يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۱۴۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۳     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
وزیر اطلاعات گفت: در حال بررسی فاجعه منا هستیم و پس از اتمام کار کارشناسی، نتیجه را به اطلاع مردم خواهیم رساند.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی صبح شنبه در حاشیه آیین استقبال رسمی از نخستین گروه پیکر مطهرجانباختگان فاجعه منا که با حضور سران سه قوه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد. 

خبرنگاری پرسید: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما نمی خواهیم زود قضاوت کنیم، آیا شم اطلاعاتی وزارت اطلاعات به موضوع خاصی پی برده است؟ که وزیر اطلاعات پاسخ داد: تا قبل از اینکه بررسی های کارشناسی به نتیجه روشن نرسد، همانطور که در بیانات حکیمانه رهبرمعظم انقلاب هم ذکر شده بود، نباید عجله داشت و پیشاپیش قضاوت شتاب زده داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اقدامات در خصوص فاجعه منا برنامه ریزی شده و بخشی از کارها انجام شده است که منجر به انتقال پیکر مطهر تعدادی از عزیزان به کشور شد.

علوی گفت: پیگیری حقوقی نیز توسط جمهوری اسلامی ایران در دستور کار است تا میزان قصور مشخص شود و با مقصران برخورد قانونی برابر حقوق بین الملل صورت گیرد.

وزیر اطلاعات با بیان این که برنامه های دیگری هم پیش بینی شده اما شناسایی پیکرهای دیگر جانباختگان حادثه منا دارای مشکلاتی است، تصریح کرد: تعهدی که دولت جمهوری اسلامی ایران در برابر مردم عزیز ایران اسلامی دارد، ایجاب می کند با برنامه ریزی حساب شده قدم های متقنی برداشته و از حقوق مردم دفاع شود.

دوم مهرماه جاری مصادف با عید سعید قربان حدود 4 هزار و 700 زایر بیت الله الحرام که در حال عزیمت برای رمی جمرات بودند به علت انسداد مسیر توسط کارگزاران حج سعودی جان خود را از دست دادند.

465 نفر از این جانباختگان زایران ایرانی بودند که با پیگیری های متعدد، اجساد 104 نفر از آن ها با استقبال سران قوا، رییس دفتر رهبر معظم انقلاب، مقامات لشکری و کشوری صبح شنبه وارد فرودگاه مهرآباد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۱ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
تا تدبیر!!!!!!! بررسی کند قربان بعدی فرا رسیده
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها