أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۱۴۳
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی هدف از تدوین دانشنامه جامع علوم قرآنی را تألیف کتابی جامع درباره نظرات اندیشمندان شیعه و اهل سنت درباره مسائل مرتبط با قرآن و پاسخی به دانشنامه لیدن عنوان کرد.

به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام ابوالقاسم مقیمی، رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: به همت جمعی از پژوهشگران این پژوهشگاه دو جلد از دانشنامه علوم قرآن در مراحل نهایی انتشار است و جلدهای دیگر هم کارهای علمی آن رو به پایان است و به زودی منتشر خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این دانشنامه در رابطه با علوم قرآنی و جامع نظریات اهل سنت و شیعه در رابطه با مسائل پیرامون قرآن و حواشی که در زمان نزول بوده مانند شرایط زمان نزول آیات و روایاتی که در رابطه با آن نقل شده است و با ذکر سند و دلالت روایات به تفسیر قرآن پرداخته است.

 

رییس پژوهشکده دانشنامه نگاری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با بیان این که این دانشنامه در شش جلد منتشر خواهد شد، اظهار داشت: در این پژوهشکده دانشنامه‌های دیگری هم در رابطه با مباحث درون قرآن از جمله حکمت نظری و حکمت عملی در یازده گروه علمی در حال پیگیری است.

 

وی در ادامه افزود: گروه‌هایی از قبیل حقوق و قرآن، کلام و قرآن، تاریخ  قرآن، سیاست و قران، فقه عبادی و قرآن، اقتصاد و قرآن و دیگر موضوعات تشکیل شده است و مدیران و شورای علمی تخصصی اعم از متخصصان آن رشته تخصصی و افراد مسلط بر معارف قرانی در حال نگارش مقالات علمی هستند.

 

حجت الاسلام مقیمی خاطرنشان کرد: هدف ما در رابطه با مباحث قرآن، تألیف کتاب جامع نظرات شیعه و اهل سنت با تمرکز و ترویج نظرات و فرهنگ اهل بیت(ع) است و پاسخی است به دانشنامه لیدن که در هلند منتشر شده است که مطالب آن از نگاه اهل بیت(ع) مورد نقد است و این دانشنامه ناظر بر آن و کتاب جامعی در مباحث علوم قرآنی است.

 

گفتنی است، دوجلد از این دانشنامه برای تأیید و راهنمایی به حضرت آیت الله نوری همدانی ارائه شد و با تأیید ایشان در نوبت چاپ قرار خواهد گرفت.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها