کد خبر: ۳۳۸۷۴۵
زمان انتشار: ۱۷:۲۵     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
عضو فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به استعفای مسئولان کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال افزود: مسئولان فدراسیون نباید به احکامی که این کمیته درخصوص بازیکنان خاطی صادر می‌کند ورود کنند
به گزارش پایگاه 598، اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت با بیان این‌که مسئولیت‌های فرهنگی و فنی یک فدراسیون برعهده یک نفر نیست٬ اظهار داشت: اگر دخالت‌های مسئولان فدراسیون دلیل اصلی استعفای رئیس و دبیر کمیته اخلاق فوتبال باشد به واقع نباید این دخالت‌ها اتفاق بیفتد٬ رئیس، یک مسئولیت و مسئول رسیدگی به تخلفات هم یک مسئولیت دارد و باید بین این دو تعامل صورت گیرد.

نماینده مردم تهران، ری،‌شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به احضار دو بازیکن ملی‌پوش به کمیته اخلاق و این‌که کفاشیان گفته بود این موضوع نباید رسانه ای شود٬ تصریح کرد: به هرحال اگر رسانه‌ای نمی‌شد بهتر بود؛ چراکه در مرحله رسیدگی با فرد خاطی حل می‌شد اما این که بازیکنان باید قوانین را رعایت کنند الزامی است نباید این‌طور باشد که پیروزی به هر نحوی را بپذیریم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: قهرمانی با رعایت ضوابط به یاد ماندنی خواهد شد و معنا خواهد داشت مانند مرحوم تختی که در کشتی ماندگار شد؛ در حالیکه بسیاری از کشتی گیرها بودند که قهرمان هم شدند اما تنها نام و یاد تختی بعد از 50 سال باقی مانده و همیشه برای او یادبود گرفته می‌شود زیرا این پهلوان فقط زمین زدن حریف را بلد نبود بلکه اخلاق را هم  روی تشک رعایت می‌کرد؛ به همین دلیل تختی باید برای ورزشکاران الگو شد و از او تقلید کرد نه افرادی که موردقبول فرهنگ ایرانی نیستند.

کوثری تصریح کرد: به طورکل باید در ورزش همه مسائل رعایت شود تا ورزشکاری برای نونهالان٬نوجوانان و جوانان که می خواهند پا به عرصه‌های بالاتر بگذارند الگو باشد.

رئیس و دبیر کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به‌تازگی به دلیل دخالت‌های مسئولان فدراسیون به خصوص رئیس فدراسیون در اجرای قوانین صادرشده در این کمیته برای متخلفان از سمت خود استعفا کردند. دبیر کمیته اخلاق هم باز شدن پای قانون کاپیتالاسیون به فدراسیون فوتبال را دلیل اصلی این اتفاق عنوان کرد.

اعزام یکی از بازیکنان ملی‌پوش با تیم ملی به هند که به دلیل مصاحبه و توهین به وزیر ورزش، رئیس فدراسیون فوتبال و مسئولان فدراسیون به محرومیت و جریمه محکوم شده بود و همچنین درخواست رئیس فدراسیون مبنی براین‌که فراخوانی دو بازیکن به کمیته به دلیل خالکوبی نباید رسانه‌ای شود را باید از عمده دلایل این استعفا بیان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها