أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۳۹۲
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از احتمال عدم شرکت ایران در نمایشگاه امسال کتاب فرانکفورت خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی سلمان رشدی در نشست خبری نمایشگاه کتاب فرانکفورت را حرکتی غیرفرهنگی دانست و نسبت به آن اعتراض کرد.

صالحی تاکید کرد: اساساً این حرکت را که توسط نمایشگاه کتاب فرانکفورت برنامه‌ریزی شده است و از جملۀ خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می‌رود، حرکتی غیرفرهنگی می‌دانم.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: فتوای امام خمینی رحمه الله علیه در این موضوع نگاهی دینی است و هیچ گاه کمرنگ نخواهد شد.

صالحی ضمن بیان اعتراض خود به این اقدام سیاسی و غیرفرهنگی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که از جمله فعالیت‌های فرهنگی در جهان محسوب می‌شود، افزود: از مدیران این نمایشگاه می‌خواهیم در مورد لغو این برنامه اقدام کنند.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در عین حال ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال بررسی در خصوص عدم شرکت ایران در این نمایشگاه هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها