يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۱۴۶۷
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
مستند «بهترین مجسمه دنیا» درباره اقدام شجاعانه شهید دریاقلی سورانی در اطلاع دادن شبیخون عراقی ها به رزمندگان اسلام در زمان محاصره آبادان، از شبکه افق پخش می شود.

به گزارش پایگاه 598، روایتی واقعی در تاریخ معاصر انقلاب اسلامی وجود دارد؛ مردی که در ماه های آغاز جنگ، زمانیکه آبادان در محاصره نیروهای بعثی بود، غافلگیرانه از رودخانه بهمنشیر وارد آبادان شد؛ تنها او بود که متوجه نیت شوم دشمن شد و با شجاعت و عزمی وصف ناشدنی مسافت 9 کیلومتری را با دوچرخه ای کهنه طی کرد تا مدافعان شهر را از نیت شوم دشمن با خبر سازد و پس از آن بود که با حضور رزمندگان و مردم شهر، دشمن به آن سوی بهمنشیر رانده و خونین شهر آزاد شد.

مستند «بهترین مجسمه دنیا» روایتی است از زندگی شهید دریا قلی سورانی، راویان این فیلم مستند مرتضی احمدی و حمید فرخ نژاد هستند که با لهجه آبادانی داستان را روایت می کنند؛ مجسمه این مرد هم اکنون در شهر آبادان موجود است.

حبیب احمدزاده نویسنده و کارگردان مستند «بهترین مجسمه دنیا» است که امروز شنبه چهارم مهرماه ساعت 8 صبح از شبکه افق پخش می شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها