أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۰۷۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
در حالی‌که چین یکی از بازارهای پر سود برای سینمای هالیوود محسوب می‌شود، فیلم چینی «گمشده در هنگ‌کنگ» با تسلط بر بازار داخلی، سینمای هالیوود را از تب و تاب انداخت.
به گزارش پایگاه 598، در تعطیلات آخر هفته‌ای که گذشت، فیلم کمدی «گمشده در چین» به کارگردانی «زو ژنگ» با 100 میلیون دلار فروش در صدر گیشه سینماهای چین ایستاد و در واقع پرسودترین بازار جهان را از چنگ هالیوود درآورد و بازار این سینما را از تب و تاب انداخت.


این دومین ساخته «زو ژنگ» است، فیلم اول این کارگردان تحت عنوان «گمشده در تایلند» نیز در سال 2012 میلادی به نمایش درآمد و در گیشه مورد استقبال قرار گرفت.

بنا بر این گزارش، در هفته‌ای که گذشت، فروش انیمیشن سینمایی «مینیون‌ها» از مرز 800 میلیون دلار گذشت و فیلم سینمایی «اورست» که در افتتاحیه جشنواره ونیز رونمایی شد، با 33 میلیون و 800 هزار دلار فروش در 62 کشور توانست به فروش جهانی 96 میلیون و 800 هزار دلار دست یابد.

فیلم سینمایی «اورست» اخیرا در کشورهای استونی، لیتوانی، پرتغال، روسیه، اسلواکی، اسلوونی، سوئد و اکراین به نمایش درآمده و از همان ابتدا در صدر گیشه ایستاده است.

انیمیشن سینمایی «مینیون‌ها» که اخیرا در کشور یونان نیز اکران شده است، نیز طی سه روز گذشته در 49 کشور جهان 6 میلیون و 800 هزار دلار فروخته است که فروش کلی آن در سطح جهان را به 800 میلیون و 700 هزار دلار رسانده است.

در شرایطی‌که انیمیشن سینمایی «مینیون‌ها» با شکستن رکورد فیلم سینمایی «ترانسفورمرها» توانسته به دهمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شود، فروش کلی سینماهای جهان اکنون به یک میلیارد و 134 میلیون دلار طی چند ماه گذشته از سال 2015 میلادی رسیده است.

فیلم سینمایی «دیدار» نیز با 5 میلیون دلار فروش در 22 کشور جهان طی سه روز گذشته به 14 میلیون دلار فروش دست یافت.

فیلم «مستقیم از کامپتون» با موضوع داستان شکل گیری یک گروه موسیقی، که برای سه هفته پیاپی در سینماهای آمریکا صدرنشین بود، با 2 میلیون و یکصد هزار دلار در 22 کشور جهان، به فروش کلی 33 میلیون و 400 هزار دلار دست یافت.

این در حالی است که فروش جهانی فیلم پرفروش و رکوردار «پارک ژوراسیک» نیز از مرز یک میلیارد دلار گذشت و به 1 میلیارد و 12 میلیون دلار رسید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها