کد خبر: ۳۴۱۱۹۳
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۱ مهر ۱۳۹۴
هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 6دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی پرسپولیس در تبریز باید به مصاف تراکتورسازی برود. شنبه هفته آینده نیز 2 دیدار دیگر برگزار خواهد شد تا پرونده هفته هفتم بسته شود.
به گزارش پایگاه 598، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال با برگزاری 6دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه پیگیری می‌شود که در مهمترین بازی پرسپولیس در تبریز باید به مصاف تراکتورسازی برود. شنبه هفته آینده نیز 2 دیدار دیگر برگزار خواهد شد تا پرونده هفته هفتم بسته شود.

سیاه‌جامگان - استقلال خوزستان

 سیاه‌جامگان با وجود اینکه به همراه پرسپولیس با 4 شکست بیشترین باخت را در جدول دارد اما هنوز تساوی نداشته و با 2 پیروزی، خودش را در جایگاه یازدهم قرار داده است. این تیمِ تازه به لیگ برتر صعود کرده، بهتر می‌داند که با پیروزی در زمین خودش، می‌تواند به صورت موقت حاشیه امنیتی در جدول داشته باشد و حتی چند رده صعود کند. سیاه‌جامگان باید به مصاف تیمی برود که تا اینجای کار نتایجی گرفته که خود اهوازی‌ها هم آن باور ندارند. هر چند  تنها 6 هفته از لیگ گذشته است، اما استقلال خوزستان با 11 امتیاز در رده سوم است و برای اینکه ثابت کند، نتایجش اتفاقی نبوده، تلاش خواهد کرد تا مقابل سیاه‌جامگان امتیاز بگیرد.

صبای قم - سپاهان

صبا با وجود اینکه تنها یک شکست در کارنامه‌اش دارد، اما معضل شاگردان علی دایی عدم کسب پیروزی است. این تیم تنها یک پیروزی کسب کرده و با 7 امتیاز در جایگاه شماره پیراهن همیشگی علی دایی در دوران بازیگری‌اش یعنی «10» قرار گرفته است. شاگردان دایی در صورت برد مقابل سپاهان هم اعتماد به نفس‌شان بالا می‌رود و هم اینکه خودشان را به میانه‌های جدول می‌رسانند. سپاهان پس از استقلال بهترین خط حمله را دارد و علی دایی باید فکری به حال مهاجمان زهردار سپاهان کند. از طرفی، سپاهانی‌ها که اکنون استقلال را بالای سر خود می‌بینند، دوست دارند جایگاه خودشان در هفته‌های گذشته را پس بگیرند و با برتری مقابل صبا، منتظر لغزش استقلال هم باشند.

سایپا - فولادخوزستان

فولادی‌ها که به واسطه نتایج چند سال اخیرشان، هواداران زیادی در اهواز پیدا کرده‌اند، این روزها حال و روز خوشی ندارند و علاوه بر اینکه در جایگاه آخر قرار گرفته‌اند، با 11 گل خورده پس از پرسپولیس، بدترین خط دفاعی را یدک می‌کشند. ضمن اینکه با گذشت 6 هفته از لیگ، فولاد موفق به کسب پیروزی نشده است. در اهواز زمزمه‌هایی منبی بر اخراج دراگان اسکوچیچ از نیمکت فولاد شنیده می‌شود و بعید نیست در صورت ناکامی این تیم مقابل سایپا، اسکوچیچ قربانی شود.

سایپا شرایطی متفاوت با حریف خود دارد و با برتری هفته گذشته مقابل پرسپولیس، روحیه مضاعفی گرفته است. مجید جلالی که این روزها به دلیل میانگین سنی بالای سایپا مورد انتقاد قرار گرفته، به فکر پیروزی در زمین خود است تا هم بتواند به جمع بالانشینان جدول برسد و هم اینکه پاسخ منتقدانش را بدهد.

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس

شاید دیدار این دو تیم را باید مصاف تیم‌های بحران‌زده دانست. پرسپولیس در لیگ نتایج خوبی نگرفته و با 3 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته و با 12 گل خورده بدترین خط دفاع را دارد. هفته گذشته مسئولان باشگاه پرسپولیس از برانکو ایوانکوویچ حمایت کردند تا سرمربی کروات پرسپولیس با خیال آسوده به فکر بازی‌های بعدی تیمش باشد. با این حال، برانکو خوب می‌داند هر چقدر هم مدیران پرسپولیس به او فرصت دهند، هواداران پرسپولیس طاقت شکست‌های دیگر را نخواهند داشت.

شاگردان برانکو برای اینکه ثابت کنند، با بدشانسی در این جایگاه قرار گرفته‌اند، همه تلاش خود را برای شکست تراکتورسازی به کار می‌‌گیرند تا گام بلندی برای فرار از منطقه پایین جدول بردارند. در سوی دیگر، حرف و حدیث‌های زیادی درون باشگاه تراکتورسازی به گوش می‌رسد. گفته می‌شود دیدار با پرسپولیس آخرین فرصت مسئولان باشگاه به تونی اولیویرا است و احتمال اینکه این مربی پرتغالی برکنار شود و یا خودش استعفا دهد، زیاد است. باید دید در مصاف مهمترین بازی هفته، مربی کروات قربانی می‌شود یا مربی پرتغالی.

ملوان انزلی - پدیده خرسان

جایگاه پنجمی ملوان در لیگ برتر، نشان دهنده نتایج نسبتا خوب این تیم است اما آنها این هفته در مصاف با پرسپولیس از جام حذفی، حذف شدند تا با روحیه پایین به مصاف حریف این هفته خود در لیگ بروند. تنها دلخوشی ملوان لیگ است و قطعا حمید استیلی این موضوع را به شاگردانش یادآوری خواهد کرد که در صورت لغزش در جدول، به مشکل خواهند خورد و مانند سال گذشته باید با تلاش فراوان در لیگ بمانند. پدیده خراسان با 8 امتیاز در رده هفتم است و می‌تواند با برتری در انزلی خودش را به بالای جدول برساند. هر چند این تیم کار سختی در انزلی دارد و تیم‌ها به سختی از ملوان در انزلی امتیاز می‌گیرند.

استقلال - راه‌آهن

استقلال که به لطف برتری مقابل نفت‌تهران، در صدر جدول ایستاده است، روزهای خوشی را پشت سر می‌گذارد. آبی‌ها به قول مجید صالح مربی این تیم، کار سختی دارند و اگر بخواهند لغزش داشته باشند، تیم‌های دیگر جایشان را می‌گیرند و کام صدرنشینی را برای استقلال تلخ خواهند کرد. استقلال برای اینکه ثابت کند، صدرنشینی در لیگ حقش بوده، دوست ندارد در زمین خودش مقابل راه‌آهن باج بدهد.

هر چقدر استقلال شرایط خوبی پشت سرمی‌گذارد، در تیم راه‌آهن اتفاقات عجیب و غریبی رخ داده است. در حالی که فرهاد کاظمی به همراه تیمش در جام حذفی استقلال خوزستان را شکست داد و راهی مرحله بعد شد، اما مدیران راه‌آهن این مربی را اخراج کردند. پس از اخراج کاظمی، مدیران باشگاه راه‌آهن مهدی تارتار که در این چند ساله به عنوان آلترناتیو مربیان لیگ برتری فعالیت کرده، به‌عنوان سرمربی راه‌‌آهن انتخاب کردند. باید دید شوکی که به راه‌آهن وارد شده است چقدر می‌تواند در این تیم تاثیر مثبت داشته باشد.

برنامه کامل بازی‌های هفته هفتم به شرح زیر است:

پنجشنبه 2 مهر

سیاه‌جامگان - استقلال خوزستان، ساعت 15:30، ورزشگاه ثامن مشهد

صبای قم - سپاهان، ساعت 17:20، ورزشگاه یادگار امام قم

سایپا - فولادخوزستان، ساعت 17:20، ورزشگاه دستگردی

جمعه 3 مهر

تراکتورسازی تبریز - پرسپولیس، ساعت 16:20، ورزشگاه یادگار امام تبریز

ملوان - پدیده خرسان، ساعت 16:30، ورزشگاه تختی انزلی

استقلال - راه‌آهن، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی

شنبه 4 مهر

ذوب‌آهن - نفت تهران، ساعت 17:20، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

استقلال اهواز - گسترش فولاد تبریز، ساعت 17:30، ورزشگاه تختی اهواز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها