يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۴۳۳۴۸
زمان انتشار: ۱۳:۵۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
سرخ ها دقیقه ۲۴ را جاودانه می کنند؛
هواداران واقعی پرسپولیس می خواهند کاری را انجام دهند که تا ابد یاد کاپیتان فقیدشان را زنده نگه دارند.
به گزارش پایگاه 598، درگذشت تلخ هادی نوروزی و درخواست همسرش برای جاودانه نگه داشتن نام او بحث های بسیاری را به همراه داشته است.

 

هواداران پرسپولیس به دنبال راهکاری خودجوش هستند تا برای همیشه نام کاپیتان شان را جاودانه نگه دارند. راهکار ابتدایی باشگاه البته بایگانی کردن پیراهن او بود. پوشیدن لباس مشکی، راهکاری دیگر. اما از دل این پویش هواداری کمپینی به راه افتاده، خودجوش از دل هواداران واقعی تیم تا حمایت کند از حرکتی ابدی برای زنده نگه داشتن یاد شماره 24.

 

اینکه در هر بازی، وقتی ساعت به دقیقه 24 نیمه اول مسابقه رسید، همگی قیام کنند و بایستند و به احترام هادی، کف بزنند. تمام طول دقیقه 24 را. این البته تنها مختص هواداران پرسپولیس نیست که حالا سال هاست طرفداران رئال مادرید، هر گاه تیم شان بازی می کند، وقتی دقیقه 7 مسابقه می شود، قیام می کنند و به یاد خوانیتو کف می زنند و شعار می خوانند.

 

خوان گومز گونزالس ملقب به ‫‏خوانیتو 60 سال پیش در چنین روزی متولد شد. در سال 1977 جوان 23 ساله ای که از نوجوانی خودش را عاشق رئال مادرید معرفی کرد به رئال آمد.

 

خوانیتو با دل بوسکه، کاماچو، سانتیانا و اشتیلیکه هم بازی شد. خوانیتو در بازگشت های تاریخی رئال مادرید همواره حضور داشت. نام او در دقیقه هفت هر بازی به یاد آورده می شود. اولتراس یکی از تیفوسی های رئال مادرید در دقیقه هفت هر بازی این سرود را می خواند: «ای یا ای یا ای یا، خوانیتو ماراویا»

 

در سال 1987 خوانیتو از مادرید جدا شد و 2 سال به مالاگا رفت و در همان جا بازنشسته شد. او در سال 1992 در یک تصادف رانندگی جان خود را از دست داد و برای همیشه در بین هواداران مادریدی جاودانه شد.

 

حالا پرسپولیسی ها در تیم شان داغی بزرگ در دل دارند. شماره 24 آنها در سال های کاپیتانی تیم و بر اثر اتفاق تلخ حمله قلبی، جان باخته است تا هواداران این تیم بخواهند دقیقه 24 را جاودانه کنند. هواداران واقعی این تیم این کار را خودجوش انجام می دهند و تا ابد یاد هادی را زنده نگه می دارند.

منبع: خبرآنلاین


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها