أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۱۴۵۳
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
سید حسن نصرالله:
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به حادثه منا که به کشته شدن بیش از ۲۰۰۰ نفر منجر شد، تصریح کرد: این حادثه بسیار دردناک و غمبار بود و عربستان سعودی مسئول آن است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دقایقی قبل مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی المنار را با موضوع «حادثه منا» آغاز کرد. وی با بیان اینکه این حادثه بسیار دردناک و غمبار بود، گفت: صرف نظر از کشمکش های سیاسی در منطقه، عربستان سعودی به عنوان اداره کننده امور حج، مسئول اصلی این حادثه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر لزوم تحقیق درباره آنچه که در منا رخ داده است، تصریح کرد: از دیدگاه ما باید نمایندگانی از کشورهایی که بیشترین قربانی را در جریان این حادثه دادند، برای تحقیق درباره حقیقت آنچه که اتفاق افتاده است به عربستان اعزام شوند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تکرار حوادث گوناگون در جریان ادای فریضه حج توسط مسلمانان به خوبی نماینگر وجود خلل در مدیریت آل سعود است، اظهار داشت: امروز، عربستان سعودی به جزئی از درگیری ها در منطقه تبدیل شده است.

مقاومت مردم سوریه، علت چرخش مقامات غربی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، اظهار داشت: به تدریج نشانه های شکست کشورهایی که جنگ جهانی را علیه سوریه به راه انداختند، در حال آشکار شدن است. سید حسن نصرالله تصریح کرد: اینکه امروز شاهد چرخش مواضع کشورهای خارجی در قبال سوریه هستیم، به دلیل مقاومت سوریه و همپیمانان آن در طول پنج سال جنگ تمام عیار علیه آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد: توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی نیز یکی از عوامل مهم تغییر سیاست های غرب در قبال بحران سوریه است.  سید حسن نصرالله با اشاره به ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و عراق، گفت: امروز ما شاهد شکست استراتژیک آمریکا در تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش هستیم.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان آمریکا گمان می کرد که در جریان مذاکرات می توان ایران را وادار به معامله بر سر سوریه کند، اما مذاکرات تمام شد و خود آنها نیز اعتراف کردند که مذاکرات تنها و تنها هسته ای بوده است. وی با بیان اینکه سوریه تنها همپیمان روسیه در منطقه است، اظهار داشت: اگر روسیه، سوریه را از دست بدهد، تمام منطقه را از دست خواهد داد.

وی با حمایت از حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: این مسأله تمامی نقشه های برخی از کشورها برای دور نگاه داشتن مسکو از سوریه را نقش بر آب کرد. دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اینکه روسیه در سوریه فعالیت نظامی داشته باشد نه مشاوره ای، تحول بزرگی است. سید حسن نصرالله با بیان اینکه شسکت ائتلاف بین المللی ضد داعش موجب تقویت حضور روسیه در سوریه شد، اظهار داشت: روسیه به دنبال تشکیل یک ائتلاف جدید علیه تروریسم با مشارکت ایران، عراق و سوریه است.

از هر نیرویی که به جبهه مقاومت بپیوندد استقبال می کنیم

وی با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در قبال شخص بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه روشن و قاطعانه است، گفت: از هر نیرویی که در سوریه به جبهه مقاومت بپیوندد استقبال می کنیم، زیرا حفظ سوریه به معنای حفظ تمام منطقه است. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به برخی فرافکنی های رسانه های غربی درباره دخالت ایران در امور داخلی سوریه تصریح کرد: هرآنچه که درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای گوناگون از جمله سوریه گفته می شود، کاملا نادرست است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه حضور نظامی روسیه در سوریه مسیر تحولات این کشور را به کلی تغییر خواهد داد، اظهار داشت: هنوز حجم حمایت های نظامی مسکو از دمشق کامل نشده است؛ با این حال در حال حاضر تعداد زیادی از پیشرفته ترین جنگنده ها، بالگردها، موشک ها و توپخانه ها از سوی روسیه به مقامات دمشق تحویل داده شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: تصمیم روسیه مبنی بر حضور نظامی در سوریه در یک چشم به هم زدن اتخاذ نشده است، بلکه با هماهنگی برخی کشورها مسکو چنین تصمیمی گرفته است.

ترکیه دست از حمایت داعش بردارد

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن رد گمانه زنی های رسانه ها مبنی بر توافق آمریکا و روسیه درباره بحران سوریه، تصریح کرد: مقامات روسی به صراحت گفته اند که در صورت درخواست دمشق، موضوع ارسال نیروهای نظامی به سوریه را بررسی می کنند؛ با این حال سوریه تاکنون چنین درخواستی نکرده است اما شاید آن را مطرح کند.

سید حسن نصرالله با اشاره به نقش مخرب ترکیه در بحران سوریه تصریح کرد: برای مبارزه با داعش تنها کافی است که ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست ها ببندد، نفت داعش را نخرد و برای آنها کمک مالی ارسال نکند. دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری های الزبدانی اشاره کرده و گفت: درگیری های این شهر بسیار شبیه آنچیزی است که در القلمون و القصیر شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه تنها پس از دو هفته از آغاز عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در الزبدانی، تروریست ها زانو زده و درخواست کمک کردند، تصریح کرد: خیلی وقت پیش می توانستیم درگیری ها در الزبدانی را به پایان برسانیم اما تصمیم گرفتیم از فرصت به دست آمده استفاده کنیم تا روستاهای محاصره شده را نیز آزاد کنیم. وی تأکید کرد: هنگامی که دیدیم تروریستها مسأله الزبدانی را به کفریا و الفوعه گره زدند، احساس کردیم که فرصتی برایمان به دست آمده و باید از آن استفاده کنیم.

سازمان ملل بر توافقنامه الزبدانی نظارت می کند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه در مسأله الزبدانی و روستاهای شیعه نشین «کفریا» و «الفوعه» ایران نقش میانجی میان دولت سوریه و سازمان ملل را بازی می کرد، گفت: با مشورت هایی که صورت گرفت ما تصمیم گرفتیم تا از فرصت محاصره تروریست های تکفیری در الزبدانی برای شکستن محاصره مردم کفریا و الفوعه استفاده کنیم.

سید حسن نصرالله ضمن رد هرگونه نقش ترکیه در مذاکرات مربوط به الزبدانی، کفریا و الفوعه، تصریح کرد: آنکارا تنها نقش منفی در بحران سوریه داشته است و هیچگاه در مذاکراتی در این سطح مشارکت سازنده نداشته است. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توافق «الزبدانی ـ الفوعه و کفریا» گفت: این توافق شامل دو مرحله می شود؛ مرحله اول خروج مجروحان و افراد مسلح به همراه خانواده های آن از الزبدانی به سمت استان ادلب است. از جمله دیگر مفاد توافق مرحله اول برقراری آتش بس به مدت شش ماه در الزبدانی و همچنین تسهیل خروج ۱۰ هزار نفر از غیر نظامیان از کفریا و الفوعه به سمت مناطق امن است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سازمان ملل بر چگونگی اجرای توافقنامه «الزبدانی ـ الفوعه و کفریا» نظارت می کند، تصریح کرد: هم اکنون ارتش سوریه در وجب به وجب خاک الزبدانی حضور دارد به استثنای یک کلیومتر مربع آن. وی تأکید کرد: مقاومت مردم کفریا و الفوعه و مبارزه با ثبات نیروهای مقاومت در شهر الزبدانی ما را به این موفقیت رساند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از آنچه که در سوریه می گذرد، می برد، گفت: خروج سوریه با سربلندی و پیروزی از بحران کنونی تهدید بزرگی برای اسرائیل محسوب می شود.

اسرائیل از ورود روسیه به نبرد سوریه ناخشنود است

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن رد برخی ادعاها مبنی بر تعداد زیاد شهدای حزب الله در نبرد الزبدانی تصریح کرد: به عنوان مثال دو روز گذشته المستقبل اعلام کرد که ۱۷ عضو حزب الله کشته شده اند. این خبر زمانی اعلام شد که در الزبدانی آتش بس برقرار بود. سید حسن نصرالله ادامه داد: اینکه در جریان نبرد الزبدانی شماری از نیروهای حزب الله به شهادت رسیدند طبیعی است؛ زیرا نبرد، نبرد بزرگی بود و شمار افراد مسلح هم زیاد بود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما با غم و غصه در سوریه می جنگیم و افسوس می خوریم که ای کاش از این تعداد بیشمار رزمندگان برای آزادسازی بیت المقدس استفاده می کردیم. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما در سوریه با دلی پر از غم مبارزه می کنیم اما در مواجهه با اسرائیل، با نشاط و شادابی به نبرد دشمن صهیونیستی می رویم.

وی با بیان اینکه باقی ماندن بشار اسد در قدرت اسرائیل را خشنود نمی کند، گفت: اسرائیل باقی ماندن اسد در قدرت را پیروزی محور مقاومت تلقی می کند. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تغییر مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه تصریح کرد: تغییر مواضع کشورهای غربی و ورود نظامی روسیه به نبرد سوریه، اسرائیل را خشنود نخواهد کرد.

تحولات مارب سرنوشت جنگ یمن را مشخص خواهد کرد

وی با اشاره به تحولات اخیر در بیت المقدس گفت: ما جزئی از هرگونه تحرک حقیقی که مسجدالاقصی را از خطرات اسرائیل در امان نگاه می دارد، خواهیم بود. سید حسن نصرالله تأکید کرد: تل آویو از دوگانگی مواضع اعراب در قبال مسجدالاقصی سوء استفاده می کند. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هیچکس نمی تواند از قطعیت جنگ با اسرائیل سخن بگوید، اما این جنگ ممکن است در هر زمان و شرایطی اتفاق بیافتد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات وحشیانه آل سعود به یمن، تصریح کرد: شکست آل سعود در مأرب شاید راه را برای حل سیاسی بحران یمن هموار سازد. وی ادامه داد: افراد مسلح با تابعیت های مختلف در کنار متجاوزان سعودی در یمن می جنگند و ما معتقدیم که مسیر تحولات در مأرب سرنوشت جنگ علیه یمن را مشخص می سازد. وی با بیان اینکه عربستان سعودی عامل شکست حل سیاسی بحران یمن است، تأکید کرد: سعودیها شروطی فراتر از شروط معقول در مذاکرات را مطرح می کنند.

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات بحرین نظر اظهار داشت: تلاش برای خسته کردن ملت بحرین با هدف دست کشیدن آنها از مطالبات بر حق خود شکست خورده است. وی با تأکید بر اینکه مقامات آل خلیفه باید به مطالبات به حق مردم پاسخ دهند، تصریح کرد: امروز، آزادی زندانیان سیاسی در بحرین یکی از مطالبات اصلی مردم این کشور است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آل خلیفه در نهایت خود را مجبور به مذاکره و تفاهم با مخالفان خواهد دید و باید بداند که نمی تواند بر روی عقب نشینی مردم از مطالبات به حق خود سرمایه گذاری کند.سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دقایقی قبل مصاحبه خود با شبکه تلویزیونی المنار را با موضوع «حادثه منا» آغاز کرد. وی با بیان اینکه این حادثه بسیار دردناک و غمبار بود، گفت: صرف نظر از کشمکش های سیاسی در منطقه، عربستان سعودی به عنوان اداره کننده امور حج، مسئول اصلی این حادثه است.

دبیرکل حزب الله لبنان با تأکید بر لزوم تحقیق درباره آنچه که در منا رخ داده است، تصریح کرد: از دیدگاه ما باید نمایندگانی از کشورهایی که بیشترین قربانی را در جریان این حادثه دادند، برای تحقیق درباره حقیقت آنچه که اتفاق افتاده است به عربستان اعزام شوند.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه تکرار حوادث گوناگون در جریان ادای فریضه حج توسط مسلمانان به خوبی نماینگر وجود خلل در مدیریت آل سعود است، اظهار داشت: امروز، عربستان سعودی به جزئی از درگیری ها در منطقه تبدیل شده است.

مقاومت مردم سوریه، علت چرخش مقامات غربی است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، اظهار داشت: به تدریج نشانه های شکست کشورهایی که جنگ جهانی را علیه سوریه به راه انداختند، در حال آشکار شدن است. سید حسن نصرالله تصریح کرد: اینکه امروز شاهد چرخش مواضع کشورهای خارجی در قبال سوریه هستیم، به دلیل مقاومت سوریه و همپیمانان آن در طول پنج سال جنگ تمام عیار علیه آن است.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین تأکید کرد: توافق هسته ای میان ایران و کشورهای غربی نیز یکی از عوامل مهم تغییر سیاست های غرب در قبال بحران سوریه است.  سید حسن نصرالله با اشاره به ائتلاف بین المللی ضد داعش در سوریه و عراق، گفت: امروز ما شاهد شکست استراتژیک آمریکا در تشکیل ائتلاف بین المللی ضد داعش هستیم.

به گفته دبیرکل حزب الله لبنان آمریکا گمان می کرد که در جریان مذاکرات می توان ایران را وادار به معامله بر سر سوریه کند، اما مذاکرات تمام شد و خود آنها نیز اعتراف کردند که مذاکرات تنها و تنها هسته ای بوده است. وی با بیان اینکه سوریه تنها همپیمان روسیه در منطقه است، اظهار داشت: اگر روسیه، سوریه را از دست بدهد، تمام منطقه را از دست خواهد داد.

وی با حمایت از حضور نظامی روسیه در سوریه گفت: این مسأله تمامی نقشه های برخی از کشورها برای دور نگاه داشتن مسکو از سوریه را نقش بر آب کرد. دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اینکه روسیه در سوریه فعالیت نظامی داشته باشد نه مشاوره ای، تحول بزرگی است. سید حسن نصرالله با بیان اینکه شسکت ائتلاف بین المللی ضد داعش موجب تقویت حضور روسیه در سوریه شد، اظهار داشت: روسیه به دنبال تشکیل یک ائتلاف جدید علیه تروریسم با مشارکت ایران، عراق و سوریه است.

از هر نیرویی که به جبهه مقاومت بپیوندد استقبال می کنیم

وی با بیان اینکه مواضع ایران و روسیه در قبال شخص بشار اسد به عنوان رئیس جمهوری سوریه روشن و قاطعانه است، گفت: از هر نیرویی که در سوریه به جبهه مقاومت بپیوندد استقبال می کنیم، زیرا حفظ سوریه به معنای حفظ تمام منطقه است. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به برخی فرافکنی های رسانه های غربی درباره دخالت ایران در امور داخلی سوریه تصریح کرد: هرآنچه که درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای گوناگون از جمله سوریه گفته می شود، کاملا نادرست است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه حضور نظامی روسیه در سوریه مسیر تحولات این کشور را به کلی تغییر خواهد داد، اظهار داشت: هنوز حجم حمایت های نظامی مسکو از دمشق کامل نشده است؛ با این حال در حال حاضر تعداد زیادی از پیشرفته ترین جنگنده ها، بالگردها، موشک ها و توپخانه ها از سوی روسیه به مقامات دمشق تحویل داده شده است.

دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: تصمیم روسیه مبنی بر حضور نظامی در سوریه در یک چشم به هم زدن اتخاذ نشده است، بلکه با هماهنگی برخی کشورها مسکو چنین تصمیمی گرفته است.

ترکیه دست از حمایت داعش بردارد

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن رد گمانه زنی های رسانه ها مبنی بر توافق آمریکا و روسیه درباره بحران سوریه، تصریح کرد: مقامات روسی به صراحت گفته اند که در صورت درخواست دمشق، موضوع ارسال نیروهای نظامی به سوریه را بررسی می کنند؛ با این حال سوریه تاکنون چنین درخواستی نکرده است اما شاید آن را مطرح کند.

سید حسن نصرالله با اشاره به نقش مخرب ترکیه در بحران سوریه تصریح کرد: برای مبارزه با داعش تنها کافی است که ترکیه مرزهای خود را به روی تروریست ها ببندد، نفت داعش را نخرد و برای آنها کمک مالی ارسال نکند. دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به درگیری های الزبدانی اشاره کرده و گفت: درگیری های این شهر بسیار شبیه آنچیزی است که در القلمون و القصیر شاهد آن بودیم.

وی با بیان اینکه تنها پس از دو هفته از آغاز عملیات ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در الزبدانی، تروریست ها زانو زده و درخواست کمک کردند، تصریح کرد: خیلی وقت پیش می توانستیم درگیری ها در الزبدانی را به پایان برسانیم اما تصمیم گرفتیم از فرصت به دست آمده استفاده کنیم تا روستاهای محاصره شده را نیز آزاد کنیم. وی تأکید کرد: هنگامی که دیدیم تروریستها مسأله الزبدانی را به کفریا و الفوعه گره زدند، احساس کردیم که فرصتی برایمان به دست آمده و باید از آن استفاده کنیم.

سازمان ملل بر توافقنامه الزبدانی نظارت می کند

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه در مسأله الزبدانی و روستاهای شیعه نشین «کفریا» و «الفوعه» ایران نقش میانجی میان دولت سوریه و سازمان ملل را بازی می کرد، گفت: با مشورت هایی که صورت گرفت ما تصمیم گرفتیم تا از فرصت محاصره تروریست های تکفیری در الزبدانی برای شکستن محاصره مردم کفریا و الفوعه استفاده کنیم.

سید حسن نصرالله ضمن رد هرگونه نقش ترکیه در مذاکرات مربوط به الزبدانی، کفریا و الفوعه، تصریح کرد: آنکارا تنها نقش منفی در بحران سوریه داشته است و هیچگاه در مذاکراتی در این سطح مشارکت سازنده نداشته است. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به توافق «الزبدانی ـ الفوعه و کفریا» گفت: این توافق شامل دو مرحله می شود؛ مرحله اول خروج مجروحان و افراد مسلح به همراه خانواده های آن از الزبدانی به سمت استان ادلب است. از جمله دیگر مفاد توافق مرحله اول برقراری آتش بس به مدت شش ماه در الزبدانی و همچنین تسهیل خروج ۱۰ هزار نفر از غیر نظامیان از کفریا و الفوعه به سمت مناطق امن است.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه سازمان ملل بر چگونگی اجرای توافقنامه «الزبدانی ـ الفوعه و کفریا» نظارت می کند، تصریح کرد: هم اکنون ارتش سوریه در وجب به وجب خاک الزبدانی حضور دارد به استثنای یک کلیومتر مربع آن. وی تأکید کرد: مقاومت مردم کفریا و الفوعه و مبارزه با ثبات نیروهای مقاومت در شهر الزبدانی ما را به این موفقیت رساند.

دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بیشترین سود را از آنچه که در سوریه می گذرد، می برد، گفت: خروج سوریه با سربلندی و پیروزی از بحران کنونی تهدید بزرگی برای اسرائیل محسوب می شود.

اسرائیل از ورود روسیه به نبرد سوریه ناخشنود است

دبیرکل حزب الله لبنان ضمن رد برخی ادعاها مبنی بر تعداد زیاد شهدای حزب الله در نبرد الزبدانی تصریح کرد: به عنوان مثال دو روز گذشته المستقبل اعلام کرد که ۱۷ عضو حزب الله کشته شده اند. این خبر زمانی اعلام شد که در الزبدانی آتش بس برقرار بود. سید حسن نصرالله ادامه داد: اینکه در جریان نبرد الزبدانی شماری از نیروهای حزب الله به شهادت رسیدند طبیعی است؛ زیرا نبرد، نبرد بزرگی بود و شمار افراد مسلح هم زیاد بود.

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما با غم و غصه در سوریه می جنگیم و افسوس می خوریم که ای کاش از این تعداد بیشمار رزمندگان برای آزادسازی بیت المقدس استفاده می کردیم. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: ما در سوریه با دلی پر از غم مبارزه می کنیم اما در مواجهه با اسرائیل، با نشاط و شادابی به نبرد دشمن صهیونیستی می رویم.

وی با بیان اینکه باقی ماندن بشار اسد در قدرت اسرائیل را خشنود نمی کند، گفت: اسرائیل باقی ماندن اسد در قدرت را پیروزی محور مقاومت تلقی می کند. دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تغییر مواضع کشورهای غربی در قبال سوریه تصریح کرد: تغییر مواضع کشورهای غربی و ورود نظامی روسیه به نبرد سوریه، اسرائیل را خشنود نخواهد کرد.

تحولات مارب سرنوشت جنگ یمن را مشخص خواهد کرد

وی با اشاره به تحولات اخیر در بیت المقدس گفت: ما جزئی از هرگونه تحرک حقیقی که مسجدالاقصی را از خطرات اسرائیل در امان نگاه می دارد، خواهیم بود. سید حسن نصرالله تأکید کرد: تل آویو از دوگانگی مواضع اعراب در قبال مسجدالاقصی سوء استفاده می کند. دبیرکل حزب الله لبنان افزود: هیچکس نمی تواند از قطعیت جنگ با اسرائیل سخن بگوید، اما این جنگ ممکن است در هر زمان و شرایطی اتفاق بیافتد.

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات وحشیانه آل سعود به یمن، تصریح کرد: شکست آل سعود در مأرب شاید راه را برای حل سیاسی بحران یمن هموار سازد. وی ادامه داد: افراد مسلح با تابعیت های مختلف در کنار متجاوزان سعودی در یمن می جنگند و ما معتقدیم که مسیر تحولات در مأرب سرنوشت جنگ علیه یمن را مشخص می سازد. وی با بیان اینکه عربستان سعودی عامل شکست حل سیاسی بحران یمن است، تأکید کرد: سعودیها شروطی فراتر از شروط معقول در مذاکرات را مطرح می کنند.

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات بحرین نظر اظهار داشت: تلاش برای خسته کردن ملت بحرین با هدف دست کشیدن آنها از مطالبات بر حق خود شکست خورده است. وی با تأکید بر اینکه مقامات آل خلیفه باید به مطالبات به حق مردم پاسخ دهند، تصریح کرد: امروز، آزادی زندانیان سیاسی در بحرین یکی از مطالبات اصلی مردم این کشور است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: آل خلیفه در نهایت خود را مجبور به مذاکره و تفاهم با مخالفان خواهد دید و باید بداند که نمی تواند بر روی عقب نشینی مردم از مطالبات به حق خود سرمایه گذاری کند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها