أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۱۶۱
زمان انتشار: ۲۱:۳۲     ۱۱ مهر ۱۳۹۴
مقام آمریکایی:
معاون وزارت‌ خارجه آمریکا گفت بیشتر تحریم‌ها علیه ایران پس از توافق باقی‌ می‌ماند و ما اطمینان حاصل می‌کنیم که هیچ یک از اهرم‌های فشار خود را از دست نخواهیم داد.
به گزارش پایگاه 598، کریس بکمایر معاون امور هماهنگی در سیاست تحریم‌ها در مصاحبه با نشریه پولیتیکو گفت: بعضی راه‌های کوچک تجاری بازخواهند شد اما بیشتر تحریم‌های آمریکا علیه ایران که بر مبنای حقوق بشر و تروریسم و «انقلاب اسلامی ۱۹۷۹» وضع شده لغو نخواهد شد.

وی می‌افزاید: بیشتر تحریم‌های آمریکا یا به پیش از برنامه هسته‌ای بر‌می‌گردد یا به خود برنامه هسته‌ای ارتباطی ندارد. نمونه‌های کوچکی در این توافق هست که در قالب توافق برداشته خواهند شد. این موارد شامل اجازه صادرات هواپیماهای مسافری غیرنظامی و قطعات آنها، واردات مواد غذایی و صنایع دستی ایران به آمریکا، و فعالیت محدود شرکت‌های تابعه کمپانی‌های آمریکایی در کشورهای خارجی بر مبنای قانون آن کشورها است. اما این موارد میدان عمل بسیار محدودی دارند و در بخش‌های گسترده‌ای تحریم‌های اصلی برداشته نخواهند شد.

بکمایر خاطر نشان کرد: گزندگی تحریم‌های مرتبط با تروریسم و دیگر موارد چون گذشته شدید خواهد بود و ما اطمینان حاصل خواهیم کرد که با برداشتن تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران هیچ یک از اهرم‌های فشار خود را که برای مقابله با رفتارهای دردسرساز ایران لازم است از دست نخواهیم داد.

وی افزود: یکی از اهداف محوری ما در طول روند مذاکرات حفظ توانایی‌مان برای اعمال سریع و موثر دوباره تحریم‌ها در صورت عمل نکردن ایران به تعهداتش بود. این یعنی ما مکانیزم بی‌سابقه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای اعمال سریع و دوباره تحریم داریم و روسیه و چین هم نمی‌توانند آن را وتو کنند. این اقدامی بی‌سابقه در سازمان ملل و یکی از بزرگترین دستاوردهای توافق هسته‌ای بود. در عین حال، ما این توان را هم داریم که تحریم‌های آمریکا را از طریق اقدام فوری در کنگره یا با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری به سرعت دوباره اعمال کنیم.

یادآور می‌شود مجلس نمایندگان روز پنج‌شنبه لایحه جدیدی را تصویب کرد تا با استفاده از آن مانع از لغو تحریم‌های ایران شود پاتریک میهان (نماینده جمهوری‌خواه از پنسیلوانیا) این لایحه را مطرح کرده است. این لایحه پیشنهاد می‌کند که ۴۳/۵ میلیارد دلار غرامتی که ایران باید براساس حکم دادگاه‌های ایالات متحده به قربانیان آمریکایی تروریسم بدهد، قبل از لغو تحریم‌ها، باید پرداخت شود.
باراک اوباما نیز در نامه‌ای به سناتور ران ریدن،  وجود بازگشت خودکار تحریم‌ها یا مکانیسم ماشه را یکی از ابزارهای «بی‌سابقه» برای حفظ فشار بر ایران در صورت نقض برجام دانسته و نوشت: «در وهله اول، درک ماهیت بی‌سابقه ماده برگشت‌پذیری خودکار که در این توافق تعبیه شده حائز اهمیت است. این ماده ضمانت می‌کند که شورای امنیت، در صورت اعتقاد آمریکا مبنی بر عدم پایبندی ایران به تعهداتش وفق برجام تحریم‌های سازمان ملل را مجددا اعمال می‌کند و هیچ کشوری نمی‌تواند در بازگشت خودکار این تحریم‌های چند جانبه مانع‌تراشی کند.»
منبع : کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها