يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۱۳۷۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
عضو مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام نشان داده شد که دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهند این مراسم را برای مسلمین تلخ کند.
به گزارش پایگاه 598، سیدمهدی هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره حادثه منا در مکه اظهار داشت: این فاجعه بزرگ را به جامعه اسلامی تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی علو درجات را برای تمامی از دست رفتگان این فاجعه دارم.

وی ادامه داد: آنچه که مسلم است قصور و تقصیر دولت سعودی و دست‌اندرکاران اجرای این مراسم است. از ابتدای حادثه جرثقیل نشان داده شد که دست‌هایی پشت پرده است که می‌خواهند این مراسم را برای مسلمین تلخ کند.

هاشمی یادآور شد:‌ به‌دلیل اختلافات داخلی در عربستان، ضعف‌های مدیریتی بیش از پیش نشان داده شد و کام مسلمانان جهان را در بزرگ‌ترین مراسم مسلمین تلخ کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید دولت و مسئولین ارشد عربستان پاسخگو باشند و این فاجعه اخطاری بوده است که دولت سعودی از عهده مراسم حج برنمی‌آید. حادثه منا نشان‌دهنده این است که قصد و غرضی بوده است و جهان اسلام برخورد جدی با عربستان سعودی خواهند داشت.

هاشمی افزود: قطعاً جمهوری اسلامی ایران نیز از طریق سازمان‌های بین‌المللی و مراجع قضایی پیگیر این فاجعه خواهند بود و مجلس نیز در جلسه علنی روز یکشنبه این موضوع را بررسی خواهد کرد.

عضو مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران نیز باید پیش‌بینی‌های لازم را در حوادث طبیعی و غیرطبیعی داشته باشند و پیش‌بینی مراسم اربعین حسینی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم باید در اولویت قرار بگیرد تا این نوع مراسمات نیز به خاک و خون کشیده نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها