أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۰۵۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
مجری و تهیه‌کننده «خسته نباشید» که سه شنبه نخستین قسمت آن پخش می‌شود، درباره‌ی ویژگی‌های این برنامه، نحوه ساخت، اهداف و مراحل تولید آن توضیح داد.
به گزارش پایگاه 598، میثم رازفر - مجری و تهیه‌کننده مجموعه «خسته نباشید» - درباره ویژگی‌های این برنامه گفت: این برنامه اولین مستند طنز شبکه مستند خواهد بود که بر اساس اعتماد مدیریت شبکه به گروه ما شکل گرفته است. در «خسته نباشید» در هر قسمت ما سعی می‌کنیم سراغ شغل‌های جذاب و سخت جامعه برویم، یک روز کاری آنها را تجربه کنیم و با قرار گرفتن در محیطی مشابه، تجربیات خود را با مردم در میان بگذاریم.

وی افزود: تلاش کرده‌ام برخورد دوستانه‌ای با مردم داشته باشم و با ورود به زندگی عادی آنها با مشکلات، دغدغه ها و علاقمندی‌هایشان آشنا شوم و به معرفی مشاغل آنها بپردازم.



رازفر ادامه داد: نحوه مواجهه‌ی من با مردم به گونه‌ای است که به برنامه بافت طنز می‌دهد. من شخصیت شوخ طبعی دارم و بگو بخند جزو کارم است. شاید مخاطبان رگه های طنز را اینگونه در کار ببینند. از این رو قول می دهم برنامه جذابی پیش روی مردم خواهد بود.

این مستندساز یادآور شد: این برنامه در تلاش است به گونه ای غیرمستقیم به فرهنگسازی بپردازد.

وی با بیان اینکه «خسته نباشید» برنامه ای نیست که بخواهیم بگوییم آن را ابداع کرده ایم، تصریح کرد: ما فقط از جنس خودمان این کار را تجربه می کنیم. شاید نقاط مشترکی هم با نمونه های خارجی داشته باشیم اما مسلما تولید این برنامه در ایران با فرهنگ و آداب و رسوم مردم، کار متمایزی را شکل می دهد.

رازفر از مردم خواست ابتدا چند قسمت از برنامه را ببینند و سپس به اظهارنظر بپردازند و گفت: تاکنون 16 شغل را برای برنامه انتخاب کرده ایم. ما به صورت گسترده در حال نامه نگاری هستیم در تلاشیم با نهادهای مختلف ارتباط برقرار کنیم تا طیف گسترده ای از مشاغل را پوشش بدهیم، امیدوارم همکاری لازم با ما انجام شود.

این مستندساز در پاسخ به اینکه آیا واقعا هر شغل را طی یک روز تجربه می کند یا خیر، بیان کرد: ما سعی می کنیم صادقانه با مخاطب برخورد کنیم و مستندوار با این ماجرا همراه شویم. اما گاهی اوقات اگر در طول یک روز نتوانیم حجم زحمات فعال یک شغل را نشان دهیم، شاید ساخت آن قسمت دو یا سه روز طول بکشد.

وی مدت زمان هر قسمت را 25 تا 30 دقیقه معرفی کرد و گفت: در نخستین قسمت که همزمان با روز آتشنشان پخش می شود، به شغل آتشنشانی پرداخته ایم. حین ساخت این قسمت حس دوگانه ای به ما دست داده بود. از یک سو احساس می کردیم آتشنشانی نباید اینقدر آرام باشد و منتظر حادثه بودیم و از سوی دیگر بابت این حس ژورنالیستی خودمان را سرزنش می کردیم.

رازفر افزود: خوشبختانه حادثه های ناگواری پیش نیامد اما ماموریت های پیش آمده، ما را در هرچه بیشتر آشنا شدن با شغل آتشنشانی یاری کرد. جا دارد از بچه های آتشنشان ایستگاه دزاشیب و فرمانده زیباکلام تشکر کنم. این قسمت سه شنبه هفتم مهر به مناسبت روز آتشنشان ساعت 21 پخش می شود.

مجری و کارگردان «خسته نباشید» در پایان اعلام کرد: مخاطبان می توانند در صفحه اینستاگرام ما به نشانی https://instagram.com/khastenabashid/ با ما در ارتباط باشند و اگر گمان می کنند شغل سخت و جذابی دارند، آن را به ما معرفی کنند.

نخستین قسمت مجموعه مستند «خسته نباشید» سه شنبه هفتم مهر ماه ساعت 21 روی آنتن می رود و پخش این مستند به صورت هفتگی ادامه خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها