يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۳۹۷۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۳۶     ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
رئیس اتحادیه پوشاک گفت: پوشاکی که با نشان های غیراخلاقی و نامتعارف یا مبتذل در سطح شهر عرضه شده بود، جمع آوری شده است.
به گزارش پایگاه 598، ابوالقاسم شیرازی افزود: از اول آبان نظارت ها به واحدهای صنفی تشدید و با موارد تخلف برخورد می شود.


وی ادامه داد: با کمک اداره نظارت بر اماکن عمومی بسیاری از لباس هایی که آرم غیراخلاقی داشت یا با عرف جامعه همراه نیست ، جمع آوری شد و با کسانی که به اخطارهای ما توجهی نداشتند، برخورد تندتری شد.

شیرازی با اشاره به اینکه مطالبات برخی افراد در ارائه این لباس ها نقش دارد، گفت : باید در این زمینه کار فرهنگی انجام شود و تمام دستگاه هایی که می توانند تاثیرگذار باشند باید هماهنگ باشند.

رئیس اتحادیه پوشاک گفت : برخی از این لباس ها مثل مانتوهای شیشه ای برای مجالس زنانه دوخته شده است و نمی توانیم از فروشنده انتظار داشته باشیم تا آنها را عرضه نکند بلکه باید خود مردم فرهنگ استفاده از آن را رعایت کند.

برخورد جدی با فروشنده لباس مبتذل

وی افزود: اگر فروشنده ای عرضه لباس مبتذل را در دستور کار داشته باشد قطعا برخورد جدی تری خواهد شد.

شیرازی با اشاره به اینکه گاهی برخی از این لباس ها در شوهای خانگی عرضه می شود، گفت: باید با این شوها و فروشنده های خانگی برخورد شود و فکر اساسی برای آنها کرد.

وی افزود : برخی از فروشنده ها از غیراخلاقی بودن این طرح ها خبر نداشتند و بعد از آگاهی خودشان آنها را جمع کردند.

شیرازی درباره قاچاق پوشاک اظهار داشت: برای جلوگیری از عرضه پوشاک قاچاق در سطح شهر، فروشندگان باید برگ سبز داشته باشند و به مشتری برگه فروش دهند.

وی ادامه داد: همه فروشگاه هایی که عرضه پوشاک خارجی دارد در صورت برندبودن باید در مرکز اصناف ثبت شده باشد و دیگر فروشگاه هایی که به صورت پراکنده کار می کند باید برگه خرید و برگ سبز داشته باشد.

برخورد اتحادیه برخورد نظارتی است

شیرازی با اشاره به اینکه برخورد اتحادیه برخورد نظارتی است، گفت: ما از سال گذشته نظارت خود را تشدید کردیم و با اطلاع رسانی به اصناف از آنها درخواست کردیم با ما همراهی کنند.

وی افزود: داشتن برچسب قیمت، عرضه پوشاک مطابق با عرف، مشتری مداری ، چینش ویترین از اقداماتی است که به واحدهای صنفی اطلاع رسانی و آموزش داده شده است.

رئیس اتحادیه پوشاک با بیان اینکه حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی ایجاد انگیزه کرده است، گفت: امیدواریم در آینده با فرهنگ سازی و حمایت های اعمال شده، در بازار داخلی ما عرضه پوشاک داخلی با استقبال بیشتری همراه باشد.

وی افزود : واردات پوشاک خارجی با ایجاد فضای رقابتی، کیفیت کالای ما را بالا می برد.

بنابراین گزارش فروش فوق العاده فروشگاه های پوشاک تا دهم مهرماه در سراسر کشور در دو هزار واحد صنفی با تخفیف ۱۰ تا ۲۰ درصدی ادامه خواهد داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها