أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۳۳۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی غیرسیاسی و کاملاً فنی است، گفت: مقام معظم رهبری بارها در مورد مسکن مهر تذکر داده‌اند ولی آخوندی به این تذکرات توجه نکرده است.

به گزارش سرويس اقتصادي پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین حمید رسایی درباره استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی، توضیح داد: این استیضاح بدون دخالت مصادیق سیاسی و کاملاً فنی است.

وی افزود: عده‌ای که استیضاح آخوندی را سیاسی می‌دانند، فقط دنبال اظهار نظر سیاسی برای تأمین منافع سیاسی افرادی خاص هستند.

این نماینده مجلس با تأکید بر اینکه ضعف عملکرد وزیر راه و شهرسازی در حوزه مسکن کاملاً مشخص است، گفت: مقام معظم رهبری بارها در مورد مسکن مهر تذکر داده‌اند ولی وزیر راه و شهرسازی به این تذکرات توجه نکرده است.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه نمایندگانِ موافق استیضاح آخوندی در بخش‌های مختلف حمل و نقل و مسکن از عملکرد وی ناراضی هستند، افزود: در موارد بیان شده استیضاح، حتی یک مورد دلیل سیاسی وجود ندارد بنابراین جای تأمل دارد که به چه دلیل‌ عده‌ای دنبال سیاسی جلوه دادن این استیضاح هستند.

رسایی با بیان اینکه یکی از دلایل استیضاح آخوندی موضوع مسکن است که چندی قبل درباره آن سؤال طرح کرده بودم، افزود: مشکلات مسکن مهر در بطن جامعه برای همه مردم مشخص و روشن است‌.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه قول و وعده می‌دهد اما عمل نمی‌کند، گفت: امروز‌ مشکل مسکن مهر و مسکن شهری حل نشده است، موضوع مسکن اجتماعی که وی بر آن تأکید دارد در هاله‌ای از ابهام است همچنین مشکلات عمرانی همچنان پابرجا است.

وی اضافه کرد: به هر حال پس از چند ماه، بالأخره روز سه شنبه هفته جاری استیضاح وزیر راه و شهرسازی در دستور کاری مجلس است که اینجانب نیز ‌آن را امضاء کرده‌ام.

به گزارش فارس رسایی‌ حمید رسایی همچنین با انتشار سندی از برخی اسناد علیه وزیر راه و شهرسازی پرده برداشته است.

در صفحه اینستگرام رسایی آمده است: «در روزهای اخیر برخی از مکاتبات وزارت راه و شهرسازی برای اعطای امتیازات خاص به چند نماینده مجلس، در اختیار 9دی قرار گرفت که حکایت از باج دهی وزیر راه برای جلب نظر نمایندگان در ایامی که پرونده استیضاح مطرح بوده است، دارد؛ بر اساس یکی از این اسناد رسمی به شماره 693/2/م و/94 مدیر کل حوزه وزارتی دفتر وزیر در نامه ای خطاب به مدیر عامل سازمان ملی زمین و مسکن، پی نوشت وزیر درخصوص درخواست یک نماینده مجلس مبنی بر واگذاری و تقسیط بلند مدت یک باب واحد مسکونی را این چنین ابلاغ می کند: «جناب آقای مهندس پژمان، 25درصد نقد و الباقی راپنج ساله تقسیط فرمایید»؛ همچنین در ذیل نامه نماینده دیگری مبنی بر واگذاری یک واحد مسکونی، پی نوشت وزیر این چنین ابلاغ شده است: «جناب آقای پژمان، موافقت کنید» این درحالی است که بسیاری از مردم ضعیف و آسیب پذیر علیرغم پرداخت بخش مهمی از هزینه های مسکن مهر، با موانع بی دلیل وزارتخانه مواجه هستند و درخواست های آنها یکی پس از دیگری به بایگانی و سطل زباله حواله می شود».

به گزارش فارس نمایندگان طراح استیضاح وزیر راه و شهرسازی ‌اجرا نشدن تعهدات زمان اخذ رای اعتماد، مشکلات عمومی حوزه وزارتخانه، مشکلات حوزه زمین، مسکن شهری و روستایی، مشکلات حوزه حمل و نقل و مشکلات حوزه مالی‌ وزارت راه و شهرسازی ‌را از جمله دلایل استیضاح آخوندی اعلام کرده‌اند.

استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز سه‌شنبه هفته جاری، 14 مهرماه، در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد؛‌ آخوندی سومین وزیر کابینه ‌‌روحانی است که استیضاح می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها