يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۳۲۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۴     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
کشورهای جهان چطور از عزت پاسپورتشان دفاع می‌کنند:
با مقایسه ی ساده نحوه پیگیری دولت مکزیک در مواجهه با کشته شدن 8 نفر از شهروندان این کشور در مصر با رایزنی ها و پیگیری های دولت دکتر روحانی و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور در جانباختن بیش از 465 نفر از مردم ایران، تنها گوشه ای از دیپلماسی انفعالی و ضعیف دولت یازدهم در احقاق حقوق ملت ایران عیان می نماید.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در شهریور ماه امسال 8 گردشگر مکزیکی که برای یک سفر توریستی به مصر سفر کرده بودند به اشتباه توسط نیروهای امنیتی این کشور که سرگرم تعقیب گروه های تروریستی (القاعده) بودند در یک منطقه ممنوعه مورد حمله بالگردها قرار گرفتند و کشته شدند.

رئیس جمهور مکزیک در اولین واکنش رسمی اعلام کرد ملت این کشور از کشته شدن هشت گردشگر مکزیکی به دست نیروهای امنیتی مصری خشمگین هستند و دو روز پس از بروز این حادثه وزیر امور خارجه مکزیک به همزاه تیم حقوقی ضمن سفر به مصر در دیدار با السیسی رئیس جمهور مصر خواستار  تحقیق فوری درباره این «حمله ناموجه» شد. کلودیا رویز ماسیو وزیر خارجه مکزیک، در طول سفر خود به مصر علاوه بر درخواست روشن شدن حقایق و دریافت غرامت طبق قوانین بین المللی، خواستار اجرای عدالت در مورد کسانی که مسئول حادثه بوده اند شد.




(وزیر امور خارجه مکزیک پس از حادثه مصر - وزیر امور خارجه ایران پس از فاجعه منا)

پس از این دیدار دفتر ریاست جمهوری مکزیک در بیانیه ای اعلام کرد عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در تماسی تلفنی، این «رویداد غم انگیز» را به همتای مکزیکی خود تسلیت گفته است و مصر وعده تشکیل یک کمیته تحقیق توسط ابراهیم محلب نخست وزیر را دادو همچنین سه روز پس از حادثه، سامح شکری، وزیر مصر امور خارجه مصر طی نامه سرگشاده که در روزنامه های مکزیک به چاپ رسید خطاب به مردم مکزیک ابراز همدردی کرد و بابت از دست دادن جان افراد بیگناه مکزیکی و آسیب دیدن گردشگران مکزیکی در خاک مصر تسلیت گفت.

حال با مقایسه ی ساده نحوه پیگیری دولت مکزیک در مواجهه با کشته شدن 8 نفر از شهروندان این کشور در مصر با رایزنی ها و پیگیری های دولت دکتر روحانی و همچنین دستگاه دیپلماسی کشور در جانباختن بیش از 465 نفر از مردم ایران، تنها گوشه ای از دیپلماسی انفعالی و ضعیف دولت یازدهم در احقاق حقوق ملت ایران عیان می نماید.

سفر محمد جواد ظریف برای پیگیری توافق هسته ای و حضور در کنار رئیس جمهور در آمریکا در حالی ادامه یافت که مقامات کشورهای مختلف در زمان وقوع فجایعی به مراتب کوچک تر و کم حجم تر از فاجعه منا سریعا با پایان دادن به سفرهای دیپلماتیک خود تمامی توان خود را برای پیگیری حقوق مردم کشورشان و تحقیق و بررسی فوری این گونه از حوادث می گذارند.

پیگیری ضعیف و ناتوانی دستگاه دیپلماسی کشور به جایی رسید که ظریف علی رغم سفر پنج روزه به آمریکا به همراه رئیس جمهور هم به کشور بازنگشت و با گذشت بیش از 10 روز از وقوع فاجعه منا و کشته شدن بیش از 465 نفر از هموطنان کشورمان جناب ظریف همچنان سفر خود را ادامه داده اند.

بی ادبی کاردار عربستان در ایران پس از وقوع حادثه منا، عدم صدور ویزای عربستان برای نماینده عالی دولت، بی احترامی وزیر امور خارجه عربستان به درخواست ملاقات ظریف، زانو زدن در برابر پادشاه کویت برای درخواست هماهنگی با مقامات آل سعود تنها گوشه ای از ناتوانی و ضعف دستگاه دیپلماسی دولت برای احقاق حقوق ملت ایران حتی در بازگرداندن پیکر جانباختگان ایرانی در فاجعه منا بود.

در همین خصوص رهبر معظم انقلاب در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری ارتش در دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) نوشهر با اشاره به حادثه تأسف بار و خونين منا و با اشاره به لزوم تشکيل کميته حقيقت ياب با حضور کشورهاي اسلامي و از جمله ايران، گفتند: «دولت عربستان در انتقال ابدان مطهر جان باختگان به وظايف خود عمل نمي کند و جمهوري اسلامي ايران نيز تاکنون با خويشتنداري و ادب اسلامي، حرمت برادری را در دنیای اسلام نگه داشته است، اما اين را بدانند که اندک بي احترامي به دهها هزار نفر از حجاج ايراني در مکه و مدينه و عمل نکردن به وظايف براي انتقال ابدان مطهر، عکس العمل سخت و خشن ايران را در پي خواهد داشت».

ساعاتی پس از هشدار صریح رهبر معظم انقلاب به آل سعود، وزارت بهداشت عربستان با انتشار بیانیه ای رسما وعده داد تا هیچ جسد ایرانی را در مکه دفن نمی کند و از سوی دیگر نیز مجوز خروج و انتقال اجساد را فورا صادر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۰ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۲
۲
ظریف داره رو میندازه...!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۳
۲
فقط باید گفت متاسفیم برای خودمان که چنین مسئولینی داریم که زبانشان در مقابل ما دراز است اما در مقابل بیگانگان خوار و ذلیل
پاسخ
مهمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۳
۲
شما زیاد نگران نباشید .این افعال مقدمه احترام به پاسپورت ایرانی ها هست.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۳
۲
اگر بخاطر این رفتاری ذلیل مابانه ظریف و روحانی بمیریم جا دارد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۴
۲
به واقع بايد گفت كه دولت فعلي كه ادعاي حقوقداني و تدبير را هم به ناحق . يدك مي كشد
بي عرضه ترين و ذليل ترين و بي تدبيرترين دولت همه تاريخ ايران است !!!
پاسخ
مسعود سعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
آره تو که راست ميگي پس حضرت اباالفضل به کمر دروغگو بزنه ، لابد با تدبیرترین دولت تاریخ هم محمود بوده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۷
۲
اگر تهديد رهبر انقلاب بر عليه سگان آل وحوش نبود
معلوم نبود كه كشور ما به كدام ناكجا آباد مي رسيد ؟!!!
پاسخ
محمدم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۴ مهر ۱۳۹۴
۳
۲
باید گفت دولت وعده داده بود که عزت را به پاسپورتهای ایرانی خواهد آورد خوب با این وضع چرا توقع داری دولت برای افراد و مردم ایران عزت بیاورد
پاسخ
محمد
UNITED STATES
۲۰:۴۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
متاسفم برای این خبر گذاری که با نشان دادن این عکس های بی محتوا سعی در شانتاژ افکار مردمی دارد.
نه گفتگو با یک عرب انقدر ننگین است و نه از حال رفتن یک وزیر هنگام شنیدن خبر بد انقدر قهرمانانه.
از همه دوستان خواهش می کنم قبل اعلام نظر کمی تفکر کنند و خود را جای وزیر بگذارند بعد اعلام کنند اگر جای ظزیف بودند چه کار میکردند.
قطعا بی هوش شدن راه جالبی نیست برای ابراز عشق به هم وطن!!!!
پاسخ
مسعود سعیدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
تو که جرات انتشار نظرات مخالف یک خبر را نداری بد کاری میکنی در زمینه خبر کار میکنی
خود گوئی و خود خندی ، بابا خیلی هنرمندی
پاسخ
مهمان
UNITED STATES
۱۱:۳۵ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
مثلا چطور بود روحاني دستور پرواز همزمان 500 فرونده جنگنده و بمباران رياض رو صادر ميكرد تا يه جنگ 8 ساله ديگه به ايران تحميل بشه و امثال شما 8 سال بعنوان رزمنده با دله دزدي و چپاول مال ملت به اونا گراني و تورم و خون جوانان بيگناه رو هديه بديد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۹ - ۲۲ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
اولا در مصر قتل انجام شده و يك پديده طبيعي نبوده و دوما انها در مراسم مذهبي و جمعيت زياد نبوده اند و سوما شما بفرماييد كه اقاي روحاني عيسي مسيح نبودند كه مرده زنده كنند بايد چه كاري انجام ميداد كه ما راضي باشيم و اينقدر به فكر تفرقه افكني نباشيم و همه از رهبر و دولت حمايت كنيم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها