امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۴۳۳۹۳
زمان انتشار: ۲۰:۲۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان حج و زیارت از شناسایی و تشخیص هویت ۷۰ زائر جانباخته دیگر خبر داد و گفت: انتقال این زائران به کشور نیز به زودی انجام می شود.
به گزارش پایگاه 598، سعید اوحدی در گفتگو با مهر، در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای شناسایی و انتقال زائران، افزود: مسئولان عربستان پیشنهاد دادند که سردخانه جده مختص زائران جان‌باخته ایرانی باشد و زائرانی که شناسایی اولیه آنها مشخص شده، به این سردخانه منتقل می‌شوند که این موضوع می‌تواند عملیات شناسایی ما را سرعت بخشد.

وی با اشاره به اینکه تشریفات قانونی انتقال زائران بسیار پیچیده است، گفت: همچنین مورد مهم دیگری که روز گذشته صورت گرفت این بود که مقامات حج و بهداشت عربستان موافقت کردند که تشریفات قانونی برای انتقال زائران جان‌باخته ایرانی به کشور حذف شود که این موضوع نیز کار بسیار بزرگی است که باعث تسریع در عملیات انتقال خواهد شد، به طوری که برای انجام تشریفات قانونی در شرایط عادی ۴ تا ۵ روز حداقل زمان نیاز است، اما با حذف این تشریفات در زمان کمی می‌توانیم اقدامات قانونی را انجام داده و زمینه انتقال جان‌باختگان را به کشور فراهم کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه عملیات تشخیص هویت و شناسایی ۷۰ زائر جان‌باخته دیگر در دست انجام است گفت:به محض اتمام کار، شرایط انتقال آنها را نیز فراهم خواهیم کرد.

اوحدی با اشاره به اینکه عملیات شناسایی جانباختگان بسیار سخت است و نیروهای سازمان به تنهایی و شبانه روزی این اقدام را انجام می دهند،گفت: ۱۰۴ زائر روز گذشته و ۱۱۴ زائر نیز امروز به کشور منتقل شدند و به زودی ۷۰ زائردیگر هم به کشور منتقل می شوند و در مجموع حدود ۲۹۰ زائر جانباخته حادثه منا شناسایی شده اند.

به گفته وی، سعی می‌کنیم زائران باقیمانده را نیز در اولین فرصت شناسایی و به کشور منتقل کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص مجروحان حادثه منا نیز گفت: شب گذشته ۹ مجروح برای پیگیری درمان به کشور منتقل شدند که همراه این افراد ۹ پرستار ویژه و ۴ متخصص قلب، گوارش، بیهوشی و داخلی نیز برای بررسی وضعیتشان در پرواز حضور داشتند و در حال حاضر فقط دو مجروح بستری در بیمارستان‌های مکه داریم.

وی به عملیات بازگشت زائران به ایران اشاره کرد و افزود: از امروز پروازهای مدینه بعد از مدینه به کشور آغاز شده، بطوری که اعزام هم از جده و هم از مدینه انجام می‌شود.

به گفته رئیس سازمان حج و زیارت، در حال حاضر ۱۸ هزار زائر از مدینه منتقل شده‌ و ۱۸ هزار نفر نیز به کشور اعزام شده اند و مابقی زائران نیز تا ۲۵ مهرماه اعزام خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها