يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۱۴۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
وزیر بهداشت:
سیدحسن هاشمی در حال بازگشت به کشور گفت: همراه با جمعی از خانواده قربانیان فاجعه منا که اجساد عزیزانشان به کشور بازگشته است به کشور عزیزمان ایران بر می‌گردم.
به گزارش پایگاه 598، سیدحسن هاشمی در حال بازگشت به کشور گفت: همراه با جمعی از خانواده قربانیان فاجعه منا که اجساد عزیزانشان به کشور بازگشته است به کشور عزیزمان ایران بر می‌گردم.

وی افزود: آنچه در این سفر برای روشن شدن وضعیت جانباختگان، مفقودان و مصدومان فاجعه منا به عهده من بود با رایزنی و جلساتی که با مقامات عربستان سعودی داشتیم انجام شد اما اکنون مسئله نگران کننده پیدا شدن پیکر تمامی قربانیان این حادثه دردناک است.

وزیر بهداشت گفت: اجساد ۱۰۴ نفر از جانباختگان این فاجعه به کشور بازگشته و پیکر تعداد دیگری از آنان نیز تا امشب با پرواز اختصاصی به کشور بر می‌گردد اما مشکل این است که هنوز تعدادی از اجساد جانباخته این حادثه پیدا نشده و امیدواریم مقامات عربستان برای روشن شدن وضعیت پیکر این قربانیان همکاری کنند.

وی افزود: قرار است همه اجسادی که ایرانی هستند تا آخر هفته به کشور بازگردند، البته یک تعدادی هستند که هنوز به عنوان مفقود شناخته می‌شود و پیکر آن‌ها پیدا نشده است.

وزیر بهداشت گفت: به هر حال یک تعدادی از حجاج ایرانی وارد کشور عربستان شده‌اند و دولت عربستان مسئول سرنوشت آنهاست و باید هر چه زود‌تر وضعیت آن‌ها مشخص شود.

وی افزود: هیچ زائر ایرانی در عربستان دفن نشده است اما هنوز وضعیت تعداد معدودی از زائران ایرانی حج روشن نیست.

هاشمی درباره نتیجه مشاهداتش از سفر به عربستان به خبرنگار اجتماعی ایرنا گفت: واقعیت این است که این فاجعه دردناک باید برای همه درس عبرت باشد، باید در روش مدیریت آیین حج اصلاحات اساسی صورت گیرد و در کشور خودمان نیز سازمان حج و زیارت و سازمانهای مرتبط در همه کشور‌ها باید در روش مدیریت زائران حج تجدید نظر کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: حکام و مقامات عربستان نیز باید تغییرات جدی در نحوه اداره آیین حج داشته باشد تا همه حجاج در سلامت کامل و با زحمت کمتر این واجب شرعی را انجام دهند و یک سفر معنوی امن داشته باشند.

وی در باره علت وقوع فاجعه منا گفت: در این مورد صحبتهایی دارم که در زمان مناسب اعلام خواهم کرد، بنده در عربستان با هیچ خبرنگاری صحبت نکردم و مشغول انجام کار اصلی که رسیدگی به امور جانباختگان، مفقودان و مصدومان حادثه بود، مشغول بودم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها