أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۲۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۲۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از برگزاری مراسم تشییع مردمی جان‌باختگان گنبدی در حادثه دلخراش منا در بعد از نماز ظهر و عصر امروز خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، محمد حمیدی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در گرگان با اشاره به ورود پیکر مطهر جان‌باختگان گلستانی حادثه دردناک منا به استان گلستان و شهرستان گرگان اظهار کرد: بر اساس تصمیمات ستاد استقبال و تشییع استانی با حضور استاندار محترم پس از برگزاری مراسم استقبال رسمی مسئولان ارشد استانی در مقابل بهداری سپاه نینوای استان گلستان از ساعت 10 صبح مراسم تشییع بدن‎های مطهر این عزیزان آغاز خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل جلسه متناظر شهرستانی با عنوان ستاد استقبال و تشییع در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و افزود: در این جلسه که تا نیمه شب روز گذشته به طول انجامید با حضور مسئولان و مدیران مربوطه تصمیم بر آن شده است که پس از برگزاری مراسم تشییع متمرکز استانی بلافاصله پیکر مطهر جان باختگان گنبدی این حادثه به شهرستان گنبدکاووس منتقل شوند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس از برگزاری مراسم باشکوه تشییع پیکر مطهر جان‌باختگان گنبدی منا با حضور مردم شیعه و سنی این شهرستان در روز یکشنبه خبر داد و خاطرنشان کرد: این مراسم بلافاصله پس از نماز ظهر و عصر برگزار خواهد شد.

مسیر تشییع را در گنبدکاووس از ابتدای سه راهی وطن در خیابان طالقانی غربی

حمیدی مسیر تشییع را در شهرستان گنبدکاووس از ابتدای سه راهی وطن در خیابان طالقانی غربی اعلام کرد و گفت: بدن‎های مطهر جان‌باختگان گنبدی حادثه منا از این محل بر روی دوش مردم تا مصلی نماز جمعه اهل تسنن تشییع خواهد شد.

وی با ابراز همدردی مجدد با خانواده‎های داغدار این حادثه جانسوز از ادامه پیگیری‎های مجدانه خود و استاندار گلستان برای بازگشت هر چه سریع تر اجساد مطهر سایر جان باختگان گلستانی و گنبدی این حادثه خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم با اقداماتی مسئولانه و پیگیرانه کمترین تسلی خاطر را برای خانواده‎های معظم این مهاجران الی الله حاصل کنیم.

گفتنی است مراسم بزرگداشتی نیز از سوی مسئولان به ویژه امام جمعه و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس یکشنبه ساعت 15 عصر و در مسجد قائمیه این شهرستان برگزار می‎شود.

انتقال پیکر مطهر 11 زائر جان‎باخته فاجعه منا به گلستان

مدیرکل مدیریت بحران گلستان گفت: اجساد مطهر 11، زائر جان‌باخته در حادثه منا تحویل گلستان شد و شب گذشته به این استان منتقل شد.

صادق‎علی مقدم در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان، اظهار کرد: تعداد هشت جنازه از جان‌باختگان گلستانی زن هستند.

این مسئول با اشاره به اسامی افراد تحویل شده به گلستان خاطرنشان کرد: «تازه‌گل آزمون»، «عبدالله براهویی‌ژند»، «گوزل تورانی»، «حبیب‌الله عزیزی»، «یگن‌بی‌بی‌مقدم اینچه‌برون»، «ساراگل شیروانی»، «فربان‌بی‌بی دهقان‌پور اینچه‌برون»، «بی‌بی فاطمه نیازمرادی»، «بی‌بی روشن‌تکه»، «عبدالله براهوتی‌ژند» و «اراز محمد‌آلق»، یازده زائری هستند که جنازه آنان تحویل گلستانی‎ها شده است.

مقدم با اشاره به برنامه‌ریزی برای انتقال اجساد به استان گلستان اذعان کرد: با توجه به انتقال این اجساد به استان، آیین تشییع این عزیزان امروز یک‌شنبه در گرگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این 11 نفر همگی از اعضای دو کاروان اعزامی اهل‌سنت از شهرستان گنبدکاووس هستند، گفت: دو یا سه نفر از جان‌باختگان متعلق به شهرستان‌های دیگر استان هستند که در کاروان‌های گنبدکاووس ثبت‌نام کرده بودند.

در فاجعه غم‌بار منا که در روز عید قربان سال جاری روی داد، 465 تن از حاجیان کشورمان جان به جان‎آفرین تسلیم کردند که سهم گلستانی‎ها از این حادثه مرگ‎بار 51 نفر بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها