أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۱۶۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۳۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
دیپلماسی ضعیف دولت در احقاق حقوق ملت:
عدم پیگیری جدی وزارت امور خارجه کشورمان در برخورد با رژیم آل سعود تا جایی پیش رفت که کاردار عربستان در تهران در ملاقات با معاون مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سقوط جرثقیل و فاجعه منا را حوادث عمومی و طبیعی می نامد/ رئیس جمهور امروز سخنانی در اجلاس اهداف توسعه پایدار تنها به بیان چند جمله کلی در مورد فاجعه منا بسنده کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالی که بسیاری از خانواده های ایرانی به علت بی کفایتی دولت عربستان در فاجعه خونین منا عزادار شده اند و مقامات آل سعود نیز در کمال گستاخی به مقام عالی دولت ایران ویزای ورود به عربستان نداند و دکتر روحانی به همراه وزیر امور خارجه کشورمان در سفر تشریفاتی در نیویورک حضور دارند.

رئیس جمهور امروز سخنانی در اجلاس اهداف توسعه پایدار تنها به بیان چند جمله کلی در مورد فاجعه منا بسنده کرد و در سخنان کوتاهی ضمن ابراز تاسف از وقوع حادثه منا، خواستار رسیدگی به آسیب دیدگان شد.

دکتر روحانی در سخنرانی خود در این اجلاس بیان داشت: در آغاز سخنانم لازم می‌دانم با ابراز تأسف شدید از حادثه دلخراشی که برای هزاران نفر مسلمان و از جمله ایرانیان، در منا در روز پنجشنبه رخ داد، مراتب تسلیت خود را به خانواده‌هایی که در سوگ درگذشتگان این مصیبت عزادار شده‌اند ابراز کنم و بر ضرورت رسیدگی سریع نسبت به آسیب دیدگان و همچنین بررسی علل و عوامل این حادثه و حوادث مشابه در مراسم حج امسال تأکید نمایم.

عدم پیگیری جدی وزارت امور خارجه کشورمان در برخورد با رژیم آل سعود تا جایی پیش رفت که کاردار عربستان در تهران  در ملاقات با معاون مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سقوط جرثقیل و فاجعه منا را حوادث عمومی و طبیعی می نامد و گویا دیپلماسی لبخند در برابر قاتلین صدها ایرانی هم همچنان ادامه دارد.

همچنین بی احترامی سفارت عربستان به وزارت امور خارجه ایران در حالی رخ داد که وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برای اولین بار پس از توافق هسته‌ای با هم دیدار کردند و عکس یادگاری گرفتند.



در همین خصوص امروز بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس در نامه ای به رئیس جمهور کشورمان پیشنهاد کرد، سفر نیویورک را به وزیر خارجه محول کرده و روند خطیر تأمین حقوق شهروندان وطن را شخصاً در تهران مدیریت کنید.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس دربارۀ حادثه اندوهبار و فاجعۀ خونین منا به رئیس جمهور نامه ای نوشت که بخش هایی از آن به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با سلام و احترام

چنانچه مستحضرند حجّ کنگرۀ ای عظیم از قدرت معنوی اسلام عزیز و نمایش اُبهت و هیمنۀ مسلمانان جهان است که هر ساله در سرزمین وحی بمنصّۀ ظهور می رسد، اجتماع عظیمی که بیش از همه موجب حسد و کینۀ استکبار جهانی و صهیونیزم بین الملل است و آنها را خار در چشم و استخوان در گلو به مشاهده کنندگانی منفعل تبدیل می کند.

آقای رئیس جمهور! از فاجعۀ حج خونین سال ۶۶ تا فاجعه های دلخراش امسال در مکه و منا قریب به سه دهه می گذرد امّا این گنگرۀ عظیم که رستاخیزی از توانایی های منطقه ای و بین المللی امت اسلامی در مقابل الحاد و لیبرال دموکراسی است کماکان در گروگان نظام سلطنتی – ارتجاعی و مروّج اسلام آمریکایی و اسلام سازشگر با زر و زور و تزویر است؛ اگر چه تودۀ ملّت ها و نهضت های مقاومت جهان اسلام طی این چند دهه درمعرض سیاستهای ضد انقلابی و جاهلی خاندان آل سعود در کنگرۀ عظیم حجّ اند امّا ایرانیان و حجاج ایرانی بعنوان ملّتی پیشرو در نشر اسلام محمدی(ص) از جملۀ مغضوبین و ستمدیدگان اصلی سیاست های تبشیری این خاندان دیکتاتور و بی کفایت در مدیریت فرائض حجّ بوده و هستند، ملّتی که خواستار آزادسازی امکانات، استعدادها و قدرت های علمی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی حج در سطوح منطقه ای و بین المللی هستند.

آقای رئیس جمهور! حضرتعالی مستحضرید که جبهۀ واحد آمریکایی – اروپایی و رژیم صهیونیستی با محوریت خانوادۀ سلطنتی سعودی – تکفیری به مدد چپاول سرمایۀ نفت، آتش فتنه ها و کشتارهای گسترده ای از بیگناهان در کشورهای سوریه، یمن، بحرین و عراق را سازماندهی کردند، که کشتار وحشیانۀ این جبهۀ هماهنگ در یمن آنهم در ماههای حرام و در موسم حج و عید بزرگ مسلمانان از جملۀ آنهاست.

آقای رئیس جمهور، فاجعۀ خونبار منا اگر چه خانواده هایی گرامی از ایران و اسلام را در عزا و ماتمی سنگین فرو برد، امّا شاید نتیجۀ طبیعی سنت های الهی تاریخ در رسوایی این خاندان بی آبرو به ازای جنایت های بی شمار در یمن، سوریه، بحرین، عراق و ... باشد.

رئیس جمهور گرامی، اگر چه حضرت عالی کشور را قبل از وقوع این حادثۀ دلخراش و جانکاه، که قلوب ایرانیان را به درد آورده است بسوی مقر سازمان ملل متحد ترک کرده بودید و اگر چه حضور هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل هر ساله خود بمثابۀ یک رسانه متبلور می گردد، امّا عمق این واقعۀ دلخراش که ایرانیان را در ماتم و بهت فرو برده است آن قدر وسیع و جانگذاز است که شایسته است برای تسکین رنج و آلام ملّت و خانواده های داغدار و تأمین حقوق شهروندان این مُلک و ملّت و حفظ ارزش و شناسنامه ایرانی، تداوم حضور در مجمع عمومی را به وزیر خارجه محول فرموده و با ناتمام گذاردن سفر خویش، اذهان جهانیان را بر اقدام خود متمرکز نمایید، بی شک این اقدام حضرتعالی موجب بسط و تعمیق پیام های تاریخی امام خمینی ره و امام خامنه ای مدظله العالی در روشنگری علیه اسلام آمریکایی و بی کفایتی مرتجعان مدعی خادم الحرمین، قوت قلبی برای مسلمانان جهان و تسکین رنج خانواده های داغدار ایرانی به دنبال خواهد داشت، زیرا تجربه نشان داده است رژیم غیر دموکراتیک، اقدار گرا و سرکوب گر آل سعود، که میزان الحرارۀ مضحک و نماد لیبرال دموکراسیِ ریاکار آمریکا در منطقه است در مقابل نامه های کم اثر برخی وزراء و یا هیئت های اعزامی در سطوح معاونین وزیر ومواضع مقامات میانی دولت، احترامی در خور شأن ملّت بزرگ ایران بعمل نخواهد آورد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه تربیت مدرس به نمایندگی از بخش اعظمی از نخبگان علمی و فرهنگی دانشگاه، ضمن ابراز همدردی با مصیبت‌دیدگان این حادثه‌ی اندوهبار و عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت ولی عصر(عج)، صاحب عزای اصلی، رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (حفظه الله)، ملت شریف کشورمان و  بازماندگان آنان در سراسر جهان، طلب رحمت و غفران برای جان باختگان و دعا برای شفای عاجل مجروحان، از حضرتعالی مصرانه می خواهد با حضور در تهران، خود شخصاً دربارۀ موارد زیر تدبیر و سیاست گذاری نموده و با توجه به نامۀ امام خامنه ای شخصاً فرماندهی میدانی حفظ کرامت و حقوق شهروندی ایرانیان را در مقابل این خاندان دیکتاتور برعهده بگیرید.

تشکیل کمیتۀ حقیقت یاب دولت جمهوری اسلامی با کمک بعثه مقام معظم رهبری و اعزام آن به عربستان به سرپرستی معاون اوّل رئیس جمهور و تسلیم نامۀ اعتراضی رئیس جمهور اسلامی ایران به پادشاه دیکتاتور عربستان.

تعیین صحت و سقمِ نسبتِ حادثۀ منا با انسداد مسیرهای تردد حجاج بدلیل عبور افراد متنفذ و مستبد دستگاه سلطنتی.

تلاش برای محاکمۀ سریع عوامل ممانعت کننده از امداد رسانی عوامل پزشکی و امدادی جمهوری اسلامی ایران به مصدومین و افزایش شمار جان باختگان بدلیل اتخاذ این سیاست ضدانسانی.

تلاش هماهنگ با سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای اسلامی برای برگزاری شورایی مراسم حج و خلع ید از برگزاری استبدادی، مرتجعانه و اقتدار گرایانۀ حج.

فراهم کردن زمینه های شکایت خانواده های داغدار ایرانی در تعقیب مجرمین با محوریت حوزۀ حقوقی نهاد ریاست جمهوری. تعیین تکلیف فوری وضعیت مفقودان حادثه و کم کردن اضطراب های ملی و رفع تشویش خانواده های نگران و برخورد شدید اللحن با کارگزاران سعودی مضایقه کننده در این امر انسانی.

پرواضح است ناتمام گذاردن سفر به نیویورک از یک سو و تدابیر متخذۀ مورد اشاره با مدیریت میدانی  ریاست محترم جمهوری خود عمل بی تنازل به قانون اساسی در حفظ حقوق شهروندی و تأمین کرامت ایرانیان است که موجبات رضایت خاطر حضرت ولی عصر (عج) و رهبر فرزانۀ انقلاب اسلامی مدظله العالی و ملّت بزرگ ایران خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
سید عباس قاسمی از تربت حیدربه09153327480
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۶ - ۰۴ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
شرم انسان میشود از این بی غیرتی رییس جمهور بجای اینکه سفرش را نیمه بگذارد و برای همدردی به وطن برگردد تا جهان را بیشتر به جنایات آل سعود متوجه کند به خوش و بش و لبخند با دشمنان میپردازد .
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
اینها برای رای مردم ارزش قائلند نه خود مردم و یا جان مردم . هر رئیس جمهور کشور دیگری بود فورا از سفر برمیگشت و با برگشتن خود به موضوع اهمیت میداد . اما این اقا فقط از خودش تعریف میکند . و وزیر خارجه اش هم فکر میکند چون با امثال کری دست میدهد خیلی اهمیت دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
چقدر جالب است كه كسي كه وعده بازگشت احترام به گذرنامه ايراني را در جهان در قولهاي دروغ خود در انتخابات سال 92 به مردم داده بود .
اكنون نمي تواند وزير خارجه اش را به كشور عربستان سعودي كه دوستان قديمي خاندان هاشمي و خودش اند بفرستد !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
حداقل کاری که هیأت ایرانی می توانستند انجام دهند، درآوردن پیراهن های سفیدشان بود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها