يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۰۱۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۵     ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
راهبرد همیشگی دشمن در تطمیع و تسلط بر پندار و رفتار کارگزاران با بهره‌گیری از ابزار «ضعف نفس و ایمان» برخی سیاسیون مجرای عمل می‌یابد، به‌عنوان مثال؛ غرور و خودشیفتگی مفرط «ابوالحسن بنی‌صدر» باعث شد تا او به وعده‌های واهی فریفته گردد و ...
به گزارش پایگاه 598، دشمنان اسلام و ایران از آغازین روزهای پیروزی نهضت شکوهمند امام خمینی(ره) تاکنون بنا بر خوی استکبارگرایانه خویش، همواره و به‌انحای مختلف، در صدد یافتن مسیرهای نفوذ به بنیان مرصوص این انقلاب الهی و استحاله گفتمان حق‌طلبانه آن هستند. از مفاد اسناد محرمانه به دست آمده در لانه جاسوسی آمریکا، این واقعیت ملموس چهره عیان نمود که جهان سلطه، حضور مؤثر حکومتی مردمی و مبتنی بر ارزش‌های دینی را در دنیای گرفتارآمده به دام لیبرالیسم و کمونیسم نمی‌پسندد، لذا تمام توان خود را مصروف داشتند تا اگر بتوانند جلوی خیزش ملت به رهبری مرجعیت عالی‌قدر را بگیرند و یا با جلب همکاری عناصر خودفروخته و لیبرال‌مسلک، بخشی از جریان‌های انقلابی را آلوده به لوث وجود آنان کنند تا در روز مبادا، منافع استراتژیک غرب در ایران محفوظ بماند و چنانچه امکان کودتا و تغییر در ارکان اصلی حاکمیت فراهم شد، این نقشه خائنانه با یاری عوامل نفوذی‌شان تحقق یابد. برای عملیاتی نمودن این سیاست خصمانه، مستکبران و اذناب آنها همه ابزارهای لازم را در نظر گرفتند و آگاهی از منافذی را که می‌تواند به کمرنگ شدن آرمان‌های مورد حمایت مستضعفان و در نهایت اضمحلال نظام بینجامد در اولویت برنامه‌های اجرایی مرتبط با دیپلماسی عمومی، نظامی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و... قرار دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی طیّ دیدار اخیر با میهمانان اجلاس مجمع جهانی اهل بیت «علیهم السلام» در این خصوص فرمودند: «آمریکایی‌ها می‌خواهند از توافقی که هنوز نه در ایران و نه در آمریکا تکلیفش و رد یا قبول شدنش معلوم نیست، وسیله‌ای برای نفوذ در ایران بسازند اما ما این راه را قاطعانه بسته‌ایم و با همه توان بالای خود، اجازه نفوذ اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا حضور سیاسی در ایران را به آمریکایی‌ها نمی‌دهیم».
در این مقاله کوتاه با بررسی و آسیب شناسی حوزه سیاست، راه‌های نفوذ آمریکا از این طریق را به‌اختصار تبیین خواهیم نمود.

کاخ سیاه استکبار برای پیشبرد و تسهیل نفوذ سیاسی در ایران، نقشه‌های متعددی ترسیم نموده است که از آن جمله می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

الف) تطمیع عناصر سیاسی
این راهبرد همیشگی دشمن در تطمیع و تسلط بر پندار و رفتار کارگزاران، با بهره گیری از ابزار «ضعف نفس و ایمان» برخی سیاسیون، مجرای عمل می‌یابد، به‌عنوان مثال؛ غرور و خودشیفتگی مفرط «ابوالحسن بنی‌صدر» باعث شد تا او به وعده‌های واهی، فریفته گردد و در تقابل با امام و امت، نخستین دوره ریاست جمهوری را به سرانجامی تلخ اما عبرت آموز مبدّل سازد و یا در دوره مجلس ششم، شاهد بودیم که چگونه داعیه داران یک خط سیاسی با انجام تحصن و نگارش نامه‌های موهن، در میدان رسانه‌ای جبهه معاندان انقلاب، به نقش آفرینی پرداختند. همچنین، وقوع حوادث تأسف‌بار در فتنه آمریکایی 88 و عملکرد آکنده از ابهام بعضی خواص، نمادی آشکار از تحقق همین رویکرد نفوذ سیاسی ارزیابی می‌گردد.

ب) تئوری تحریم و مذاکره
جمهوری اسلامی به‌واسطه پای فشردن بر ارزش‌های مکتبی، در میادین گوناگون مورد هجمه جهانخواران بوده و هست. حربه نخ‌نمای تحریم، راهکاری دیرآشنا برای مهار قدرت رو به تزاید ایران می‌باشد و دشمنان با اتخاذ روش دوگانه «تحریم و مذاکره»، هدف واحدی را پیگیری می‌کنند که در رأس آن، نفوذ به ارکان اقتدار کشور و رفع خطر تعمیق روزافزون فرهنگ ظلم ستیزی و انقلابی‌گری است.
یا نگاهی گذرا به روند مذاکرات ایران و غرب در موضوعات مختلف به‌ویژه پرونده هسته‌ای، این مطلب در اذهان شکل می‌گیرد که مقوله «تحریم و مذاکره» متناسب با کسب توفیقات ملت ما در داخل و خارج، به دستمایه‌ای جدّی برای جلوگیری از تداوم روند مثبت پیشرفت در این جامعه ایمانی، تبدیل شده است.

ج) اختلاف‌افکنی
سیاست دیرینه «تفرقه انداز و حکومت کن» اگرچه آبشخوری انگلیسی دارد ولی امروز در ردیف اصلی‌ترین راهبردهای سیاست خارجی آمریکا برای شکست استحکام درونی دولت‌های مخالف نظام سلطه به کار گرفته می‌شود. این که صدها رسانه سمعی و بصری فارسی‌زبان با هزینه‌های هنگفت مالی و راهبری عوامل وابسته به صهیونیسم بین الملل، کوچکترین زوایای رفتار سیاستمداران ما را مورد تأمّل قرار داده و بر آتش تنازعات داخلی و اختلافات معمول اجرایی می‌دمند، ریشه در این نگاه وحدت شکنانه و تفرقه افکنانه ایالات متحده دارد. هدایت مطالبات صنفی و تلاش برای دامنه‌دار شدن برخی از مصادیق آنها، تأکید هدفمند بر تفاوت‌های فرهنگی و مذهبی با اشاعه این نظریه دروغین که جماعتی از اقلیت‌های ایرانی در تنگنا هستند و طرح مباحث کذبی از قبیل عدم رعایت اعلامیه حقوق بشر و...، در شمار عناوین مندرج در کارنامه شیطان بزرگ است.

د) حمایت از اقدامات ساختارشکنانه
مبنایی‌ترین سیاست آمریکایی‌ها در جنگ نرم با نظام دینی ما، توسعه رفتارهای ساختارشکنانه و ترویج نگرش‌های عداوت آمیز نسبت به اصل مترقی ولایت فقیه است. دشمنان عزت مسلمین به‌خوبی می‌دانند که پایداری این حاکمیت ولایی، به تداوم حیات فقه حکومتی در قامت رسای «ولایت فقیه» بستگی دارد و تا زمانی که دیده‌بان بصیر انقلاب با پشتوانه اعتقاد راسخ ملت به وعده لایتخلّف الهی در سپردن زعامت زمین و زمان به مستضعفان و تیزبینی و درایت کم‌نظیر معظمٌ‌له، توطئه‌های ریز و درشت سردمداران جبهه کفر را نقش بر آب می‌کنند، آنان نخواهند توانست افکار شوم و پلیدشان را اجرایی نمایند لذا مشاهده می‌کنیم که محور منازعات دولت‌های استکباری با ایران اسلامی، تلاش مستمر و البته بی‌فایده در جهت تخریب چهره ممتاز و بی‌بدیل رهبری امت اسلام است. پشتیبانی مداوم از نشریات زنجیره‌ای و تضعیف نهادهای قانونی کشور مانند: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، شورای نگهبان، قوه قضائیه و... که در صیانت از اصل انقلاب و دستاوردهای آن دارای مسئولیت خطیری هستند، جزء لاینفک برنامه بلندمدت نظام سلطه در ایران طیّ سه دهه گذشته است و اتخاذ چنین سیاستی را نمی‌توان از هدف‌گذاری غرب برای تعبیر خواب آشفته براندازی نظام جمهوری اسلامی با انجام اقدامات ساختارشکنانه، جدا دانست.

ه‍) شبهه‌آفرینی و شایعه‌سازی
از قدیمی‌ترین راهکارهای شیطانی برای ملکوک نمودن چهره نهضت‌های اصیل مردمی و رهبران آنها، «شبهه افکنی و شایعه سازی» است. در تاریخ معاصر؛ منافقین کوردل با بهره‌مندی از این روش مذموم به ترور شخصیت بزرگان انقلاب پرداختند و سپس با ترور فیزیکی عناصر خدوم و گرانقدری همچون شهیدان بهشتی، رجایی، باهنر و... بر صفحات ننگین کتاب قطور جنایاتشان افزودند.
با گسترش فضای مجازی و امکان دسترسی آحاد مردم به امواج مخرب بنگاه‌های دروغ پراکنی و شبکه‌های اجتماعی، تهدیدات فراوانی از ناحیه شبهه افکنان و شایعه سازان به وجود آمده که مستلزم تمهید تدابیر لازم و عاجل توسط مسئولان امر در تنویر افکار عمومی و پاسخگویی سریع و متقن به شبهات مطروحه می‌باشد.
 به‌یقین، تا «مبارزه با صهیونیست‌ها» به‌عنوان اصلی لایتغیّر در نظام سیاسی ما مورد تأکید و توجه است، این عداوت و کینه توزی‌های استکبار جهانی هیچ‌گاه به پایان نخواهد رسید، پس باید به‌تأسی از معیار قرآنی «وَلَن‌یَجْعَلَ الله لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلاً» و رهنمودهای عالمانه رهبر حکیم و فرزانه‌مان، همیشه به‌هوش باشیم و با شناخت و تبیین راه‌های نفوذ آمریکا، حامیان تروریسم دولتی رژیم نامشروع و کودک‌کش صهیونی را در رسیدن به امیالشان، ناکام بگذاریم، ان شاء الله.

شرکت کنندگان در مجمع سراسری فرماندهان و مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز چهارشنبه 25 شهریور ماه با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرمانده کل قوا دیدار کردند و مطابق اولین خبرهای منتشرشده از این دیدار، رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر مسائل مهم سیاسی و اهداف دشمن در برهه کنونی و وظایف مهم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این زمینه تأکید نمودند.

برخی از مهمترین محورهای بیانات معظم‌له مورد توجه قرار می‌گیرد:

1. وظیفه اصلی نخبگان انقلابی کشور، مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی است.
2. خطر نفوذ دشمن: نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی، خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است.
3. به‌دنبال هضم ایران در مقابل اراده مستکبرین هستند.
4. بیداری مسئولان و انقلابیون، باعث ناکامی و ناامیدی دشمن خواهد شد.

در سخنرانی‌های اخیر رهبر معظم انقلاب به‌خصوص پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای و شکل گرفتن چیزی که به نام برجام هسته‌ای خوانده می‌شود، رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها و بارها بر مسئله نفوذ دشمن و شیوه‌ها و رفتارهای دشمن برای نفوذ، سخن به میان آورده‌اند. شاید کمتر موضوعی را بتوان یافت که رهبر معظم انقلاب در 6 یا 7 سخنرانی متوالی به‌صورت مکرر در مورد خطر آن، چنین مطالبی را گوشزد کرده باشند و با اصرار فراوان بر جلب توجه مسئولان و دلسوزان کشور به آن تأکید داشته باشند.
همان‌طور که رهبر معظم انقلاب چندین بار متذکر شده‌اند، هنوز تکلیف برجام هسته‌ای در ایران و در آمریکا نهایی و مشخص نشده است اما آنچه مشخص است این است که دشمن در فضای کنونی پس از برجام به‌دنبال نفوذ در ایران اسلامی و بسط سلطه خویش در کشور و حضور در تصمیم گیری‌ها و تصمیم سازی‌های کشور و از میان بردن استقلال و آزادی کشور است. این امر را از خلال تذکرات چندین و چند باره رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره خطر نفوذ دشمن و این که دشمن به‌بهانه برجام و با سوء استفاده از آن به‌دنبال چنین راهبرد خطرناکی است، می‌توان دریافت.
حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنان خویش در جمع خبرگان و سخنرانی قبل و بعد از آن نیز بر این مسئله تأکید کردند اما این بار در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یکی از محورهای اصلی بیانات ایشان، همین مسئله نفوذ و تلاش دشمن برای نفوذ بوده است.

البته هنوز (ظهر روز چهارشنبه) خبر کامل و مشروح بیانات معظم‌له در این دیدار منتشر نشده است اما از آنجا که مخاطبان محترم نیازمند توجه به برخی از مهمترین محورهای بیانات معظم‌له در این دیدار هستند، به‌اختصار هرچه تمامتر و بر اساس اخبار مختصر منتشرشده از این دیدار، برخی از مهمترین محورهای بیانات معظم‌له مورد توجه قرار می‌گیرد:

1. وظیفه اصلی نخبگان انقلابی کشور، مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی است
یکی از محورهای اصلی بیانات معظم‌له خطاب به سران سپاه و همه انقلابیون و دلسوزان انقلاب اسلامی آن بوده است که وظیفه اصلی خود را مستحکم کردن پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی در کشور بدانند و خاطرنشان ساخته‌اند: باید پایه‌های انقلاب و فکر انقلابی را بسیار مستحکم کرد. این وظیفه اساسی نخبگان سپاه و همه نخبگان انقلابی کشور است.

2. خطر نفوذ دشمن: نفوذ فکری و فرهنگی و سیاسی، خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است.
بخش مهم دیگری از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در باب خطر نفوذ دشمن و برنامه آنها برای نفوذ همه‌جانبه در ایران بود. ایشان در این باره خاطرنشان ساختند: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای این کشور است. نفوذ اقتصادی و امنیتی در مقابل نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی، اهمیت کمتری دارد. البته مسئولان گوناگون از جمله سپاه، جلوی نفوذ امنیتی را با کمال قدرت می‌گیرند. چشمان بینای مسئولان اقتصادی باید در مقابل نفوذ اقتصادی باز باشد. دشمن برای نفوذ فرهنگی سعی می‌کند باورهایی را که جامعه را سرپا نگه داشته دگرگون، مخدوش و در آنها رخنه ایجاد کند. برای نفوذ سیاسی سعی می‌کنند در مراکز تصمیم گیری و اگر نشد در مراکز تصمیم سازی نفوذ کنند. وقتی یک کشور این گونه تحت نفوذ سیاسی قرار گرفت، حرکت و جهت‌گیری‌های آن کشور طبق اراده مستکبرین خواهد بود.

3. به‌دنبال هضم ایران در مقابل اراده مستکبرین هستند
ایشان با هشدار دادن نسبت به تلاش دشمن برای هضم ایران اسلامی در برابر خواست و اراده مستکبران عالم، خاطرنشان کردند که امروز مخالفان و دشمنان نظام اسلامی در عین اعتراف به قدرت و نفوذ و اثرگذاری منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران، به افرادی از جمهوری اسلامی صریحاً می‌گویند: "روحیه انقلابی را این‌قدر دنبال نکنید و جزو جامعه جهانی شوید." این یعنی: "کاری کنید که از قدرت بیفتید تا شما را ببلعیم و در نقشه‌های چند کشور مستکبر و زورگو حل شوید".
مطابق این بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمنان نظام اسلامی از این طریق به‌دنبال آن هستند که برخی از افرادی را که در نظام اسلامی قرار دارند به مخالفت با انقلابی‌گری وادارند و از این طریق انقلاب و انقلابی‌گری در ایران را به حاشیه برانند. در چنین احوالی، وظیفه این افراد که مخاطب دشمن هستند و دشمن به مخالفت آنها با انقلابی‌گری امید بسته است آن است که با صراحت در انقلابی‌گری و بیان صریح مواضع انقلابی امام و رهبری، دشمن را از خود ناامید کنند و زمینه نفوذ دشمن و یا سست شدن اراده انقلابی در کشور را از میان ببرند. بر همین اساس رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های قبلی خود به مسئولان کشور متذکر شدند: "باید به‌صراحت و با بیان انقلابی با دشمنان ملت مواجه شوید". اگر این افراد تحت تأثیر وساوس شیطانی دشمن فریب بخورند و تصور کنند که می‌توان انقلابی‌گری را افراطی‌گری خواند و به اسم مقابله با افراط، انقلابی‌گری را از کشور زدود، در واقع به خود و کشور آسیب وارد می‌کنند و البته جمهوری اسلامی ایران به‌حول و قوه الهی و با تدبیر رهبری حکیمانه‌ای که خدای متعال روزی این مردم کرده است، از این برهه عبور خواهد کرد، ان‌شاءالله.

4. بیداری مسئولان و انقلابیون باعث ناکامی و ناامیدی دشمن خواهد شد
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشت این است که آینده از آنِ نظام اسلامی است. زمینه نفوذ دشمن و امکان سوء استفاده او از این زمینه به این معنی نیست که ناامید و یا نسبت به آینده بدبین باشیم، مهم آن است که مسئولان کشور و انقلابیون و دلسوزان انقلاب، فعال و بیدار و همدل باشند. به‌تعبیر رهبر معظم انقلاب: اگر ما بیدار باشیم، امید دشمن ناامید خواهد شد. وعده می‌دهند که ایرانِ ?? سال دیگر، این ایران نیست. نباید گذاشت این فکر و امید شیطانی در دل دشمن پا بگیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۰ - ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
مهمترین راهکار شرکت پرشور در انتخابات و خذف نوچگان غرب زده از سیاست خارجی با انتخاب درست یک رئیس جمهور کارشناس و باغیرت در مقیاس احمدی نژاد است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها