أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۶۰۹
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
بر اساس تصویری که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص شبکه‌های عرب‌زبان منتشر شده، ادعا می‌شود خودرو احمدی‌نژاد در حج امسال باعث ازدحام و کشته‌شدن زائران خانه خدا شده است.
به گزارش پایگاه 598، به منظور جلوگیری از گسترش شایعات مجازی در شبکه‌های اجتماعی، مهم‌ترین و جدیدترین شایعه منتشر شده در فضای مجازی که توسط کاربران شبکه‌های اجتماعی نقل می‌شود را در بسته خبری «از شایعه تا واقعیت» بررسی می‌کنیم.

پس از فاجعه منا در هفته گذشته که منجر به به کشته شدن بیش از 4 هزار مسلمان شد و جهان اسلام را داغدار کرد، بازار شایعات در این رابطه به شدت داغ شده است.

شایعه

طی روزهای اخیر در شبکه‌های اجتماعی به خصوص بین کاربران عربی شایعه شده است که محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور سابق ایران در حج حضور داشته است.

برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی مدعی شدند که رئیس‌جمهور سابق ایران در مراسم حج شرکت داشته و خودرویی که احمدی‌نژاد پشت آن سوار شده خلاف جمعیت حرکت می‌کرده و همین اقدام باعث مزاحمت برای مردم و بروز فاجعه منا شده است.

ادعای دروغ کشته شدن حجاج توسط خودروی احمدی‌نژاد +عکس

 ادعای دروغ کشته شدن حجاج توسط خودروی احمدی‌نژاد +عکس

واقعیت

منتشرکنندگان این شایعه با شیطنت عکس را به گونه‌ای برش(کات) زده‌اند که اطراف خودرو دیده نشود و گمان بر این برود که این عکس در منا گرفته شده و اطراف خودرو پر از جمعیت است.

اما تصویر اصلی پرده از این شایعه بر می‌دارد، جایی که مشخص می‌شود که این تصویر در بزرگراه بوده و هیچ جمعیتی در اطراف خودرو وجود ندارد.

ادعای دروغ کشته شدن حجاج توسط خودروی احمدی‌نژاد +عکس

نکته دیگر این که از چهره‌ حاضران در این تصویر، به خصوص رئیس‌جمهور دولت سابق مشخص است که این تصویر مربوط به چندین سال پیش است.

در همین رابطه مهدی آشتیانی معاون مراسم و تشریفات دفتر رئیس جمهور سابق که در تصویر نیز مشاهده می‌شود، در گفت و گو با فارس حضور این شخصیت‌ها زا در مراسم امسال حج را به شدت تکذیب کرد.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۸
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۴ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۲۵
۱۳
صد در صد تقصیر احمدی نژاده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
مثبت دادم چون منظورش طنزگونه یوده!!!!!!!!!!!!!! هیچ خرابکاری وحادثه ای در دولت 11 اتفاق نیفتاده که به احمدی نژاد ربطش نداده باشند
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
راست را گفتی ..... اصلا دیدار ظریف با اواما بخاطر احمدی نژاد بود .....
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
از نظر دولت اعتدال راست گفته شده ......
ناشناس
SWEDEN
۱۵:۰۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۲۵
۵
احمدی نزاد در شب عید قربان در مسجد محمدیه تهران سخنرانی داشت که خبرش را بایکوت کردید.
پاسخ
کاظمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۲۳
۹
اقای احمدی نژاد باید خدا را شکر کند که امسال توفیق رفتن به سفر حج را نیافت وگرنه دشمنان به هر قیمتی بود این واقعه را به ایشان نسبت می دادند .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
۳۲
۱۴
خوش به حال حاج محمود که جماعتی کودن گناهانش را شستند
پاسخ
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۰۸ مهر ۱۳۹۴
ولقعا خوش به حال ایشان که تا حال محاکمه نشده است.
بی نام
FINLAND
۰۷:۵۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۳
۸
بیچاره احمدی نژاد!
پاسخ
سجاد بیسواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۱۳
۳
ای خدا بگم این آقای احمدی نژاد رو چیکار کنه
فکر کنم کودتای صورت گرفته تو بورکینافاسو هم زیر سر همین آدمه
اصلا حضرت موسی هم همین آدم انداخت تو آتش
تازه دوستان باسواد دیر به دوران رسیده مستنداتی دارن آماده میکنن که نشون میده هابیل را هم احمدی نژاد کشته و بیخودی به قابیل تهمت ناروا زده
پاسخ
1404م-ه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴
حضرت ابراهيم انداخت تو اتيش
سجاد بیسواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۹ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
سوتی عظیم را به بزرگواری خودتون ببخشید
اینقدر این خبر برام مزحک بود که در نوشتن نظر تمرکز کافی را نداشتم
عذر خواهی میکنم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۳
۱
وانت پیکانه
پاسخ
زهرا
GERMANY
۱۴:۳۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۱۰
۲
من البته فرضم اینه که مردم جهان و حتی عده ای از مردم خودمون اینقدر احمقند که احمق هایی احمق تر از خودشون با حساب باز کردن روی این ها دست به همچنین کارهایی طنزی می زنن. یعنی اگر بهشون بگن احمدی نژاد جوون شده هم باور می کنن
پاسخ
ناشناس
GERMANY
۱۴:۴۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۴
۶
۴
دمش گرم این یارانه که از ما پس نگرفت
پاسخ
حامی
ROMANIA
۲۰:۲۴ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
از این دولت تعطیل امید هیچ چیز بعید نیست خودشون عرضه ندارند هر اتفاقی رو می اندازند گردن بنده خدا احمدی نژاد باورتون نمیشه کسانی که فکر می کنند مردم روحانی رو دوست دارندتو خوابند دل مردم هنوز با محمود جونه دمش گرم
پاسخ
مجید نفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۳
۰
خدا رو شکر کم کم داره آدم حسابی بودنه دشمنانه احمدی نژاد به همه ثابت میشه .از همجنس بازها و لیپی زیونی (وزیر پاکدامنه اسهاییل)به همراه یه مشت خس و خاشاک محترم گرفته تا عربستانیهای انسان دوست و مهربان و البته سرگلشون مرعشی جون
پاسخ
بوسجین
ROMANIA
۱۷:۱۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
چه هماهنگی بین دشمنان داخلی و خارجی علیه فرزند ملت ایجاد شده من می ترسم با این روندی جلو می رود علت جنگ جهانی اول و شکست ناپلئون در واترلو را احمدی نزاد معرفی کنند اب انقدر گل الود شده و این جریانهای داخلی کردند که مشابه عرب انها مانند انها مدرک سازی می کنند تا ان مرد شجاع مجددا" به قدرت نرسد چون می دانند که اگر او بود به این راحتی ها دست از یقه کثیف انها بر نمی دارد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها