کد خبر: ۳۴۲۴۱۸
زمان انتشار: ۰۸:۵۰     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که ادعا می‌کند 2 زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده فوت کردند.

به گزارش پایگاه 598، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کند.

با وقوع فاجعه اخیر «منا» و روبرو شدن خانواده‌های داغدار زائران با شوک شدید روحی، به کاربران شبکه‌های اجتماعی توصیه‌ می‌شود در ارسال مطالب مرتبط با این موضوع دقت بیشتری کنند.

 

**شایعه**

همزمان با انتشار خبر بازگشت کاروان حجاج ایرانی مدینه قبل که اعمال حج خود را انجام داده‌اند مطلبی جعلی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که با استناد به یک خبر خبرگزاری فارس ادعا می‌کند 2 زائر ایرانی در سالن ترانزیت فرودگاه جده بر اثر ورود ناگهانی یک کامیون فوت کردند.

 

 

 

**واقعیت**

در حالی که بازگشت کاروان حجاج آغاز شده،‌ هیچ‌ حادثه‌ جدیدی در هنگام بازگشت حجاج رخ نداده است و تاکنون زائران به سلامت به شهرهای خود رسیده‌اند.

سانحه فرودگاه جده و مرگ 2 زائر ایرانی نیز مربوط به 2 سال گذشته است. در سال 92 ورود ناگهانی کامیون سعودی به محل استقرار زائران ایرانی در فرودگاه جده منجر به کشته شدن 2 زائر و مجروح شدن 2 تن شد.

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها