أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۳۱۸۱
زمان انتشار: ۰۵:۴۳     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، رئیس پلیس اینترپل کشور گفت: در 6 ماهه نخست سال 93 تعداد  35 تن از مجرمان ردیابی شدن که این عدد در 6 ماهه نخست سال جاری به 55 تن افزایش یافت و در خصوص دستگیری برابر آمار در سال گذشته 27 تن و امسال نیز 31 تن دستگیر شدن که این نشان از افزایش 14 درصدی دستگیری مجرمان است.

رئیس پلیس اینترپل کشور افزود: در بخش استرداد در 6 ماهه اول سال 93 یک  تن پس از دستگیری تحویل کشور داده شده  که این  عدد در سال جاری به  3 تن رسیده  است  البته در این  بین  بعضی از پرونده ها که منجر به  دستگیری مجرمان شده  به  دلیل  اینکه شاکی خصوصی یا  شاکی دولتی داشته که نهایتا مجرم پس از احقاق حق در حق شاکی رضایت شاکی را و جلب کرده  است  که در سال گذشته  2 مورد ودر 6 ماهه نخست سال جاری 6 پرونده منجر به  مصالحه شده است.

وی در ادامه اذغان کرد از نمونه های دستگیری در سال 94 که پس از ردیابی و شناسایی بوده در کشورهای نیوزلند، انگلستان، سوئیس، آلمان، قبرس، فرانسه، استرالیا، کانادا، افغانستان، ترکیه، تایلند و آمریکا اتفاق افتاده است و از نمونه های بازداشت بیشتر در کشورهای آذربایجان، امارات، پاکستان، اسپانیا، ارمنستان، اکراین، مجارستان، عراق، افغانستان و در کشورهای امارات، عراق، ازبکستان، کویت، بحث استرداد مجرمان را به کشور داشته ایم ضمن آن که در خصوص مجرمانی که منجر به مصالحه شده می توان به تایلند کانادا و مالزی اشاره کرد؛ البته در کشورهای روسیه و قبرس پس از اینکه تبعه ای دستگیر میشود برای همیشه از ان کشور اخراج میشود.
رئیس پلیس بین امللی نیروی انتظامی افزود: افراد مجرمی که از کشور متواری و به  خارج از آن فرار می کنند با  اعلام مقامات قضایی تحت پیگرد قانونی بوده و مراتب شناسایی و دستگیری آنها به  وسیله  پلیس بین الملل صورت  می گیرد.

رضوانی در ادامه تصریح  کرد: پیگیری های و کارهای پلیس بین الملل در ضابطیت قضایی و بر اساس احکام قضایی انجام می شود و پلیس اغلب کشورها بر اساس اساسنامه سازمان اینترپل با هم همکاری میکنند.

رضوانی تصریح کرد پلیس اینتر‌پل فرد تحت تعقیب را با اعلان قرمز ردیابی، شناسایی و دستگیر میکند، اما در برخی از کشورها مثل کانادا بدون در نظر گرفتن نظر پلیس اینتر‌پل فقط با حکم سیستم قضایی خود به دستگیری افراد مجرم اقدام می کنند.

وی افزود: مورد دستگیری آقای خاوری به عنوان فرد فراری از نظر ما قابل پیگرد قانونی بوده و از نظر ما مجرم است، اما دو عنصر بحث حقوقی و قضایی و دیپلماتیک بودن موجب تأخیر در اجرای حکم ایشان شده است.

رئیس پلیس بین الملل نیروی انتظامی گفت: پیگیری و دستیگری مجرمین مالی فراری از کشور توسط پلیس بین الملل تا کنون انجام پذیرفته و توانسته ایم برخی از افراد مجرم پرونده های مالی را در کشورهای مختلف شناسایی و دستگیر کنیم و تا کنون در 6 ماهه اول سال 94 حدود 130 نفر شناسایی شده است.

وی افزود: افرادی که در خارج از کشور به دلایل نا معلوم دستگیر و بازداشت می شوند توسط پلیس این کشورها و براساس قوانین آنها مجازات میشوند و پیگیری پرونده آنها بستگی به مراجع اعلام کننده آنها دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها