أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۲۹۴۱
زمان انتشار: ۰۷:۵۲     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
قطعنامه های کنفرانس سران عرب در فاس شامل هیچ موردی از جنگ تحمیلی دو ساله عراق علیه ایران نبوده و کلیه پیشنهادات مرتجعین عرب در این مورد توسط سوریه خنثی شد .

رخدادهای 11 مهر 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای با اشاره به این که توپخانه های دور برد ایران قادرند دورترین شهرها و روستاهای  عراق را زیر بمباران خود قرار دهند.

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر با اشاره به بمب گذاری اخیر تهران : ضد انقلاب در داخل از نظر سیاسی و اجتماعی پایگاهی ندارد و در حال حاضر دچار وضعیت وخیمی است.

 

  • عراق طی پیامی از 22 کشور عضو اتحادیه عرب ، 49 کشور عضو سازمان وحدت آفریقا و 97 عضو جنبش عدم تعهد خواسته است که در ارسال کمک های نظامی دریغ ننمایند .

راهپیمایی گسترده در تهران ؛ انفجار بمب توسط عوامل آمریکا محکوم شد

به دنبال انفجار بمب به وسیله عوامل داخلی آمریکا در خیابان ناصر خسرو عده زیادی از مردم نازی آباد تهران بعد از راهپیمایی در خیابان های اطراف محل حادثه مقارن ظهر دیروز در مقابل روزنامه کیهان تجمع کردند و این عمل جنایتکارانه را محکوم نمودند .

حاضرین در تظاهرات ابتدا طی شعارهایی ضمن محکوم کردن این عمل جنایتکارانه خواستار قاطعیت بیشتر نهادهای قانونی در مقابل منافقین و عاملین این گونه جنایت ها شدند و سپس یکی از برادران که خود در حادثه انفجار بمب حاضر بوده سخنانی ایراد کرد . (1)

انتقام خون این شهیدان را خواهیم گرفت

در رابطه با انفجار بمبی با قدرت 150 کیلو مواد منفجره در خیابان ناصر خسرو که منجر به شهادت دهها نفر از هم وطنانمان شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منطقه ده اطلاعیه ای صادر و تاکید کرد : با خدای خود پیمان می بندیم که تا گرفتن انتقام خون این شهدای مظلوم از آمریکای جنایتکار و مزدوران خارجی و داخلیش از پای نخواهیم نشست . (2)

تاریخ بشریت در یک نقطه تعیین کننده قرار دارد

فارغ التحصیلان نخستین دوره دانشکده فرماندهی و ستاد نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی که به اخذ پایان نامه نائل گردیده اند عصر دیروز به اتفاق سرهنگ معینی پور فرمانده نیروی هوایی ، معاونین و فرماندهان مقیم مرکز و مسئول دفتر امور مشاورت امام و جانشین مدیریت سیاسی ایدئولوژیک نیروی هوایی با آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان دیدار و گفت و گو کردند .

در این دیدار آیت الله خامنه ای اظهار داشتند : در هر امری مهم این است که ما بدانیم سرمایه های خود را کجا به کار بگیریم و اگر سرمایه ها در خدمت انسان ها و آرمان های شریف خرج شود این سرمایه ها ارزشمند خواهد بود و اگر چنان چه این دانش و معرفت و بینش احتکار شود و یا به زیان انسان ها و در خدمت به دشمن انسانیت و ارزش ها به کار برود این سرمایه ها بی ارزش خواهد ماند .

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به حوادثی که در منطقه روی می دهد و ارتباط حضور ایادی آمریکا در منطقه و قضایای خلیج فارس و مسائل مربوط به صهیونیست های جنایتکار گفتند : تقارن این حوادث با هم حاکی از یک تحول و نقطه عطفی است و اکنون تاریخ بشریت در یک نقطه تعیین کننده ای قرار دارد .

ایشان افزودند : قانون طبیعت این نبوده است که همواره سلطه قدرت های ضد انسانی بر سر توده های مستضعف باقی بماند ، در یک جا می بایست حرکتی انجام بگیرد تا این حرکت غلط را قطع نماید و در این تحول مهم ، نقش جمهوری اسلامی ایران بر هیچ کس پوشیده نیست .

ایشان افزودند : این انقلاب به نام انسان ها حرف می زند و در دل توده ها حرکت می کند و کل بت های پنداری و افسانه ای را در این جامعه شکسته و در حال شکستن است و در حال نفی سلطه مداری ها گام بر می دارد و سعی می کند بیشترین نتیجه اش برای مردم مستضعف باشد.

آیت الله خامنه ای در ادامه گفتند : در همین حال دشمن متجاوزی که در مقابل این انقلاب قرار دارد همه همتش به طور آشکار حفظ منافع خود در منطقه است و این همان نقطه ای است که در تاریخ این انقلاب را تثبیت خواهد کرد و دشمن را مفتضح خواهد نمود و در حال حاضر هم دشمن را به شکست خواهید کشید و ما به این مسئله اعتقاد داریم .

رئیس جمهور همچنین با اشاره به بمب گذاری اخیر اظهار داشتند : قصد این ها از به خون کشیدن  چند ده نفراز دل های پر امید و پر آرزوی بیگناه و بی غرض چیست؟ ما خدا را شکر می کنیم که چهره دشمنانی که با جمهوری اسلامی می جنگند و مخالفت می کنند مفتضح شده و می شود ، این عوامل  آمریکایی فقط به این دل خوش کرده اند که عملی انجام دهند و انعکاس آن را در خبرگزاری ها و رسانه های خیال پرداز ببینند .

آیت الله خامنه ای در پایان با اشاره به این که توپخانه های دور برد ایران قادرند دورترین شهرها و روستاهای  عراق را زیر بمباران خود قرار دهند گفتند : اگر ما هم مثل دشمن بعثی و کافر بخواهیم چنین عملی انجام دهیم آن وقت است که سیل مردم آواره و مهاجرین جنگی به قلب عراق سرازیر خواهد شد و آن موقع دولت عراق پشتیبان مردمی نخواهد داشت تا بتواند این مهاجرین را اداره کند ، ولی در ایران این مهاجرین را در واقع مردم اداره می کنند و این جمهوری اسلامی با همه نقایص و نارسایی هایی که از نظام گذشته به آن رسیده است حاضر نیست با کاری که می توان دشمن را به زانو در آورد انسان های بیگناه را هدف قرار دهد . (3)

نخست وزیر خواستار شد ؛ تسریع در تصویب نهایی سازمان اطلاعاتی کشور

مهندس میرحسین موسوی نخست وزیر به اتفاق وزیر بهداری پیش از ظهر دیروز در بیمارستان طرفه تهران حضور یافت و از مجروحان واقعه بمب گذاری دو شب پیش عیادت کرد .

میرحسین موسوی طی سخنانی با اشاره به بمب گذاری اخیر گفت : هجومی که بر علیه ما انجام می شود بخاصر همین شعار ها است ، ما و ملتمان گناهی نداریم جز این که می خواهیم مستقل بمانیم و در مقابل قدرت های بزرگ بایستیم و آزاد زندگی کنیم و پیام آزادی بخش جهان اسلام را به سراسر جهان برسانیم . وی در ادامه خواستار تسریع در تصویب سازمان اطلاعاتی کشور در مجلس شد . (4)

درخواست کمک نظامی صدام از اتحادیه عرب و جنبش عدم تعهد !

به دنبال درخواست رژیم عراق مبنی بر تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل بلافاصله پس از گزارش حمله نیروهای ایران در جبهه غربی جنگ وزیر خارجه این رژیم سعدون حمادی دیروز به منظور شرکت در این اجلاس عازم نیویورک شد .

آسوشیتدپرس از قول منابع عراقی گزارش داد که دیروز کلیه سفرای کشورهای عربی به وزارت خارجه این رژیم در عراق فراخوانده شدند ، این گزارش می افزاید رژیم عراق از دولت های عربی خواسته است تعهد خود را در یک جبهه دفاعی مشترک عربی و همچنین بر اساس قطعنامه های کنفرانس سران عرب در فاس در مورد جنگ عراق و ایران انجام دهند .

لازم به یادآوری است که قطعنامه های کنفرانس سران عرب در فاس شامل هیچ موردی از جنگ تحمیلی دو ساله عراق علیه ایران نبوده و کلیه پیشنهادات مرتجعین عرب در این مورد توسط سوریه خنثی شد .

همچنین یونایتدپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق گزارش داد که عراق طی پیامی از 22 کشور عضو اتحادیه عرب ، 49 کشور عضو سازمان وحدت آفریقا و 97 عضو جنبش عدم تعهد خواسته است که در ارسال کمک های نظامی دریغ ننمایند . این خبرگزاری افزوده که عراق از این سازمان ها خواسته است که به مسئولیت ها و وظایف خود در قبال حملات پی در پی ایران عمل نمایند .(5)

پی نوشت:

1- کیهان ، 11 مهر 1361 ، صفحه 2

2- کیهان ، 11 مهر 1361 ، صفحه 2

3- کیهان ،11 مهر 1361 ، صفحه 3

4- جمهوری اسلامی ، 11 مهر 1361 ، صفحه 6

5- کیهان ، 11 مهر 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها