أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۴۳۳۹۴
زمان انتشار: ۲۰:۲۸     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
در پی تشدید حملات شهرک‌نشینان و ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی جمعیت هلال احمر فلسطین وضعیت فوق‌العاده در این مناطق اعلام کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسانه‌های فلسطین، جمعیت هلال احمر فلسطین در بیانیه خود آورده است که در سایه اوضاع نابسامان کرانه باختری و تشدید تجاوزات ارتش اسرائیل و شهرک نشینان، وضعیت فوق العاده در کرانه باختری و قدس اشغالی اعلام می‌شود.

بر اساس این گزارش، اتاق عملیات مرکزی وابسته به این جمعیت در مرکز آن در شهر البیره واقع در نزدیکی شهر رام‌الله (مرکز کرانه باختری) فعال است و تمامی امدادگران این جمعیت به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

در این بیانیه آمده است که تیم امداد و خودروهای جمعیت هلال احمر طی 72 ساعت گذشته 14 بار در معرض حمله نیروهای اشغالگر و شهرک نشینان آن در کرانه باختری قرار گرفته‌اند.

بر پایه این گزارش، این تجاوزات صهیونیست‌ها نقض آشکار ماده 63 توافقنامه چهارم ژنو است که بر ضرورت فراهم کردن زمینه برای جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر جهت انجام مأموریت‌های انسانی خود تأکید دارد.

زخمی‌شدن بیش از 220 فلسطینی طی 24 ساعت گذشته

منابع پزشکی فلسطین اعلام کردند که در جریان درگیری‌های مستمر بین نیروهای ارتش رژیم اشغالگر در قدس و کرانه باختری با فلسطینیان طی 24 ساعت گذشته بیش از 220 فلسطینی زخمی شده‌اند.

آمارهای منتشره از سوی جمعیت هلال احمر فلسطین نشان می‌دهد که 18 نفر از این زخمی‌ها مورد اصابت گلوله جنگی و 55 نفر هدف اصابت گلوله پلاستیکی قرار گرفته و همچنین 39 نفر در جریان استنشاق گاز اشک‌آور مصدوم شده و 10 نفر نیز هدف ضرب و جرح قرار گرفته‌اند.

در همین رابطه «جواد عواد» وزیر بهداشت فلسطین اقدام نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی مبنی بر بازداشت یک بیمار فلسطینی از داخل بیمارستان نابلس در کرانه باختری را محکوم کرد.

وی گفت که نیروهای اشغالگر با یورش به بیمارستان تخصصی نابلس یک بیمار به‌نام «کرم المصری» را بازداشت کردند.

عریقات: اسرائیل مسئول تشدید اوضاع است

صائب عریقات دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) طی اظهاراتی تأکید کرد که کابینه رژیم صهیونیستی مسئول تشدید اوضاع در اراضی فلسطینی است.

وی در مصاحبه با رادیو رسمی فلسطین گفت: به‌عقیده نتانیاهو از طریق خشونت، هرج و مرج و ریختن خون، ملت فلسطین آرمان خود را فراموش خواهد کرد در حالی که این مسئله بارها تجربه شده و شکست خورده است.

عریقات هشدار داد که خشونت تنها به خشونت و هرج و مرج منجر خواهد شد و کابینه اسرائیل مسئول سوق دادن منطقه و ملتهای آن به‌سمت این خشونت است.

نظامیان رژیم صهیونیستی دیشب یک جوان به‌نام «مهند شفیق حلبی» (19ساله) عامل عملیات قدس از شهر البیره را با تیراندازی به‌سمت وی در خیابان الواد واقع در بخش قدیمی قدس به شهادت رساندند.

در حمله این شهادت‌طلب فلسطینی، دو صهیونیست به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر«فادی سمیر مصطفی علون» (19ساله) از ساکنان روستای العیسویه صبح امروز یکشنبه، در منطقه المصراره نزدیک به باب العمود هدف تیراندازی از سوی نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید.

در همین راستا نیروهای اشغالگر قدس به‌دنبال عملیات استشهادی شب گذشته بخش قدیمی قدس را بسته آن را به پادگان نظامی تبدیل کردند.

نیروهای اشغالگر همچنین منطقه عملیات را به‌طور کامل تخلیه و تمامی خیابان‌ها و بازارهای اطراف آن را تخلیه کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها