود که آن زمانی که به سود آنهاست نهادهای نظارتی خوب هستند و درست عمل می‌کنند و در زمانی که این نهاد محافظت‌کننده از حق‌الناس قرار نیست آنها را انتخاب کند و یا قرار است در برابر سیاسی‌بازی‌های آنها بایستد شورای نگهبان باید نهادی صرفا چشم‌گونه و نظارتی صفر باشد.

این فعال دانشجویی در ادامه گفت: من به عنوان دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از شورای نگهبان به خاطر زحماتی که برای پاسداری از قانون اساسی و اسلام دارد تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم این نهاد ارزشمند در ادامه مسیر با قدرت و توان بیشتر پاسدار حق ملت بزرگ ایران باشد.

زینلیان در خاتمه اظهار داشت: اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان از اعضای شورای نگهبان دعوت می‌کند در جهت تبیین روال ساختار و کارکرد این شورای ارزشمند برای دانشجویان و دفاع از شورای نگهبان در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنند. این حضور باعث خواهد شد جواب سیاه‌نمایی‌ها و تخریب‌های ناروا داده شود و دانشجویان و جامعه علمی با دید روشن‌تری نسبت به شورای نگهبان موضع‌گیری کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها