أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۸۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۱۰ مهر ۱۳۹۴
تلاش کنگره و کاخ سفید برای دریافت غرامت از ایران:
کریستین ساینس مانیتور در مطلبی عنوان کرد: ”راه تجارت با ایران باز شده است اما تحریم هایی که در این رابطه وجود داشته اند و ریسک سیاسی ناشی از آن کماکان به قوت خود باقی است!" اسکات پیترسون کارشناس و ستون نویس ساینس مانیتور معتقد است این وضعیت باعث شده که عملا تجارتی با ایران صورت نگیرد و یا داد و ستدها به گونه ای باشد که کمترین زیان متوجه طرف غیرایرانی باشد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در حالیکه هنوز نتیجه بررسی های مجلس مشخص نیست تا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی، نمایندگان به وظیفه ی خود در قبال بررسی و تایید یا عدم تایید برجام عمل کنند، دولت کار را تمام شده تلقی کرده و با مقامات کشورهای مختلف درباره ی چگونگی اجرای آن مذاکره می کند. درست در چنین شرایطی خبرهایی به گوش میرسد که نشان از سنگ اندازی های جدید برخی مقامات امریکایی در ممانعت از حصول اندک دستاوردهای توافق برای کشورمان است.

اخیرا پاتریک میهان، نماینده ی ایالت پنسیلوانیا در کنگره، طرحی را ارائه داده است که طبق آن اوباما موظف است آزادسازی دارایی های ایران از طریق رفع یا تعلیق تحریم ها مشروط به پرداخت غرامت از سوی ایران به قربانیان عملیات های تروریستی باشد که ادعا می شود ایران در آنها دست داشته است! کاخ سفید و مقامات کنگره معتقدند ایران در برخی عملیات های تروریستی حضور مستقیم یا غیر مستقیم داشته است که به سربازان یا شهروندان امریکایی حاضر در کشورهای دیگر لطماتی وارد کرده است. بنابراین باید غرامت به خانواده ها یا خود قربانیان پیش از وصول هرگونه مبلغی از محل برجام، از سوی ایران پرداخت شود.

اگرچه گفته می شود اوباما با این طرح مخالفت کرده است اما اگر کنگره آن را با اکثریت آرا تصویب کند کار برای اوباما نیز سخت می شود. قطعا این گمانه ها صرف نظر از نمایشی است که از همان ابتدای مذاکرات توسط کنگره و کاخ سفید اجرا می شود تا برخی افراد ساده دل به این باور برسند که کاخ سفید در صدد است به مردم ایران کمک کند!! مبرهن است که با اندک تاملی در مفاد برجام، می توان تشخیص داد دستاوردها و آنچه که هزینه کرده ایم و توازن یا عدم توازن آنها به چه صورت بوده است.

اما موضوع نگران کننده ی دیگری که باز هم وصول حقوق ملت ایران از طریق اجرای برجام را در هاله ای از ابهام فرو می برد اقرار کارشناسان امریکایی به بی نتیجه بودن عملی مذاکرات است. سایت خبری تحلیلی کریستین ساینس مانیتور در مطلبی عنوان کرد: ”راه تجارت با ایران باز شده است اما تحریم هایی که در این رابطه وجود داشته اند و ریسک سیاسی ناشی از آن کماکان به قوت خود باقی است!" اسکات پیترسون کارشناس و ستون نویس ساینس مانیتور معتقد است این وضعیت باعث شده که عملا تجارتی با ایران صورت نگیرد و یا داد و ستدها به گونه ای باشد که کمترین زیان متوجه طرف غیرایرانی باشد.

نتیجتا دستاورد چندانی از این رهگذر نصیب ایران نخواهد شد. وی در ادامه می نویسد: ”دلیل اصلی این وضعیت این است که تحریم های غیرمرتبط با مسئله ی هسته ای نه تنها باقی مانده اند بلکه امریکا بارها عنوان کرده است آنها را گسترش خواهد داد. بدین ترتیب کشورهای اروپایی که منتظر رفع یا تخفیف تحریم ها در زمینه ی تجارت با ایران بوده اند عملا نمی توانند امید چندانی به این مسئله ببندند و رفع مشکلات اقتصادی ایران به وسیله ی باز شدن درهای تجارت بین الملل به روی ایران در حد یک شعار باقی مانده است!"

اما دولت یازدهم در حالی چشم خود را به روی این حقایق بسته است و از موفقیت بزرگ هسته ای سخن می گوید که هیچ پاسخ منطقی برای این شرایط ارائه نداده است. و با اینکه دولت مدعی است از هیچ خط قرمزی عبور نکرده است، جان کری در مصاحبه تلویزیونی با شبکه سی ان ان عنوان کرد با ایران درباره آزادسازی زندانیان امریکایی که در ایران به سر می برند مذاکره خواهد کرد و موافقت ضمنی مقامات ایرانی در این رابطه جلب شده است. وی از توضیح بیشتر خودداری نمود و فقط به این جمله اکتفا کرد که: ”ما مذاکرات زیاد [و متنوعی] با ایران داشته ایم که هنوز هم ادامه دارند. فقط می توانم بگویم آزادی تمام زندانیان امریکایی بسیار زود اتفاق خواهد افتاد!"

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها به دولت تذکر داده بودند که مجوز مذاکره با امریکا فقط درباره ی مسائل هسته ای صادر شده است و نه چیز دیگر!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
عمار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
راست می گه ما گروه اعتدالیم آمریکا گناه نداره بعد از سی وشش سال بیاد چند میلیاردحق ایران را بده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها