کد خبر: ۳۴۱۸۵۶
زمان انتشار: ۱۴:۴۱     ۰۵ مهر ۱۳۹۴
پناهیان در مراسم «سوگواره مهاجر» در دانشگاه تهران:
استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر وزیر عربستان در وضعیت کنونی برای هر کشور اسلامی درخواست دیدار بفرستد قبول آن یک ننگ بزرگ است و جالب اینجاست که ...

به گزارش پایگاه 598، مراسم بزرگداشت «سوگواره مومنان مهاجر» به مناسبت حادثه منا امروز در مسجد دانشگاه تهران با حضور حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان، آیت الله اراکی رئیس سازمان تقریب مذاهب اسلامی، فرشته روح افزا همسر دانشمند فضایی مرحوم احمد حاتمی، سعید حدادیان مداح اهل بیت و جمعی از دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

براساس این گزارش در ابتدای این مراسم پس از اقامه نماز ظهر بیانیه بسیج دانشگاه تهران قرائت و پس از آن دانشجویان شعار مرگ بر آل سعود خائن و اسرائیل مرگت باد و آل سعود ننگت باد را سر دادند.

حجت الاسلام و المسلمین پناهیان در ابتدای سخنرانی خود با اشاره به فاجعه‌ای که در روز عید قربان در منا رخ داد گفت: نمی‌شود قبول کرد که این فاجعه از ضعف مدیریتی باشد. ضعف در مدیریت تا حدی می‌تواند در وقوع این حادثه دخیل باشد. اگر شما خودتان از مسیری که حجاج رد شده باشند رد شده باشید حرف من را می‌فهمید که بی‌هیچ عنوان نمی‌شود ضعف مدیریتی را عامل این فاجعه دانست.

وی ادامه داد: امکان قتل ۲ هزار نفری که آرام‌ترین پیاده روی را دارند حتی آرام‌تر از طواف دور کعبه قابل تصور نیست چرا که آنجا تمام دوربین‌ها همه چیز را رصد می‌کند و حتی اگر کسی شعار بر ضد رژیم آن‌ها را بدهد دستگیرش خواهند کرد.

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اینکه حجاج انگیزه‌ای برای حرکت سریع و هل دادن هم در این مراسم نداشته‌اند، خاطر نشان کرد: همه می‌دانند حجاج برای انجام اعمال آن روز تا شب فرصت دارند آخر بی‌خردی حدی دارد این مسیر بر اثر بی‌خردی بسته نشده و حتما تدبیری پشت سرش بوده است.

وی یادآور شد: قبل از این اتفاق جریان هلوکاست و حمله تروریستی به برج دو قلو را به نحوی از جانب طرف غربی مدیریت شد که پس از آن خیلی‌ها باور کردند که قضیه برج‌های دو قلو کار تروریست‌ها بوده در صورتی که این توطئه از جانب دولت خودشان صورت گرفت این را بدانید که عاملان بعضی جنایات بزرگ را به سختی می‌شود پیدا کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به اینکه کافی است از این سه راه که قرار است ۲ میلیون نفر از آن عبور کنند دو راه بسته شود افزود: همین قدر برای هلاکت این تعداد جمعیت کافی است که آن‌ها را زیر آفتاب به اندازه ۵ دقیقه نگه دارند و حتی نه به آن‌ها آبرسانی شود و نه به کسی اجازه کمک رسانی داده شود.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه گفت: کسانی از اتفاق آن روز منا حرف‌هایی زده‌اند که جرات گفتنش نیست و علت عدم این جرات این است که حاجیان ما هنوز آنجا هستند و امنیت آن‌ها در خطر است.

وی ضمن اشاره به اینکه حاجیان در آن شرایط بدون آب و کمک رسانی کم کم جان می‌داده‌اند عنوان کرد: دوربین‌ها تمام وقایع آن روز را می‌دیدند و هیچ کس کاری نکرد این‌ها همه قابل پیش بینی است ضعف مدیریت حداقل ماجراست.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود گفت: دیگر نمی‌شود به سادگی باور کرد که چنین اتفاق هولناکی فقط به دلیل ضعف مدیریتی بوده باشد و واقعیت این ماجرا تنها یک چیز است که این فاجعه چیزی جز یک قتل عام برای مسلمین نبوده است.

حجت الاسلام پناهیان دلیل اتفاقی که آن روز در مراسم عید قربان در منا رخ داده است را دو دلیل عنوان کرد و گفت: اگر خیلی ساده بخواهیم ماجرا را بررسی کنیم این اتفاق یا توسط عوامل نفوذی در دستگاه سعودی هاست یا به دست خود آن‌ها که عامل فتنه هستند رخ داده است‌‌ همان طور که امام (ره) می‌گفت آل سعود کانون فساد برای جهان است و در مقدمه وصیت نامه‌شان تاکید کرده‌اند که فریادهای مرگ بر آل سعود باید کوبنده گفته شود.

وی در ادامه سخنان خود در جمع دانشجویان دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: این‌ها از چند سال قبل بر طبل جنگ تمدن‌ها کوفتند اما باید بدانند که ما نه به نبرد و نه به گفتگوی تمدن‌ها معتقدیم. استاد حوزه و دانشگاه در خصوص گفتگوی تمدن‌ها یادآور شد: این گفتگو وقتی حاصل می‌شود که هر دو طرف اهل گفتگو و تبادل نظر باشند اما وقتی طرف مقابل ما اهل حمایت از آدم خوار‌ها است آیا این گفتگو معنایی پیدا می‌کند. آنان زمانی ادعای گفتگوی تمدن‌ها را داشتند که می‌توانستند عوام فریبی کنند اما حالا دریافته‌اند که عوام فریبی هم فایده‌ای ندارد.
حجت الاسلام پناهیان با اشاره به اقدامات غیرانسانی داعش گفت: الان مقابل دوربین‌ها جگر یک سرباز را به دندان می‌گیرند و یک دختر سه ساله را به نرده می‌بندند و پدر و مادرش را جلوی چشمانش می‌کشند و جالب است گویی دستور دارند همه وقایع را در رسانه‌های جهان بازتاب دهند کاری که این‌ها امروز می‌کنند صدام و فراعنه هم نمی‌کردند.

وی ضمن تاکید بر اینکه اصل ماجرای منا از قبل طراحی شده است تصریح کرد: وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در کتاب خود می‌گوید ما داعش را راه انداخته‌ایم و آماری از تعداد نفراتی که از هر کشور به داعش پیوسته‌اند را ارائه می‌دهند پس ساده لوحی است اگر فکر کنیم این گفتگو قابل تحقق است.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: امکان این گفتگو با تمدن غرب یک فکر ساده انگارانه است؛ چرا که ایران معتقد به جنگ تمدن‌ها نیست بلکه معتقد است وقتی تمدن حق خودش را نشان دهد به تبع آن تمدن باطل نیز از بین می‌رود.

حجت الاسلام پناهیان در ادامه سخنانش گفت: ما طی این سالیان حتی یک موشک علیه تمدن غرب نساخته و نه فرستاده‌ایم چه موشک‌های فکری چه نظامی جمهوری اسلامی ایران تا به حال حتی یک ریال برای روشنفکری مردم اروپا خرج نکرده‌اند و ما جز یک جنگ در آمریکا پس از نماز جماعت چه جنگ سردی علیه آن‌ها راه انداخته‌ایم ایران اهل جنگ نیست آن هم با تمدنی که از درون دارد پوسیده می‌شود ادعا جنگ تمدن‌ها برای آنهاست آن‌ها کسانی هستند که از طرفی تکفیری‌ها را راه می‌اندازند و بعد با ادعای اینکه می‌خواهند برای نجات کشور‌ها از دست تکفیری‌ها لشکرکشی کنند حمله نظامی را آغاز می‌کنند و تمام آثار باستانی این کشور‌ها را نابود می‌سازند این را بدانید که تنها دلیل این کار‌ها نابودی و تبدیل کردن خرابه از طرف ما است تا اینکه خودشان باقی بمانند.

وی جامعه غرب را این گونه توصیف کرد که بنیان‌های خانواده و مردمی‌اش در حال فروپاشی است و اگر این تمدن را‌‌ رها کنیم خودش نابود می‌شود و اصلا نیازی به جنگ با آن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که مگر ما غربی‌ها را تحریم کرده‌ایم که این قدر فقیر و گرسنه دارند و نظام اقتصادیشان در حال ورشکستگی است خاطرنشان کرد: دلیل اینکه مردمشان نسبت به این وضعیت قیام نمی‌کنند این است که چاره‌ای ندارند و علت آن هم از بی‌عرضگی ماست این ما بودیم که باید به آن‌ها می‌گفتیم برای نجات از این شرایط باید به یک نظام ولایی روی بیاورند البته این را هم بگویم که منظور من از نظام ولایی حتما یک نظام اسلامی نیست بلکه ماهیت نظام ولایی‌‌ همان است که امام به سران مسیحیت نیز توصیه می‌کرد.

حجت الاسلام پناهیان در خصوص جنگ ایران و غرب به دانشجویان حاضر در این مراسم گفت: بچه که زدن ندارد نه اینکه ایران و یا همت جنگیدن با غرب را نداشته باشد بلکه ایران نیازی به جنگ با غرب نمی‌بیند.

وی در خصوص فاجعه رخ داده در منا تصریح کرد: اگر اداره این مسیر سه کیلومتری را در منا به خود حجاج محول می‌کردند این فاجعه اتفاق نمی‌افتاد اگر اجازه می‌دادند آب به حجاج برسد و آن‌ها به هم کمک رسانی کنند ما شاهد این اتفاق تلخ نبودیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: اگر وزیر عربستان در وضعیت کنونی برای هر کشور اسلامی درخواست دیدار بفرستد قبول کردن آن یک ننگ بزرگ است و جالب اینجاست که وزیر امور خارجه کشور خودمان برای این وزیر درخواست دیدار ارسال می‌کند و آن هم با کمال افتخار این درخواست را رد می‌کند!

حجت الاسلام پناهیان در پایان سخنان خود در مراسم ختم «سوگواره مومنان مهاجر» گفت: با مختصری انیمیشن و فیلم می‌شود این حرف‌ها را ثابت کرد و من منتظرم تا حاجیان به کشور بازگردند تا آن موقع اخباری را به شما بگویم که بدانید و مطمئن شوید که آل سعود برای اینکه مطمئن شود این قتل عام صورت گرفته است چه اقدامات اضافه‌ای انجام داده است.

وی خطاب به دانشجویان گفت: ناله‌های حجاج که در اوج مظلومیت آن هم در روز عید قربان به آسمان رسید به ثمر خواهد نشست و آل سعود به بلای آسمانی دچار خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۹ - ۰۵ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
انشاء الله در آینده نه چندان دور شاهد نابودی تمام ستمگران و در راس آنها اسرائیل و سران کاخ سفید و جنایتکاران آل سعود خواهیم بود .
پاسخ
حسین ف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
من هم منطقا وقلبا مطمئنم که یک قتل عام ازقبل برنامه ریزی شده بود از بستن دربها عدم راهنمایی حجاج دیر باز کردن درب خروجی ممانعت ازکمک کردن دیگران عدم آبرسانی عدم جابه جایی حجاج نیمه جان تاسه ساعت عدم رسیدگی پزشکی وغیره/بعد این جکومت شیطانی الگوی آقای رفسنجانی است درسیاست بین المللی وتسلط برمرمش انشا الله که آرزوبی حکومت خاندان هاشمی برایران رابه گور ببرد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها