کد خبر: ۳۴۳۳۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۳۵     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
پس از اتشار گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام در مجلس، پنج نفر از اعضای این کمیسیون ضمن تشکیک در ماهیت اعضای کمیسیون برجام، گزارش مذکور را یک سویه و به مخالفت با آن پرداختند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پس از اتشار گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام در مجلس، پنج نفر از اعضای این کمیسیون ضمن تشکیک در ماهیت اعضای کمیسیون برجام، گزارش مذکور را یک سویه و به مخالفت با آن پرداختند.

این بیانیه به امضای مسعود پزشکیان عباسعلی، منصوری آرانی،‌ علاء الدین بروجردی، منصور حقیقت‌پور و غلامرضا تاجگردون رسیده است.

متن بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف ایران

امروز گزارش بررسی برجام توسط کمیسیون ویژه در صحن علنی مجلس قرائت گردید. وظیفه خود می دانیم در جهت تنویر افکار عمومی و بیان واقعیت های موجود نکاتی چند که طرح آن ضرورت دارد به استحضار رسانده شود.

شاکله اعضای کمیسیون که براساس توافق نسبی فراکسیون های سیاسی مجلس شکل گرفت از ابتدا بیانگر ورود جریان یکسویه در شکل گیری، تنظیم گزارشات و مدعوین بود به نوعی که بنا بر اصرار و اعمال رئیس محترم کمیسیون به شکل پدیده جدیدی که دون شأن مجلس بود گزارشات و نهایتا متن نهایی به اذعان رئیس محترم کمیسیون خارج از مجلس تدوین گردید.

حسب مصوبه کمیسیون مقرر گردید کمیسیون گزارشات کمیته های پنج گانه تخصصی را استماع، بحث و نقطه نظرات اعضا را اعمال نماید.

علیرغم طرح گزارشات کمیته ها که نسخه ای از آن موجود است روایت نهایی تنظیم شده توسط ریاست محترم کمیسیون که در جلسه نهایی تقدیم صحن کمیسیون گردید خلاف جریان قبلی بوده و تنظیم شده براساس گفتمانی بود که از ابتدا مخالف برجام بودند.

متأسفانه به دلیل سوگیری حاکم بر کمیسیون به تذکرات دلسوزانه اعضا توجه نشد و گزارش یکسونگر که خارج از کمیسیون تدوین شده بود به رأی اعضای حاضر در کمیسیون (3 نفر از اعضا به دلیل اعتراض جلسه را ترک کرده بودند) گذاشته شد که نهایت با رأی 6 نفر مثبت و 4 نفر منفی به تصویب رسید.

ما امضاکنندگان زیر اعتقاد داریم بیانیه قرائت شده منطبق بر منافع ملت نبوده وآثار بسیار مثبت برجام که می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات جاری کشور باشد نادیده گرفته شده است. در جهت بیان واقعیت های برجام ضمن رد گزارش ارائه شده به پیوست گزارش آثار مثبت یا دستیافت های برجام را تقدیم ملت شریف ایران می نماییم و از عموم سیاسیون و ملت ایران درخواست نماییم حسب فرمایش مقام معظم رهبری که برجام بایستی عامل وحدت جامعه گردد، عمل نمایند.

علاءالدین بروجردی، منصور حقیقت پور، غلامرضا تاجگردون، مسعود پزشکیان و عباسعلی منصوری آرانی
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۸
۲
جناب بروجردی وهیات مضطرب و دلواپس شمایید که موقعیت خودتان را به امنیت ملی ترجیح میدهید خدا را فراموش کرده اید
پاسخ
روستازاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۹
۲
اقای بروجردی ودیگر همکا ران شان از اول موافق بر جام بودند وبه نوعی در جلسه کمیسیون برجام می خواستند سنگ اندازی کنند اما نشد وحا لا به اصطلاح ادای دادخواهی وکمک از ملت میکنند ای وای اگر توافق انجام نشود ما نابود میشویم ایشان هشت سال دفاع همه جانبه ملت را فراموش کردند ملت که به اینجارسیده وعزت پیدا کرد به خاطر همان ایستادگیها به اینجا رسید .حالا که ما به مقصد نزدیک شده ایم دستهارا بالا ببر یم وبه تمام فداکاریها وجانفشانیها پشت پا بزنیم و بگوئیم اشتباه کردیم ای امریکایها ما را ببخش ما تا الان جنگ طلب بودیم حالا اراده ما این شد. راه خطا رانرویم
پاسخ
آقای همساده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۷
۲
واقعا: علاءالدین بروجردی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۲ مهر ۱۳۹۴
۵
۲
یاد دوران قاجار افتادم بخدا خیانت دیگه بسه مردم از این همه دورویی خسته شدن
پاسخ
samad 14
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
مردم از گرانی و بیکاری و اختلاس و فاصله طبقاتی و تبعیض و فساد اداری وازقانون گریزانی مثل شما خسته شدند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۹
۳
باعث تاسف است که حتی این نمایندگان هم خلاف منافع ملت قدم برمیدارند و با اینکه برجام برعلیه منافع مردم است باز از ان دفاع میکنند همانطوری که اوباما و نتانیاهو از ان دفاع میکنند
پاسخ
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۴
۴
خائنان به وطن.چقدر پول گرفتین تا این نامه رو بنویسین؟ کمی شرم کنید و خجالت بکشید.
598 تو هم مثل اونایی که نظرم رو پخش نمی کنی
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۹
۱
همانگونه كه مخلصيني از مردم در رده هاي مختلف كشوري و لشكري و غيره . وجود دارند كه خارچشم آمريكا و اسرائيل اند
به همانگونه هم . شياطيني هم از نوكران غرب و صهيون جهاني در رده هاي مختلف وجود دارند كه به وقت مناسب . خدمتي فوق مناسب به اربابان خود مي كنند !!!
بخصوص كه اين جماعت از گروه مفسداتي ها هم باشند !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۹
۲
مگر برجام . حكم خدا يا اهل بيت عليهم السلام است كه بايد عامل وحدت مردم گردد ؟!!!
برجام چيزي نيست جز خيانت يك عده خيانت كار براي كشور كه بازتابي بزرگ در آينده بر عليه همه منافع كشور دارد

ضمنا" تا آنجايي كه مي دانيم . اين سخنان رهبر انقلاب اسلامي ايران است كه بايد عامل وحدت باشد و همه به آن عمل كنند و نه چينش خيانت عده اي از كاركنان شاهنشاه كه نام آن را برجام كزارده اند !!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۸
۰
بروجردی تو دیگه چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۵
۱
جناب بروجردي در همان كميسيون برجام با مسخره كردن مدافعان انقلاب اسلامي به همه نشان داد كه در وقت مناسب در كدام جبهه بازي مي كند !!!

خدا را شكر كه درونيات مخفي بعضي ها بدين سادگي . افشاء مي شود !!!
پاسخ
نوید
UNITED ARAB EMIRATES
۱۲:۲۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۴
۷
۰
این برجام اگه یه خیری داشت اونهم اینه که عیار خیلی از مسولین رو توی این جریان مشخص کرد.... از اونهایی که فکر میکردیم آدمند و خودفروخته از آب در اومدند تا اونهایی که فکر میکردیم خاءنند و آدم از آب در اومدند...
خداوند همه ی ما رو به راه راست هدایت کنه.....
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۷ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴
گل گفتی احسنت
جدیدترین اخبار پربازدید ها