يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۲۳۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
به گفته محققان آمريکايي، بوي بدن هر انساني منحصر به خود اوست و به طور کلي وضعيت جسمي و ميزان رعايت بهداشت شخصي، نقش عمده اي در نوع بو دارد. البته بوي زير بغل با توجه به غذاهاي خاصي که مي خوريم، تغيير مي کند.
به گزارش پایگاه 598، يکي از بهترين راه هاي رفع بوي بدن، مصرف فراوان آب سالم و خنک است. متخصصان سلامت، مصرف آب فراوان را براي دفع سموم بد بوي بدن از درون کبد، کولون و کليه، توصيه مي کنند. افزودن کمي آب ليمو به يک ليوان آب و مصرف آن اول صبح براي سم زدايي از دستگاه گوارش مفيد است.

هفت بوگير خوردني

پروبيوتيک
ماست و کفير منابع پروبيوتيک است؛ از طرفي مواد غذايي تخمير شده مانند سرکه سيب، مانع از فعاليت باکتري هاي مضر مي شود.

کلروفيل
کلروفيل را خنثي کننده طبيعي بوي بد بدن مي دانند. سبزي هايي مانند گشنيز، جعفري، برگ هاي سبز ديگر و چاي سبز خاصيت سم زدايي دارد. بنابراين مصرف مواد غذايي غني از کلروفيل، درمان طبيعي براي رفع بوي بدن و دهان است.

سير
به نقل از " Readers digest" اگر چه سير بوي قوي دارد اما از بدن در برابر ويروس هاي متعدد و بيماري هاي باکتريايي که باعث بوي نامطبوع مي شود، محافظت مي کند.

مصرف سير خطر بروز برخي از سرطان هاي سيستم گوارشي را کاهش مي دهد. آليسين نوعي فيتو کميکال است که داراي خاصيت قوي آنتي اکسيداني و ضد باکتريايي است.

از خوردن قند تصفيه شده بپرهيزيد
متخصصان، بوي بد بدن (بوي دهان و عرق) را با ميزان پايين باکتري هاي مفيد ارتباط مي دهند. نتايج سال ها تحقيق نشان مي دهد افرادي که برنامه غذايي سرشار از قند تصفيه شده دارند و به طور مکرر از آنتي بيوتيک استفاده مي کنند، از بوي نامطبوع بدن رنج مي برند. مصرف آنتي بيوتيک و قند تصفيه شده باعث کاهش باکتري هاي سالم روده مي شود و قارچ ها زمينه رشد پيدا مي کند. قارچ هاي Candida باعث بر هم خوردن تعادل باکتريايي مي شود و در نتيجه بوي بد بدن ايجاد مي شود.

روي
از روي به عنوان ماده اصلي در تهيه لوازم بهداشتي از جمله خمير دندان و دئودورانت استفاده مي شود. اين ماده نقش اصلي در روند سم زدايي و تنظيم آن دارد. روي، خاصيت آنتي اکسيداني دارد از اين رو از سلول هاي بدن در مقابل آسيب راديکال آزاد محافظت مي کند. مصرف مکمل روي مي تواند ميزان ذخيره آن را در بدن بالا ببرد. خوردن غذاهاي غني از روي مانند مغز ميوه، تخمه کدو و غذاي دريايي باعث خوشبو شدن بدن مي شود.

منگنز

اين ماده طبيعي که معمولاً در برنامه غذايي چندان به آن اهميت داده نمي شود، نقش مهمي در عملکرد مختلف بدن از جمله حفظ حافظه، کنترل و رفع بوي نامطبوع بدن دارد. مواد غذايي سرشار از منگنز شامل برگ هاي سبز پررنگ، ماهي، لوبيا، آواکادو، موز، مغز ميوه، غلات سبوس دار و شکلات تلخ است. در سال ۱۹۲۸ يک پروفسور جراح فرانسوي دريافت که بوي نامطبوع بدن (عرق يا دهان) با مصرف مکمل هاي اين ماده از بين مي رود. اين ماده مانند يک دئودورانت طبيعي عمل مي کند و فلورطبيعي روده را افزايش مي دهد در نتيجه بوي بدن و دهان از بين مي رود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها