أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۱۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۱۸     ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
در فیلم پادشاهیِ وهابیت ساخته هالیوود، ملاحظه می شود که وهابیت به عنوان نمایندگان اسلام و تروریست های درجه یک که با اعتقاد ویژه به ترور و جنایت پرداخته و از کودکان نیز در عملیات های تروریستی استفاده می کنند، معرفی می شوند.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حبیب عباسی، مدیر گروه پاسخ به شبهات موسسه تحقیقاتی ولیعصر (عج) به مناسبت فرا رسیدن «روز سینما» و استفاده غرب از این ابزار به منظور ترویج اسلام هراسی در دنیا اظهار کرد: امروز اثرگذارترین روش برای بیان و القای هر گونه تفکری، هنر است و در مجموعه هنر، سینما و به طور کلی تصویر اثرگذارترین گزینه و پارامتر است و جایگاه خاص و ویژه ای دارد و امروز مشاهده می کنیم بسیاری از افرادی که در دنیا قصد دارند نظرات و مطالب خود را به دیگران القاء کنند، از ابزاری به نام سینما بهره می برند و کمک می گیرند.

 

وی ادامه داد: همچنان که ملاحظه می شود هالیوود علاوه بر اینکه یک تصویر خوب و خاص را نسبت به خودِ آمریکا و غرب ارائه می دهد، همزمان تمام مصیبت های عالم و گرفتاری ها و بلاهایی که بر سر بشر می آید را منتسب به اسلام می کند؛ اگر به فیلم هایی که در هالیوود اتفاقا با موضوع تکفیر و تروریست و وهابیت ساخته شده بنگریم، متوجه می شویم هالیوود به راحتی اقدامات و جنایات وهابیت را منتسب به اسلام کرده و وهابیت را به عنوان نماینده اسلام معرفی می کند.

 

حجت الاسلام عباسی تصریح کرد: به طور مثال فیلم پنج انگشت (Five Fingers) وهابیون عربستانی را به نمایش می گذارد که دو فرد خارجی را گروگان گرفته و پنج انگشت یکی از آن خارجی ها را قطع می کنند جالب آنکه المان هایی که در این فیلم برای توجیه این شکنجه استفاده می شود، دینی و اسلامی است؛ یا در فیلم «پادشاهیِ وهابیت» ساخته هالیوود، ملاحظه می شود که وهابیت به عنوان نمایندگان اسلام و تروریست های درجه یک که با اعتقاد ویژه به ترور و جنایت پرداخته و از کودکان نیز در عملیات های تروریستی استفاده می کنند، معرفی می شوند در حالی که این فیلم پیش از اقدامات داعش مبنی بر استفاده از کودکان در عملیات های تروریستی ساخته شده است!.

 

این کارشناس ارشد کلام اضافه کرد: همچنین در فیلم یونایتد ۹۳ (United 93)جوانان مسلمانی را تصویر می کند که با قساوت تمام در حالی که آیات قرآن می خوانند و اذکاری همچون الله اکبر و لا اله الا الله را بر زبان جاری می کنند، هواپیمایی مملو از سرنشینان بی گناه و بی تاثیر در مسائل سیاسی را همراه با خود به زمین می کوبند و با این عملیات انتحاری خود و همه سرنشینان هواپیما را به کشتن می دهند.

 

وی در پاسخ به این سوال که چگونه می توان در مقابل این توطئه دشمن قد عَلَم و نقشه آنها را نقش بر آب کرد، گفت: اما راه مقابله صحیح با این جریان همان راهی است که آنها آمده اند یعنی استفاده از ابزار سینما؛ به عبارت دیگر همان گونه که اقدامات نظامی این گروه ها در عراق و سوریه، اقدام نظامی متقابل را می طلبد، اقدام رسانه ای آنها نیز در استفاده از سینما برای ترویج افکار خود نیازمند استفاده رسانه و سینما در مقابل آنها است.

 

این کارشناس شبکه جهانی ولایت با تاکید بر این که متاسفانه سینمای ما نسبت به مسائل مهم اسلامی و بین المللی که به نوعی با سرنوشت مذهبی و ایمانی ما گره خورده آشنایی و انس جدی ندارد و در این زمینه ها ورود پیدا نمی کند، اذعان کرد: اگر از برخی آثار تلویزیونی فاخر همچون «مُلک سلیمان»، «یوسف پیامبر» یا فیلم سینمایی «محمد رسول الله (ص)» که هم اکنون در حال اکران است، بگذریم.

 

اصلا فضای سینمای کشور ما فضای توجه به نیازهای عمومی نیست و سینما دقیقا بر اساس طرز فکر قشری خاص از افراد جامعه، فعالیت می کند. مثلا عمده فیلم ها، فیلم هایی است که حول مسائل و زندگی شمال شهر تهران می گذرد و نوع زندگی مرفهانه، اندیشه، ماشین، خانه های ویلایی، یا ماجراهایی که آنها درگیر هستند می گذرد، در حالی که 90 درصد مردم در سینمای ایران نادیده گرفته شده و مسائل و زندگی ای که در سینما به تصویر کشیده می شود، سنخیتی با مسائل و زندگی آنها ندارد.

 

حجت الاسلام عباسی تاکید کرد: به طور مثال ماجرای اربعین و حضور چند میلیونی و بزرگترین اجتماع بشری در کربلا همراه با سختی های فراوان، آیا نمی تواند موضوع فیلم سینمایی قرار گیرد و  به این ترتیب پیام عاشورا به جهان برسد؟ آیا پرداختن به جنایات تکفیری ها و مسائل و فجایعی که در سوریه، یمن و عراق اتفاق می افتد قابلیت تبدیل شدن به فیلم را ندارد؟ آیا نمی توان فیلم های قوی در خصوص این اتفاقات ساخت و به جهانیان نشان داد؟ آیا نمی توان مقابل پروژه اسلام هراسی، فیلم ها و تولیداتی با مضامین دینی و اصیل اسلامی ساخت که اسلام ناب و واقعی را به دنیا معرفی کند؟ آیا تنها درگیری جامعه ما مساله اعتیاد و هرزگی و فحشاست؟ آیا نمی توان ماجرای زندگی هزاران شهید دفاع مقدس یا شهدای ترور و هسته ای را به تصویر کشید و مظلومیت آنها را به نمایش گذاشت؟

 

وی با اظهار تاسف از این که ظاهرا سینمای ما نمی خواهد خود را درگیر مسائل جدی تری کند و یا اغلب فیلم نامه نویس ها نمی خواهند قلم خود را قوی تر کنند و نگارش های جدیدتری داشته باشند بلکه غالبا از فیلم نامه های هالیوود و بالیوود و دیگر کشورها کپی برداری می کنند، ابزار کرد: گویا موضوعاتی که امروز در جهان اسلام اتفاق می افتد اعم از کشتار و جنایت علیه مردم بی گناه، تنها جنبه خبری شدن و اعلام این که چند تن در بغداد و سوریه و کربلا و یمن کشته شده اند را دارند و مردم نیز با شنیدن آن تنها تاسفی بخورند و با خود بگویند چرا مسلمان ها کشته می شوند و تروریست ها از بین نمی روند و ... و در همین حد. این در حالی است که گروه های تروریستی همچون داعش از رسانه استفاده مبسوطی می کنند و تصاویر قوی و با کیفیتی از جنایات خود ارائه می کنند.

 

مدیر گروه پاسخ به شبهات موسسه تحقیقاتی ولیعصر (عج) خاطر نشان کرد: بنابراین، یکی از اثرگذارترین ابزارهایی که می توان گفت در دنیا حرف اول و آخر را می زند، سینماست و بهترین راه نشر و ترویج ارزش ها و آموزه های دینی و ملی و تنویر افکار عمومی در شرایط امروز این وسیله است که جدیت و تلاش بیشتر اهالی سینما و دلسوزی آنها را می طلبد.

منبع: شبستان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها