امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۴۰۱۶۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
گزارش نویس این روزنامه نوشت: چندی پیش هم طیب‌نیا، وزیر اقتصاد به دلیل عدم تناسب مبلغ یارانه‌ها با وضعیت درآمدی موجود دولت، شب‌های قبل از واریز یارانه نقدی برای دولت را "مصیبتی بزرگ" خواند
به گزارش پایگاه 598، روزنامه آفتاب یزد نوشت: در حالی که شهریورماه به روزهای پایانی خود نزدیک می شود ، اما کماکان از زمان واریز یارانه نقدی این ماه خبری نیست. مسئولان در ماه های اخیر همواره بر این موضوع اذعان کرده اند که واریز یارانه های نقدی با سختی های زیادی برای دولت یازدهم همراه است و همین مسئله باعث بروز تاخیر در زمان واریز آن شده ، می شود ، اما ظاهرا تاخیر بیشتر از حد انتظاری که در ماه جاری رخ داده ، نشانگر آن است که دولت با دردسرهایی جدی تر در این زمینه مواجه و پرداخت یارانه باز هم به بزرگترین چالش دولت یازدهم تبدیل شده است.

چندی پیش هم علی طیب نیا ، وزیر اقتصاد ودارایی به دلیل عدم تناسب مبلغ یارانه ها با وضعیت درآمدی موجود دولت، شب های قبل از واریز یارانه نقدی برای دولت را "مصیبتی بزرگ" خواند و البته در آخرین نشست هیئت دولت درروزهای اخیر خبرعارضه قلبی طیب نیا و بستری شدن او در بیمارستان به گوش رسید. همزمان شدن تاخیر طولانی در پرداخت یارانه و بیماری وزیر اقتصاد شاید حاکی از آن باشد ، حال اقتصادی دولت هم چندان مساعد نیست و مصیبت تامین منابع یارانه شدت گرفته است.

اما درحالی که وزیر اقتصاد زمان نزدیک به واریز یارانه نقدی را شب های عزای دولت عنوان کرده ، یکی از نمایندگان مجلس معتقد است که عزای دولت پس از پرداخت یارانه ، شدت بیشتری می یابد. ابراهیم نکو، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دولت درپرداخت یارانه نقدی با مشکلات اساسی روبه رو است به آفتاب یزد گفت: اینکه عنوان می شود دولت برای واریز یارانه نقدی ماتم می گیرد، حرف کاملا صحیحی است و این موضوع صحت دارد چرا که در واقع نبود منابع کافی برای یارانه های نقدی باعث شده دولت با تشویش و نگرانی های زیادی دست و پنجه نرم کند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه دولت با معضل کاهش درآمد مواجه شده، ظرف ماه های اخیرتاخیرهایی در پرداخت به موقع یارانه ها صورت گرفته است . نکو با با اشاره به تبعات حاصل از واریز یارانه نقدی برای دولت یازدهم ، خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد که حتی پس از اینکه دولت بتواند با تحمل سختی های زیاد موفق به تامین منابع یارانه نقدی شود، باز هم مصیبت ها ادامه دارد چرا که برای فراهم سازی منابع یارانه مسئولان مجبورند از نهادهای مختلف استقراض کنند واین استقراض باعث بدهکارشدن دولت می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۴ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۴
۰
چرا مصیبت پولهای دزدی شده را ازمهدی رفسنجانی وافراد مشابه پس بگیرید وبه بیتالمال برگردانید وچندرغاز یارانه به ملت مظلوم بدهید حقوق وزرا ومدیراتن ونمایندگان مجلس را تعدیل کنید منابع حاصل میشود
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۲
۰
اگر واقعا بخاطر پرداخت يارانه است خداشفايش ندهد چون اين اقايان ناراحت ظاهرا كمبود
پاسخ
هم وطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
ازجیب باباش می خواد بده ملت؟
افزایش دلار900تومانی به 3500افزایش هزینه های آب وبرق -گاز-تلفن -بنزین 80تومانی و..................درآمد حاصل ازآن به کجا می رود . دولت حسن روحانی وعده اش چه شد ؟کلید ا-متری اش کجاست؟

پس چرا دولت دهم که با افتخار یارانه به مردم می داد وهرسال آن را چندین برابر می کرد را به بی تدبیری متهم می کردید وهنوز هم ازکینه تان بخاطر حب ریاست دست بردارنیستید .فردا توافق برجام که همه دستاوردهای ملت را به دشمن تقدیم کردید چه پاسخی به ملت خواهید داد؟
پاسخ
هرمز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
۳
۰
بابا چند برابر يارانه كه به يك ماه نكشيده از پول آب و برق و گاز از ملت ميگيريد
پس چرا اينقدر مردم رو گول ميزنيد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها