يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۱۴۵۸
زمان انتشار: ۰۸:۲۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
رژیم صهیونیستی به دنبال پیشنهاد چند کشور عضو آژانس از جمله جمهوری اسلامی ایران و با رای اکثریت اعضا و علیرغم مخالفت نمایندگان رژیم صهیونیستی ، آمریکا و تقریبا تمامی کشورهای غربی عضو از آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت موقت اخراج شد .

رخدادهای 4 مهر 1361

چکیده

  • به منظور اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و کشتار مسلمانان بی دفاع سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان از دیروز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود.

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر: در جمهوری اسلامی دولتی به این معنا که در کشورهای دیگر وجود دارد مطرح نیست بلکه این مردم هستند که نظام را نگهداشته اند.

 

  • سرهنگ معینی پور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی :  علیرغم امکانات وسیع عراق ، نیروی هوایی ایران قادر است در هر زمان که لازم باشد وارد عمل شود . 

 

  • دکتر ولایتی وزیر امور خارجه: ایران تنها کشوری است که بدون هرگونه ملاحظه سیاسی بین المللی هر کجا خلافی صورت گیرد حرف خود را می زند . 

 

  • رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین در اولین اجلاسیه خود در تونس تصمیم گرفت که کلیه جنبش های فلسطینی را متحد و واحد نماید به طوری که جبهه خلقی یا نیروهای عرب و ...دیگر به تنهایی وجود نداشته باشد .

 

  • رژیم صهیونیستی به دنبال پیشنهاد چند کشور عضو آژانس از جمله جمهوری اسلامی ایران و با رای اکثریت اعضا به صورت موقت اخراج شد .

سفارت ایران در اسلام آباد به مدت یک هفته تعطیل شد

به منظور اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و کشتار مسلمانان بی دفاع سفارت جمهوری اسلامی ایران از دیروز به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز به مدت سه روز در یکی از مساجد راولپندی معتکف خواهد شد . (1)

موسوی : دولت در ایران نقش کوچک و هماهنگ کننده دارد

میرحسین موسوی نخست وزیر در دیدار با استاندار یزد اظهار داشت : در جمهوری اسلامی دولتی به این معنا که در کشورهای دیگر وجود دارد مطرح نیست بلکه این مردم هستند که نظام را نگهداشته اند و در مقابل شدائد و سختی ها ایستاده اند .

وی گفت : دولت فقط یک نقش کوچک و هماهنگ کننده را به عهده دارد ، در کشور ما دولتی خارج از اراده شما ملت مسلمان نخواهد بود و این ملت است که حکومت می کند و دولت خدمتگزار چنین ملتی است .

خبر دیگر این که صبح امروز مهندس موسوی نخست وزیر با امام خمینی رهبر انقلاب دیدار و گزارش کار دولت را به ایشان ارائه کرد . موسوی پس از این دیدار در مورد پیام تبریک صدام به جمیل اظهار داشت : این مسئله نشان دهنده همدستی واقعی رژیم فالانژ و آمریکا و اسرائیل و رژیم صدام است که به این صورت جلوه گر می شود . (2)

نیروی هوایی هر زمان که لازم باشد وارد عمل می شود

سرهنگ معینی پور فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یک مصاحبه موفقیت های نیروی هوایی در جریان جنگ تحمیلی و خلاقیت های پرسنل این نیرو در تعمیر و ساخت سیستم های پیچیده را تشریح کرد و گفت : عراق در یک سال گذشته با پشتیبانی ابرقدرت ها فعالیت های زیادی در زمینه مجهز کردن نیروی هوایی و پدافند هوایی خود انجام داده است .

وی ادامه داد : در حال حاضر پدافند بغداد ، بصره ، دیگر مراکز حساس عراق ده برابر میزان مورد نیاز این شهرها است . فرمانده نیروی هوایی همچنین گفت : خلبانان غیور ما در صحنه نبردهای هوایی برتری واقعی خود را نشان داده و با عملیات خود ارزش نوینی در تاریخ جنگ های هوایی به دست آورده اند.

سرهنگ معینی پور در عین حال گفت : علیرغم امکانات وسیع عراق ، نیروی هوایی ایران قادر است در هر زمان که لازم باشد وارد عمل شود . (3)

ولایتی : ایران تنها کشوری است که بدون ملاحظه حرف خود را می زند

دکتر ولایتی وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفته بزرگداشت جنگ و بازدید از جبهه های جنگ به خوزستان سفر کرده است در پایگاه شهید بهشتی اهواز حضور یافت و گفت : ایران تنها کشوری است که بدون هرگونه ملاحظه سیاسی بین المللی هر کجا خلافی صورت گیرد حرف خود را می زند . (4)

کلیه جناح های فلسطینی در یک سازمان واحد ادغام می شوند

رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین در اولین اجلاسیه خود در تونس تصمیم گرفت که کلیه جنبش های فلسطینی را متحد و واحد نماید به طوری که جبهه خلقی یا نیروهای عرب و ...دیگر به تنهایی وجود نداشته باشد .

یاسر عرفات رئیس کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین دیروز در یمن جنوبی ضمن اعلام این خبر اضافه کرد که فلسطینیان باید به عملیات نظامی خود ادامه دهند و آتش فشان بیروت نه تنها خاموش نمی شود بلکه به تمامی منطقه اعراب اشاعه پیدا کرده و به بیت المقدس ختم خواهد شد.(5)

تعلیق عضویت اسرائیل در آژانس انرژی اتمی

رژیم صهیونیستی به دنبال پیشنهاد چند کشور عضو آژانس از جمله جمهوری اسلامی ایران و با رای اکثریت اعضا و علیرغم مخالفت نمایندگان رژیم صهیونیستی ، آمریکا و تقریبا تمامی کشورهای غربی عضو از آژانس بین المللی انرژی اتمی به صورت موقت اخراج شد .

رضا امراللهی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان که در راس هیئتی در این اجلاس شرکت کرده بود در گفت و گویی اظهار داشت : مخالفت آمریکا با اخراج اسرائیل تعجب آور نیست زیرا آمریکا خود در هیروشیما بمب اتمی انداخت و خاطره آن هنوز در اذهان مردم جهان باقیست و خط مشی آمریکا و اسرائیل در این رابطه یکسان است .

امراللهی افزود : با تعلیق عضویت رژیم صهیونیستی این رژیم نمی تواند اقدامی کند و یا در رای گیری ها شرکت کند.

امراللهی گفت : نتیجه این رای گیری نشان گر این امر است که اگر مستضعفان جهان بخواهند آراء مشترکی داشته باشند می توانند کاخ های دروغین را بلرزانند و فرو ریزند . تعلیق اعتبارنامه اسرائیل در سازمان بین المللی انرژی اتمی تقریبا به معنای اخراج موقت این رژیم از این سازمان تلقی می شود . لازم به یادآوریست که به دنبال تعلیق عضویت اسرائیل آمریکا نیز به طور رسمی از کنفرانس سالانه سازمان بین المللی انرژی هسته ای در وین کنار رفت . (6)

پی نوشت:

 1- اطلاعات ، 4 مهر 1361 ، صفحه 3

2- کیهان ، 4 مهر 1361 ، صفحه 2

3- کیهان ، 4 مهر 1361 ، صفحه 14

4- کیهان ، 4 مهر 1361 ، صفحه 14

5- کیهان ، 4 مهر 1361 ، صفحه 16

6- اطلاعات ، 4 مهر 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین ابادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها