أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۳۹۳۵۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، پسری جوان بعد از اینکه فهمید دختر موردعلاقه‌اش با فردی دیگر نامزد کرده است، او را در جنایتی از پیش‌طراحی‌شده به قتل رساند.

تحقیقات پیرامون این قتل زمانی آغاز شد که مسئولان بیمارستانی در استان فارس با پلیس تماس گرفتند و از مرگ دختری ٢٢ساله به نام مونا به دلیل پارگی رگ‌های قلب و گردن خبر دادند و اعلام کردند به نظر می‌رسد این دختر با چاقو کشته شده است. مأموران بعد از حضور در بیمارستان، تحقیقات خود را آغاز کردند و فهمیدند مونا توسط پسری جوان به آنجا منتقل شده است. این پسر خودش را نامزد مقتول معرفی کرد و گفت: «من و مونا پسرعمو -دختر عمو هستیم و من از مدت‌ها قبل به او علاقه داشتم، به‌همین‌دلیل پیش از عید همراه خانواده‌ام برای خواستگاری رفتیم و بعد از انجام مراسم معمول با هم نامزد شدیم و قرار بود به‌زودی زندگی مشترک‌مان را شروع کنیم. در این مدت همه چیز خوب پیش می‌رفت و مشکلی با هم نداشتیم. امروز-روز حادثه- نیز دنبال مونا رفتم تا با هم به جایی برویم. سوار ماشین در خیابان در حرکت بودیم که خودرویی دیگر جلو ما پیچید و راه‌مان را بست. سپس پسری جوان که قبلا او را ندیده بودم، پیاده شد و به طرف مونا رفت، او بعد از کمی دادوفریاد با چاقو چند ضربه به نامزدم زد و به سرعت فرار کرد. من که از این اتفاق شوکه شده بودم، مونا را به سرعت به بیمارستان رساندم اما تلاش پزشکان فایده‌ای نداشت و او جان خود را از دست داد».

نحوه وقوع جنایت نشان می‌داد قاتل از پیش، مونا را می‌شناخت و دنبال انتقام‌جویی شخصی بود. کارآگاهان در جریان تفحص درباره زندگی مقتول پی بردند او خواستگاری به نام جواد داشت که به وی جواب رد داده بود. از آنجا که احتمال داشت جواد ‌درصدد کینه‌جویی برآمده باشد این جوان تحت تعقیب قرار گرفت. او که از زمان وقوع قتل فراری شده بود سرانجام با ردیابی‌های گسترده و تخصصی پلیس شناسایی و بازداشت شد.

متهم بعد از انتقال به پلیس آگاهی تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به قتل به تشریح انگیزه‌اش از این جرم پرداخت. جواد گفت: «من مدتی قبل با مونا آشنا و به او علاقه‌مند شدم. این دختر را واقعا دوست داشتم و می‌خواستم در کنارش زندگی خوبی را تجربه کنم اما وقتی درخواست ازدواج را مطرح کردم با جواب رد مواجه شدم و همین موضوع مرا به شدت ناراحت کرد. در تمام این مدت سعی می‌کردم هر طور شده دل مونا را به دست بیاورم ولی نتوانستم، تا اینکه باخبر شدم او با پسری دیگر نامزد کرده است. فهمیدن این موضوع مرا به شدت آشفته کرد و عشقی که نسبت به مونا داشتم به کینه تبدیل شد، به همین دلیل تصمیم گرفتم از وی انتقام‌گیری کنم، برای این کار باید او را می‌کشتم».

جواد در ادامه اعترافاتش گفت: «برای قتل نقشه کشیدم و منتظر فرصتی مناسب بودم تا آن را به انجام برسانم. روز حادثه مقابل خانه مونا کشیک دادم و وقتی او و نامزدش بیرون رفتند، تعقیب‌شان کردم. هنگامی که آنها به خیابانی خلوت پیچیدند راه‌شان را بستم و سراغ مونا رفتم. او در حالی که فریاد می‌کشید مرتب تکرار می‌کرد باید مرا فراموش کنی. من به شدت عصبی بودم و نمی‌توانستم درست تصمیم بگیرم. در نهایت با چاقو چهار ضربه به گردن و قفسه سینه او زدم و به سرعت فرار کردم».

متهم به قتل در ادامه تحقیقات به بازسازی صحنه جرم پرداخت و با صدور دستور قضائی روانه زندان شد. بنا بر این گزارش درحال‌حاضر تحقیقات از جواد ادامه دارد و پرونده اتهامی او بعد از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان فارس ارجاع می‌شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها