أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۰۶۳
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
این مسئولیت برای عربستان به این معناست که از این به بعد، عربستان استانداردهای حقوق بشری را شکل می‌دهد و گزارش‌های نقض حقوق را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.
به گزارش پایگاه 598، طی روزهای گذشته، خبر ریاست عربستان بر یکی از مهم‌ترین پنل‌های حقوق بشر سازمان ملل از سوی رسانه های خارجی و داخلی منتشر شد.

بر اساس این خبر عربستان رییس گروه دارای 5 عضو از سفیران که به عنوان گروه مشورتی شناخته می‌شود شد که این گروه اختیار انتخاب درخواست‌ها از سراسر دنیا برای بیش از 77 پست مرتبط با مضمون حقوق بشر در کشورها را دارد.

این مسئولیت برای عربستان به این معناست که از این به بعد، عربستان استانداردهای حقوق بشری را شکل می‌دهد و گزارش‌های نقض حقوق را در سراسر دنیا ارائه می‌دهد.

این انتخاب اگرچه همزمان مورد انتقاد برخی از رسانه ها قرار گرفته است، اما رئیس اتحادیه اروپا و مقامات آمریکایی در قبال آن سکوت کرده اند.

با این انتخاب مشخص شد که نقش دلارهای نفتی در سازمان ملل چقدر بوده و سیاسی کاری های این سازمان مانع از نگاه صحیح به موضوعات حقوق بشری در دنیا می‌شود.

در جایی که این سازمان ها مدعی هستند که به دنبال حقوق از دست رفته مردان سراسر دنیا هستند، مسئولیت مهمی را به دست کشوری سپرده است که یکی از بزرگترین گروه‌های تروریستی دنیا یعنی داعش از دلارهای این کشور برای سر بریدن هزاران مسلمان در سارسر دنیا تغذیه می کند.

هیلل نویر، مدیر اجرایی دیده‌بان حقوق بشر با انتقاد از این موضوع گفته است: زمانی که به آزادی دینی و حقوق زنان نگاه می‌کنیم عربستان سعودی دارای پیشینه بدی در جهان است. این انتخاب شبیه این است که فرد مبتلا به جنون آتش افروزی را به عنوان رییس آتش‌نشانی شهری منصوب کنیم و این انتخاب بر بی‌اعتباری شورای حقوق بشر تاکید می‌کند که در حال حاضر کشورهایی مثل سوریه، کوبا، چین، قطر و ونزوئلا در میان اعضای انتخابی آن است.

عربستان در حالی که در قبال حجاج خانه خداوند نتوانسته است مسئولیت قبول کند و سالانه با بی تدبیری بسیاری از حجاج را به کام مرگ می کشاند، مسئولیت حقوق بشری قبول کرده است.

به عنوان مثال در حج امسال تنها در یک حادثه منا بیش از 2000 نفر قربانی بی تدبیری و سوء مدیریت عربستان شدند و هنوز سعودی ها با گذشت 4 روز نتوانسته اند آمار دقیقی از تعداد شهدا اعلام کنند.

ظلم‌های فراوانی که به زندانیان در این کشور می‌شود، برخوردار نبودن زنان از حقوق حداقلی، حمله به یمن و کشتن زنان و مردان بی گناه در این کشور، دخالت در امور بحرین و قتل عام مبارزان بحرینی، تغذیه مالی و نیرویی برای گروه های تروریستی داعش و ... موارد کوچکی از نقض حقوق بشر توسط این حکومت است.

از طرف دیگر سازمان حقوق بشر طی فعالیت های خود پیش از این نشان داده است بیشتر یک سازماننمایشی و فرمایشی بوده و تا کنون کمکی به حل بحران های حقوق بشری در دنیا و جلوگیری از جنگ های یک طرفه نداشته است.

منبع: دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها