أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۴۳۸۲۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۴ مهر ۱۳۹۴
دفتر مطبوعاتی رئیس جمهوری افغانستان اعلام کرده که بقایای دو جسد در ارگ (کاخ) ریاست جمهوری افغانستان، پیدا شده است.
به گزارش پایگاه 598، بقایای دو جسد شامل دو جمجمه و استخوان‌های بدن انسان در ارگ ریاست جمهوری افغانستان پیدا شده است.

 

در بیانیه ریاست جمهوری افغانستان گفته شده که بقایای این اجساد در جریان کار ساختمانی آشپزخانه "قصر شماره یک" ارگ کشف شده است.

 

هنوز مشخص نیست این اجساد، مربوط به چه دوره یا چه سالی بوده است. دفتر ریاست جمهوری می‌گوید کمیسیونی شامل نمایندگان پزشکی قانونی، وزارت کشور، کمیسیون مستقل حقوق بشر و نهادی به نام پزشکان برای حقوق بشر، برای شناسایی و سپس خاکسپاری این دو جسد تعیین شده است.

 

در بیانیه ارگ آمده که این کمیسیون هویت اجساد را شناسایی خواهد کرد و آنها را به خانواده های‌شان خواهد سپرد و در صورتی که بستگان و نزدیکان آنها پیدا نشوند، بقایای اجساد توسط دولت دفن خواهد شد.

 

به گزارش بی بی سی، افغانستان در چهار دهه اخیر شاهد جنگ‌های خونینی بوده و این جنگ‌ها گاهی به مرکز کنترل قدرت، یعنی ارگ ریاست جمهوری هم کشیده شده است.

 

محمد داوود خان، نخستین رئیس‌جمهوری افغانستان به همراه اعضای خانواده‌اش، در سال ۱۳۵۷ خورشیدی در همین کاخ و در نتیجه کودتای افسران چپگرای ارتش افغانستان کشته شد.

 

در سال ۱۳۸۷ گور دسته جمعی خانواده داوود خان در حاشیه شرقی شهر کابل پیدا شد.

 

تاکنون بارها گورهای دسته‌جمعی از جنگ‌های گذشته پیدا شده است. آمار دقیقی از ناپدیدگان جنگ‌ها و ناآرامی‌های افغانستان در دست نیست، اما بسیارند خانواده‌هایی که می‌گویند نزدیکان و بستگان شان را در این جنگها از دست داده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
شاه محمود
AFGHANISTAN
۰۰:۴۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
گور های دسته جمعی تا حال همه مربوط به قتل عام های بوده که در زمان کمونستان صورت گرفته.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها