أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۸۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
کارشناس مسائل جهان عرب در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ مطرح نمود:
هانی زاده درباره سخنان اخیر رهبر انقلاب خطاب حکام سعودی و عملکرد دولت در این حوادث گفت: رهبر انقلاب همواره برای بالا بردن شان و جایگاه ملت ایران موضع گیری های کاملا شفاف و صریحی انجام می دهند و باید دولت جمهوری اسلامی ایران مخصوصا دولت یازدهم در اینگونه موارد از رهبر انقلاب و موضع گیری های ایشان الگوگیری کنند.
دکتر حسن هانی زاده کارشناس حوزه بین الملل و جهان عرب در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598، درباره نقش رژیم صهیونیستی و همکاری سازمان اطلاعاتی عربستان با این رژیم گفت: اتفاقی که در منا منجر به قربانی شدن صدها نفر از زائران بیت الله الحرام علی الخصوص 465 حاجی ایرانی شد نشان می دهد که یک توطئه سازمان یافته ای در پشت این حادثه قرار داشته و تجزیه و تحلیل اجساد و همچنین وضعیت منا نشان می دهد که عامل بشری در وقوع این حادثه کاملا موثر بوده است.



وی افزود: عربستان سعودی همواره یکی از رژیم های هم پیمان رژیم صهیونیستی است و همکاری امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اطلاعاتی با این رژیم دارد و انتقال اطلاعات به آنها کاملا صحیح و دقیق است ، فلذا به نظرمی رسد که عربستان و رژیم صهیونیستی در این حادثه نقش داشته اند ولی باید از طریق کالبد شکافی و بررسی دقیق اجساد قربانیان و همچنین گفتگو با مصدومین توسط تیم پزشکی حاذق و ماهر نقش احتمالی عربستان و اسرائیل در این حادثه روشن شود.

ایشان افزودند: طبیعی است که سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی با سرویس های جاسوسی رژیم عربستان همکاری دارند و از دوسال قبل و درست از زمانی که روند مذاکرات ایران و 5+1 شکل جدی تری به خود گرفت همکاری های اطلاعاتی ، امنیتی و اقتصادی میان دو رژیم عربستان و صهیونیستی افزایش یافت.

این کارشناس مسائل جهان عرب درباره راهکار جلوگیری از تکرار این حوادث تصریح کرد: باید یک شورای اسلامی با شرکت چندین کشور اسلامی تشکیل شود و اداره امور حرمین شریفین را به عهده گیرند تا از تکرار این حوادث جلوگیری شود.

هانی زاده درباره سخنان اخیر رهبر انقلاب خطاب به حکام سعودی و عملکرد دولت در این حوادث گفت: اظهارات اخیر رهبر انقلاب و هشدار ایشان به حکام سعودی موجب وحشت آنان از عواقب این هشدار و در نهایت تغییر رفتار آنان شد. رهبر انقلاب همواره برای بالا بردن شان و جایگاه ملت ایران موضع گیری های کاملا شفاف و صریحی انجام می دهند و باید دولت جمهوری اسلامی ایران مخصوصا دولت یازدهم در اینگونه موارد از رهبر انقلاب و موضع گیری های ایشان الگوگیری کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دولت و وزارت خارجه با تشکیل ستادی سعی در دنبال کردن ماجرا داشت ولی انتظار می رفت به لحاظ سیاسی دولت و وزارت خارجه موضع تندتری نسبت به عربستان اتخاذ نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
اعضای دولت حتی مدارک تحصیلیان هدیه غرب است تازه در برجا(برنامه اقدام ایران)متعهد به خیانت شدند انوقت چطور میتوانند از رهبری الگو بگیرند
پاسخ
EHSAN
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
لعن الله آل سعود
پاسخ
محمدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
باید یک شورای اسلامی با شرکت اکثر یا همه کشور اسلامی تشکیل شود و اداره امور حرمین شریفین و همچنین قبله اول قدس شریف را به عهده گیرند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها